7 éve

Ne szenvedj, fuss élvezettel!

Elhatározod, hogy futni fogsz. Olyan egyszerûnek tûnik, hiszen mindenki csinálja. Elkezded, és minden lépés kínoz, itt nyilal, ott fáj. Tippek, hogy valóban jól essen testnek és léleknek egyaránt!

1. A tökéletes helyszín

Itt a tavasz, süt a nap. Búcsút inthetünk a sötét konditermeknek és a monoton futópadnak. Irány a természet! Sokkal jobb olyan helyen róni a kilométereket, ahol tudsz gyönyörködni a tájban.

2. Ne egyedül menj!

Szólj a csajoknak is! Könnyebb úgy rávenni magad az indulásra, hogy tudod, várnak rád. Így annak is kevesebb az esélye, hogy egyszerűen lemondod. Egy dologra azonban ügyeljetek: futás közben mindenki a saját tempójára figyeljen, ne csacsogjatok, mert akkor rosszul veszitek a levegőt, és jön az „itt nyilal-ott fáj”.  Persze a levezetésnél, és a jól megérdemelt pihenés közben már jöhetnek a pletykák is.

 

3. A zene a titka mindennek

Állíts össze magadnak egy listát kedvenc számaidból.  Olyan zenéket válassz, amik felpörgetnek, melyektől felpezsdül a véred. Futás közben ez adja az ütemet, kiránt a monotonitásból és szárnyalni fogsz. A lista végére egy-két lassabb muzsika is kerüljön, hogy a levezető séta is kellemesen teljen.

4. Figyelj arra, hogy mit veszel fel!

A futás nem drága sport, hiszen szinte semmi nem kell hozzá.  Azonban fontos odafigyelni egy-két alapvető dologra. Nem azért, hogy divatos legyél, hanem az egészség és a kényelem érdekében. Egy futócipő beszerzése elengedhetetlen. Van olcsóbb és drágább kategória is, de fontos, hogy kifejezetten futásra tervezett modellt viselj, így elkerülheted az ízületi sérüléseket.  Válassz alakodhoz illő sportmelltartót. Fontos, hogy jól tartson, hiszen a mozgás miatt, könnyen megnyúlhatnak a szövetek.

5. Melegíts be!

A legrosszabb, amit tehetsz a testeddel, hogy kiérsz a pályára és félőrültként elkezdesz futni, majd 800 méter után megállsz levegő után kapkodva.

Fontos, hogy felkészítsd a tested a terhelésre.

Dörzsöld össze a tenyered, és amikor már elég forrónak érzed, jól dörzsöld át velük a kényes pontokat, a térdeid, a derekad, a csípőd vagy akár a bokáid. Fokozatosan kezdj futni. Először csak sétálj, majd kocogj és utána jöhet a futás is. Szép időben, szép helyen, a kedvenc zenéidre. Szárnyalni fogsz!

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!

Ez is érdekelhet

origo.hu

Megbánta a 919 férfit a szex világrekordere

borsonline.hu

Drámai fotók: Sorház lángolt Budapesten, 17 embert menekítettek a tűzoltók

borsonline.hu

Igazi vérfürdő volt – Újabb tragédia történt egy strandon

vg.hu

Ezüstérmes a nyíltvízi úszók csapatversenyében a magyar válogatott

metropol.hu

Berki Mazsi bejelentette: elhagyja az országot kislányával

metropol.hu

Tóth Gabi nem tudta visszafogni a könnyeit a csíkszeredai koncerten - Fotók!

mindmegette.hu

A legjobb folyadékpótló gyümölcsök és zöldségek nyárra

ripost.hu

Így marad ragyogóan fehér a kedvenc nyári ruhád

ripost.hu

Mindennek vége? Meghan Markle-nek hátat fordított a királyi család

ripost.hu

Két mozijegy áráért láthatod pucéran a szuperszexi teniszezőnőt

ripost.hu

Olaj nélkül sül a diétás lángos

További cikkek

DIÉTA

10 tuti tipp, ha a nyaralásig fogyni akarsz

ÉLETMÓDI

Egyre durvábbak a magyar leánybúcsúk

ÉLETMÓDI

Egy marék málnából is lehet isteni a süti

ÉLETMÓDI

Így marad ragyogóan fehér a kedvenc nyári ruhád

ÉLETMÓDI

Ezt műveli titokban a kutyád, amikor elmész otthonról

ÉLETMÓDI

Megérkezett a pénteki horoszkópod furcsán kezdődik a hétvége,