DIÉTA

Ne szenvedj, fuss élvezettel!

Elhatározod, hogy futni fogsz. Olyan egyszerûnek tûnik, hiszen mindenki csinálja. Elkezded, és minden lépés kínoz, itt nyilal, ott fáj. Tippek, hogy valóban jól essen testnek és léleknek egyaránt!

1. A tökéletes helyszín

Itt a tavasz, süt a nap. Búcsút inthetünk a sötét konditermeknek és a monoton futópadnak. Irány a természet! Sokkal jobb olyan helyen róni a kilométereket, ahol tudsz gyönyörködni a tájban.

2. Ne egyedül menj!

Szólj a csajoknak is! Könnyebb úgy rávenni magad az indulásra, hogy tudod, várnak rád. Így annak is kevesebb az esélye, hogy egyszerűen lemondod. Egy dologra azonban ügyeljetek: futás közben mindenki a saját tempójára figyeljen, ne csacsogjatok, mert akkor rosszul veszitek a levegőt, és jön az „itt nyilal-ott fáj”.  Persze a levezetésnél, és a jól megérdemelt pihenés közben már jöhetnek a pletykák is.

 

3. A zene a titka mindennek

Állíts össze magadnak egy listát kedvenc számaidból.  Olyan zenéket válassz, amik felpörgetnek, melyektől felpezsdül a véred. Futás közben ez adja az ütemet, kiránt a monotonitásból és szárnyalni fogsz. A lista végére egy-két lassabb muzsika is kerüljön, hogy a levezető séta is kellemesen teljen.

4. Figyelj arra, hogy mit veszel fel!

A futás nem drága sport, hiszen szinte semmi nem kell hozzá.  Azonban fontos odafigyelni egy-két alapvető dologra. Nem azért, hogy divatos legyél, hanem az egészség és a kényelem érdekében. Egy futócipő beszerzése elengedhetetlen. Van olcsóbb és drágább kategória is, de fontos, hogy kifejezetten futásra tervezett modellt viselj, így elkerülheted az ízületi sérüléseket.  Válassz alakodhoz illő sportmelltartót. Fontos, hogy jól tartson, hiszen a mozgás miatt, könnyen megnyúlhatnak a szövetek.

5. Melegíts be!

A legrosszabb, amit tehetsz a testeddel, hogy kiérsz a pályára és félőrültként elkezdesz futni, majd 800 méter után megállsz levegő után kapkodva.

Fontos, hogy felkészítsd a tested a terhelésre.

Dörzsöld össze a tenyered, és amikor már elég forrónak érzed, jól dörzsöld át velük a kényes pontokat, a térdeid, a derekad, a csípőd vagy akár a bokáid. Fokozatosan kezdj futni. Először csak sétálj, majd kocogj és utána jöhet a futás is. Szép időben, szép helyen, a kedvenc zenéidre. Szárnyalni fogsz!