INSIDER

Ka­rá­csonyt csi­nál­nak a hús­vét­ból!

Meg­tel­tek már a pol­cok a hús­véti ün­nep­hez ké­szült dí­szek­kel és édes­sé­gek­kel, ki­jöt­tek az ün­nepi ka­ta­ló­gu­sok, és döb­be­ne­tes do­logra fi­gyel­tünk fel: szinte az összes ka­rá­cso­nyi ki­egé­szí­tő­nek el­ké­szült a hús­véti mása! Az egyik üz­let­lánc drá­gább aján­dé­ko­kat kínál gye­re­kek­nek, mint ka­rá­csonyra. A ke­res­ke­dők célja egy­ér­telmű: minél több pénzt ki­húzni a csa­lá­dok zse­bé­ből.
  • Szerző: Ripost

Csak pislogunk: egyre-másra futunk bele olyan portékákba, amelyeket mintha karácsony után, húsvétra újraterveztek volna.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Az egyik vegyesboltban ajtódíszkoszorút, a Pepcóban karácsonyfagömbökre emlékeztető, barkaágra akasztható tojásformákat, a Kikben pedig húsvéti mintás mécsest, valamint tojásforma LED-izzósort, no meg lombos, tojást termő húsvéti fát láttunk!

Meglepő tény, hogy sokkal több csokinyuszit vesznek az emberek, mint csokimikulást. Talán ez sarkallja a kereskedőket arra, hogy megpróbálják a húsvéti kínálatot és forgalmat a karácsonyi szintre emelni. Az Aldi például ugyanúgy nyolcoldalas húsvéti ajándékkatalógust jelentetett meg, mint karácsonyra.Ám míg akkor a legdrágább termékek (sokoldalú játékasztal, szintetizátor, hordozható hangrendszer) 29 990 forintot kóstáltak, addig a húsvéti kiadványban 199 990 forintos fa játszóházat, 119 990 forintos kültéri pingpongasztalt és 49 990 forintos védőhálós trambulint kínálnak.

A arról kérdezte Nyíri Zoltán reklám- és kommunikációs szakembert, hogy ha ez így megy tovább, idővel tényleg annyit költünk húsvétra, mint karácsonykor?

– A húsvét is egyre kevésbé a hagyományokról, sokkal inkább a pénzköltésről szól.

Óriási a nyomás a marketingeseken, akiknek újabb és újabb ötletekkel kell előrukkolniuk, hogy növeljék a vevők vásárlási kedvét. A fenti példák is ezt mutatják. Ami pedig az egyik üzletláncnak bejön, azt hamarosan a többi is átveszi – mondta a szakember.

– Sok család karácsonyra időzíti a nagyobb vásárlásokat, így például egy új tévé beszerzését, amire egyrészt szükségük van, másrészt családi ajándéknak is tekinthető, így két legyet ütnek egy csapásra.

Eközben a címlapon

Ugyanez a helyzet a szabadba csábító kültéri pingpongasztallal vagy a kerti mászókás faházzal, amelyek jelentős kiadások, viszont összemoshatóak a húsvéti ajándékozással. Vagyis, láthatóan a karácsonyi értékesítési módszereket ültetik át húsvétra. Ezzel együtt nem valószínű, hogy a húsvéti költekezés utolérné a karácsonyit, ilyenkor általában csak a gyerekeknek vesznek ajándékot – vélekedik Nyíri Zoltán.

Ez persze egyáltalán nem biztos: vannak családok, ahol a férfi már nem meglocsolja szerelmét, inkább megajándékozza egy komolyabb parfümmel.A hölgy pedig nem egy pohár itallal kínálja viszonzásul, hanem egy egész üveggel...