HŰHA

Ki­kelt ma­gá­ból Scho­bert Norbi, 8 éves fiát nem en­ged­ték a re­pü­lőre

A fit­nesz­guru Cip­rus­ról in­dult haza a csa­lád­já­val, ami­kor kisfi­á­tól meg­ta­gad­ták a be­szál­lást. Sze­ren­csére egy ba­rát­juk se­gí­tett raj­tuk.
  • Szerző: Ripost

Majdnem nyolcéves kisfia nélkül tért haza a ciprusi Alakreformtáborból a Schobert család, mivel Zalánt nem engedték fel a Wizz Air repülőgépére. A poggyászok leadása után a csekkoláson még minden rendben ment, de a repülő ajtaján már nem engedték be a családot.

Fotó: Kovács Gábor
EZEKET OLVASTAD MÁR?

"Azt mondták, hogy tele van a gép, és a nyolcéves gyerek nem jöhet velünk, vagy döntsük el, ki marad Cipruson helyette, az apja vagy az anyja" – mesélte kálvá­riájukat a Borsnak az üzletember. "Óriási szerencsénkre a fotóriporter barátunk felajánlotta, hogy ott marad, és egy másik géppel elmegy Bécsbe, onnan jön haza busszal, azért, hogy a családunk ne legyen szétszakítva. Norbi hozzátette, hogy ha lehetett volna, nem fapadossal utaz­nak, mert már sok rosszat hallott ezekről a cégekről" - tette hozzá.

"Felháborító, hogy elfogadják a pénzt, feladom a bőröndömet, majd az ajtóban kiderül, hogy nem mehetek sehova, vagy reménykedhetek abban, hogy egy utas nem jön el, és lesz helyem" – háborgott.

Sokaknak okoz kellemetlenséget, hogy a repülőgép-társaságok több jegyet adnak el, mint amennyi hely van a gépen, mégis bevett gyakorlat.

Nem jogszabályellenes, ha egy légitársaság ilyet tesz

– magyarázta Salamon András ügyvéd. Minden cégnek megvan a maga statisztikája, hogy a megvett repülőjegyek közül hány százalékot nem használnak fel. Amit a Wizz Air Schobert Norbi családja esetében csinált, azt úgy hívják, hogy a beszállás megtagadása, ami akkor fordulhat elő, ha több jegyet adnak el, mint ahány ülőhely van a gépen. Ebben az esetben, ha az utas mégis fel akar szállni, a társaságnak kötelessége olyan utast keresni, aki valamilyen kedvezmény fejében lemond a helyéről, így cserélhetők az utasok. Ha nincs ilyen, akkor az otthagyott utasnak ingyenesen jegyet kell biztosítani egy másik gépre, vagy visszaadni a teljes összeget, és a repült távolságtól függően kártérítés is jár neki.

Az eset kapcsán a Wizz Air e-mailben küldte el a szerkesztőségébe a következő közleményt:

Eközben a címlapon

„A túlfoglalás bevett gyakorlat a légiközlekedésben, melynek célja, hogy a repülőgépek minél kevesebb üres üléssel közlekedjenek. Ebben az esetben azonban földi kiszolgáló partnerünk hibát követett el, ugyanis túlfoglalás esetén gyerekektől, mozgásukban korlátozott, illetve idős utasoktól nem tagadhatják meg a beszállást. A Wizz Air őszintén elnézést kér az okozott kellemetlenségért. Földi kiszolgáló partnerünkkel felvettük a kapcsolatot, és ismételten felhívtuk a figyelmét a szabályok pontos betartására. Az az utas, akinek beszállása végül visszautasításra került, a 2004/261/EK rendeletnek megfelelően 400 euró összegű kártérítésben részesül, emellett természetesen visszatérítjük neki jegyének teljes árát, illetve igénye szerint az eredeti jegyár 120 százalékát jóváírjuk WIZZ számláján."