FITTFAZÉK

Liszt nél­kül ké­szül a leg­újabb di­é­tás no­kedli

Ez a fok­hagy­más ga­luska fi­no­mabb, mint az ola­szok híres gnoc­chija.

Nem csak finomabb, de sokkal könnyebb is elkészíteni. Diétás, egészséges, és tizedannyi szénhidrátot tartalmaz, mint az eredeti.És milyen mennyei! A puha párnácskák szinte elolvadnak a szádban.

Fotó: Pinterest
EZEKET OLVASTAD MÁR?

Elkészítés: 25 perc

HOZZÁVALÓK 2 személyre:

  • 2 csésze reszelt mozzarella (alacsony nedvességtartalmú, sovány zsírtartalmú a jó, mert különben főzés közben szétesik)
  • 3 tojás sárgája
  • 1 tk. granulált fokhagyma
  • vaj és olívaolaj a hirtelen kisütéshez

ELKÉSZÍTÉS:

1. Egy mikrózható tálban rázogasd össze a reszelt mozzarellát a fokhagyma granulátummal. Told a mikróba egy-másfél percre, hogy a sajt megolvadjon.

Fotó: Pinterest

2. Dolgozd bele egyenként (külön-külön!) a 3 tojás sárgáját, amíg szép, sima tésztát nem kapsz.

3. Oszd el 4 egyenlő labdácskára.

Fotó: Pinterest

4. Tedd jégre 10 percre, hogy kicsit megkeményedjen.

Eközben a címlapon

5. Vékonyan olajozz be egy 40 cm-es alufólia darabot, és olajos kézzel hengergesd ki rajta a tésztákat kb. 35 cm-es csíkokra.

Fotó: Pinterest

6. Vagdosd el 2 ujjnyi széles darabokra. (Egy villa hátuljával „gnocchi” mintát nyomhatsz a kis galuskákra).

7. Forralj 2 liter sós vizet egy nagy fazékban. Ha már lobog a víz, szórd bele az összes galuskát, és főzd, míg feljönnek a víz tetejére (kb. 2-3 perc). Tésztaszűrővel szűrd le.

Fotó: Pinterest

8. Egy nagy teflonos serpenyőben, közepes lángon forrósíts fel 1 ek. vajat és 1 ek. olajat.

9. A forró zsiradékban süsd arany barnára a galuskák mindkét oldalát (1-2 perc).

Fotó: Pinterest

10. Fűszerezd sóval, borssal, és máris tálalhatod!