RETRO RÁDIÓ

Támadják a nagy élelmiszeripari cégeket a cukor miatt

Támadják a nagy élelmiszeripari cégeket a cukor miatt
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2016. 02. 08. 22:00

Tudományos bizonyítékok ezrei igazolják, hogy a túlzott cukorfogyasztás valóságos méreg a szervezet számára. A nemzetközi egészségügyi szervezetek már több ajánlást is kibocsátottak a cukorfogyasztás csökkentésére, amelyekkel elvben a legnagyobb élelmiszeripari cégek is egyetértettek. A világsajtó mégis tele van azokkal a cikkekkel, amelyek szerint ezeknek a vállalatoknak a termékeiben ugyanúgy hemzseg a cukor, mint korábban.

A WHO, az ENSZ Egészségügyi Világszervezete korábbi prognózisaiban riasztó képet festett a különféle súlyos betegségek terjedéséről. Egyes számításai szerint például a következő 20 évben akár 75 százalékkal is növekedhet a daganatos betegségek előfordulása. Épp ezért a világszervezetek, de egyes kormányok is határozott programokat indítottak annak érdekében, hogy a nagyobb élelmiszeripari gyártók csökkentsék termékeik cukortartalmát. A brit kormány programjához például olyan óriások csatlakoztak, mint a Coca-Cola vagy a Nestlé. Ennek ellenére mérések igazolják, hogy míg a cégek egyes termékeinek cukortartalma valóban csökkent valamicskét, a legnépszerűbb édességekben ugyanannyi a cukor, mint korábban. Más nagyvállalatok, például az Unilever úgy igyekeznek spórolni a kalóriával, hogy kisebb kiszerelésben árusítják egyes termékeiket. A jégkrémekből például mini változatok kerültek a hűtőpultokba – ám a cukortartalmuk arányaiban semmivel sem kisebb, mint a korábbi nagy adagoké.

A cégeken nagy a nyomás, hiszen a vásárlók a régi ízélményt várják el. A jégkrémekben ráadásul a cukor nemcsak az íz miatt fontos, hanem a termék állagát és textúráját is segít kialakítani. Így a cukorcsökkentést oly módon kellene megoldani, hogy az a már korábban megkedvelt, jól eladható ízeket ne károsítsa, ez pedig meglehetősen nehéz feladat.

Az viszont legalábbis érdekes, hogy számos egészségügyi szervezet mégis hajlandó promóciókban és kutatásokban együttműködni a cukor legkomolyabb terjesztőivel, ahelyett, hogy minden eszközzel propagálná a cukorról való lemondást.

Forrás: The Telegraph, Daily Mail

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.