7 éve

Hihetetlen, milyen rosszul reggelizel!

Reggelizni fontos, csak épp nem mindegy, mit eszel. Ha jól csinálod, könnyebben eléred az álomsúlyodat. Ha viszont elszúrod a választást, akkor cukor-, zsír- és kalóriabomba lesz a reggelidbõl. Megmutatjuk, mit csinálsz rosszul.

1. Kihagyod a fehérjét. Egy kávé és egy muffin: máris feltöltötted magad egy vödörnyi cukorral. Ha viszont odafigyelsz a fehérjék és a rostokra is, sokáig nem ingadozik majd a vércukrod, tehát nem fogod kilenckor lerohanni a csokiautomatát. Egyél inkább egy főtt tojást egy almával, vagy egy joghurtot chia maggal megszórva.

2. Kifacsarod a gyümölcsöt. Vagyis kiveszed belőle a rostokat, és meghagyod a cukrot. Szavazz inkább az egész gyümölcsre.

3. Rossz zsírokat eszel.  Az, hogy a szervezetnek szüksége van egy kis zsiradékra, még nem jelenti azt, hogy centi vastagon vajazd meg a pirítóst. Inkább tegyél zsírszegény joghurtba egy kis diót, amely ellát egészséges zsírsavakkal. Így még egy kis nassolásra is marad a keretből.

4. Sokáig vársz. Nem jó ötlet addig húzni, míg korogni nem kezd a gyomrod. Akkor ugyanis már nem fogsz túl sokat szöszölni a választással, arra fogsz rárabolni, ami először a kezedbe akad. Nem baj, ha kivárod, amíg megéhezel, de ne kopogjon a szemed. A legjobb, ha a felkeléstől számított két órán belül eszel valamit.

5. Csak gyümölcsöt reggelizel. A gyümölcs finom és egészséges, de nem lát el elég energiával, így reggel tízkor már a büfé felé fogsz sündörögni. Tegyél mellé egy kis fehérjét és zsiradékot, például sajtot, vagy olajos magvakat.

6. Túl apró szemű a müzlid. Hiszed vagy sem, a gabonapelyhek mérete befolyásolja, mennyit teszel belőle a tálba: kísérletek szerint a nagyobb szemű pelyhekből átlagosan 286 kalóriát fogyasztunk, míg az apróbbakból átlagosan 358 kalóriát. Mérd ki inkább mérleggel a dobozon olvasható adagot.

7. Úgy reggelizel, mint egy király. Inkább a kiegyensúlyozottságra törekedj, mint az óriási adagokra: legyen a reggelidben egy kis fehérje, például túró vagy sajt, egy kevés szénhidrát, például egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy kevés egészséges zsiradék, például valamilyen olajos mag, és egy kis gyümölcs is.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!

Ez is érdekelhet

origo.hu

Újabb Jobbik-botrány: nem mondják meg, mit csináltak a pénzzel

origo.hu

Kiderült, mivel foglalkozik a börtönben az RTL bukott sztárja, Aurelio

borsonline.hu

4 mentőhelikoptert és 16 mentőautót riasztottak: videó került ki a netre a brutális balesetről

hirtv.hu

Új polgármestere van Ásotthalomnak és Mártélynak

ripost.hu

Óriásmellét megmutatva, egy szál semmiben indult koncertezni Tolvai Reni

vg.hu

Kilökték Közép-Európát a szankciók a feltörekvő világból

magyarnemzet.hu

Egy holland férfi megvett egy magyar falut, idén már fesztivált szervez benne + videó

mindmegette.hu

9 megfizethető helyettesítő drága összetevők helyett

ripost.hu

Tragédia Kópházánál: ismét baleset történt, hiába küzdöttek a 36 éves motoros életéért

ripost.hu

Áll a bál: A születésnapján alázták meg Meghan Markle-t

borsonline.hu

Teszteld le, hogy okosabb vagy-e, mint egy kisiskolás!

nemzetisport.hu

Exkluzív dokumentumfilm-sorozatot forgatott Szalai Attiláról a BioTechUSA (x)