Létrehozva: 2017.08.17.

Itthon is legyen dízeltámogatás!

Akár hárommillió forintnyi euro-támogatást kaphatnak a környezetszennyezõ Euro 1-4 besorolású dízelautóikat új, korszerû modellekre lecserélõ németek. S mi a helyzet nálunk?

A németországi Nemzeti Dízelcsúcson számos cég bejelentette: támogatja a hatmillió elavult dízeljárgány számának csökkentését. De vajon mikor kapnak pénzt a hasonló dízelautók magyar tulajdonosai?

Hetedik helyen áll a lehetséges rákkeltő anyagok listáján a dízel kipufogógáz az ENSZ rákkutató szervezete szerint. A valós veszély miatti jogos aggodalomra pedig még rátesz egy lapáttal a két éve kirobbant dízelbotrány.

Az egész a BMW-nél kezdődött, ahol kiderült, sokkal nagyobb a dízelautók káros anyag kibocsátása, mint amennyit a hivatalos statisztikákban feltüntettek. Majd robbant a Volkswagen-botrány, legutóbb pedig a Porschénél állt a bál: kiszivárgott ugyanis, hogy az ügy kapcsán a német közlekedési hatóság is vastagon benne volt a hazudozásban. A Bild német napilap cikke szerint

a helyi közúti közlekedési hatóság (KBA) több mint egy éve tudott a Porsche károsanyag-kibocsátással kapcsolatos trükközéséről, ám az autóipari lobbi nyomására kozmetikázták a jelentésüket.

A sorozatos botrányok arra sarkallták az érintetteket, hogy tárgyalják meg, miként lehet javítani a kialakult helyzeten.

A Németországban tartott Nemzeti Dízelcsúcson résztvevő autógyártók érintettjei vállalták, hogy a forgalomban lévő több mint ötmillió kocsi szoftverfrissítésének költségeit állják, ám a jelentősebb, és azzal együtt jóval drágább hardveres fejlesztések terhét nem hajlandóak átvállalni. 

Ugyanakkor több cég is hajlandó arra, hogy akár 10 ezer eurós, azaz 3 millió forintos környezetvédelmi prémiummal támogassa azokat, akik Euro 1-4 besorolású dízelautóikat új, korszerű modellre cserélik.

A Bild összesítése szerint a Toyota és a BMW  2 ezer, a Renault 2-7 ezer, a Ford akár 8 ezer, a Volkswagen 2-10 ezer euró között nyújt környezetvédelmi támogatást, sőt, utóbbi a Toyotával és a Mercedesszel együtt a használt környezetszennyező autókért is extra pénzt fizet Németországban. A kinti példák alapján megkerestük a német akcióban részt vevő cégek magyarországi képviseleteit, hogy megtudjuk: Magyarországon - ahol 3 millió 360 ezer autó fut, és ebből 600 ezer dízel -, mikortól és milyen feltételekkel kaphatnak a fentihez hasonló kedvezményeket a dízelautó tulajdonosok?

 

Hogy mit mondanak a nagy autógyártók magyarországi képviselői, s mely országokban kaphatnak még támogatást a régi dízelek cseréjére? A csütörtöki %Ripost%-ból kiderül.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Jürgen Klopp megtalálta a felelőst a Liverpool újabb kudarcáért

origo.hu

20+1: amikor a Simpson család előre látta a jövőt!

life.hu

Katalin rákdiagnózisa megváltoztatta Vilmos herceggel való kapcsolatát

vg.hu

Revolut: minden ügyfelet érintő változás jön az utalásoknál

mindmegette.hu

Kivonul a Spar az országból? Itt a cég magyar elnökének válasza

vg.hu

Széll Tamás helyett új séfet igazolt a Lidl

origo.hu

Kocsis Máté: Nem az a lényeg, hogy Magyar Péter mit mond, hanem az, hogy a mögötte állóknak mi a céljuk

ripost.hu

Nem kérnek többet Manuelből: kiverte a biztosítékot a koncertje után a botrányos sztár

ripost.hu

Sztárok bulizás közben - Galéria

ripost.hu

Súlyos doppingbotrány, Kapás Bogi olimpiai érmet kaphat utólag

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-