FITTFAZÉK

Meg­le­pe­tés a zsöm­lé­ben, full ext­rás reg­geli rán­tot­tá­ból

Reg­ge­lizz úgy, mint egy ki­rály! Kezdd a napot egy igazi ener­gia­bom­bá­val! Ne hidd, hogy órá­kat kell a kony­há­ban töl­te­ned fel­ke­lés után.
  • Szerző: A

A húspogácsával, rántottával és sajttal töltött kalácsokat gyorsan elkészítheted és egész napra megfelelő mennyiségű kalóriához jutsz. Ha mélyhűtött húspogácsát és leveles tésztát használsz a reggeli elkészítéséhez, gyorsabban kész lesz, mint gondolnád. A húspogácsát lecserélheted sonkára vagy szalámira és kipróbálhatsz többféle sajtot is. Zöldfűszereket, zöldséget és gyümölcsöt fogyaszthatsz mellé.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Hozzávalók:

  • mélyhűtött húspogácsa
  • leveles tészta
  • 6 tojás
  • 8 szelet cheddar sajt
  • 1/4 teáskanál só
  • 1/8 teáskanál bors
  • 2 evőkanál vaj

Elkészítése:

1.      A tojásokat egy tálban törd fel és keverd el.

2.      A serpenyőt közepes lángon két percig melegítsd. A húspogácsákat helyezd a serpenyőbe és süsd 12-14 percig, majd forgasd meg és tedd ugyanezt a másik felükkel is.

3.      Készíts a tojásokból egyszerű rántottát.

Eközben a címlapon

4.      180 fokra melegítsd elő a sütőt.

5.      Tiszta kézzel lágyan nyújts egy tésztaszeletet 5-6 cm szélességűre. Fektess rá egy szelet sajtot, húspogácsát. Két evőkanál rántottát is rakj a tetejére.

Húzd fel óvatosan a tészta két végét és fogd össze vele az összetevőket. Fedd be tésztával az egészet  és görgesd át a kalácsokat, majd helyezd a sütőpapírral kibélelt tepsibe.

6.      Ismételd a műveletet addig, ahány darabot szeretnél készíteni.

7.      Olvaszd meg a maradék vajat és kend meg a zsemlécskéket.

8.      Süsd a töltött kalácskákat kb. 15-20 percig, amíg a zsemlécskék aranybarnák nem lesznek a tetejüktől az aljukig.

9.      Hagyd kb. 10 percig hűlni.

Készíthetsz vegetáriánus verziót a receptből, ahol a húspogácsát párolt vagy sült zöldséggel, brokkolival helyettesítheted.