DIÉTA

Ez az egy­szerű, ma­gyar gyü­mölcs a si­ke­res fo­gyó­kúra titka

Egy új ku­ta­tás sze­rint napi egy alma nem­csak az or­vost tartja távol, hanem a fe­les­le­ges ki­ló­kat is. A hé­jas­tul meg­evett alma ugyanis képes sza­bá­lyozni az ét­vá­gyat, és se­gí­teni a fo­gyást.
címkék:

Dr. Joanna McMillan, a kutatás vezetője szerint az alma azért fogyaszt, mert hosszú időre eltelít – ezt igazolja az a kutatás is, amely szerint az almát rendszeresen fogyasztók testtömegindexe kisebb, mint azoké, akik nem szeretik ezt a gyümölcsöt. Az új kutatások szerint az alma hatásának titka a rengeteg rost és antioxidáns hatású polifenol, de arra utaló jelek is vannak, hogy a rendszeres almaevés segíti a bélflóra egyensúlyának megtartását.

Hatásos gyümölcs

Fotó: Pinterest

Az alma teljes hatásmechanizmusát egyelőre még nem sikerült feltárni, ám azt már kiderítették a tudósok, hogy a bélflórára gyakorolt jó hatása segít az egészség hosszú távú fenntartásában. Az alma ezen kívül a daganatos betegségek kockázatát is csökkenti, és védi a szív és az érrendszer egészségét. Az alma tápanyagai ugyanis segítenek visszafogni a “rossz” LDL-koleszterin szintjét, valamint az összkoleszterin-szintet, ez pedig csökkenti a stroke, a magas vérnyomás és más szívbetegségek kockázatát. A gyümölcs ezen kívül javíthat az erek rugalmasságán is. A daganatos betegségek közül pedig elsősorban a mellrák, a prosztatarák, a vastag- és végbélrák, illetve egyes nyirokrendszeri daganatok ellen védhet az alma.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Mi van benne?

Fotó: Pinterest

Rengeteg antioxidáns, így nyugodtan tekinthető szuperételnek. A mérések szerint több antioxidáns hatású vegyület van benne, mint az antioxidáns-bombának tartott bogyós gyümölcsökben, a teában, a narancsban, a szőlőben vagy a banánban. Ezen kívül jó adag B- és C-vitamint, valamint rengeteg, a reggeli gabonapelyheknél is több rostot is találunk benne, amelyek mind hozzájárulnak a gyors és tartós fogyáshoz.

címkék: