FITTFAZÉK

Csodanövény, ami még a másnaposságra is jó!

Ez az egyszerû zöldség minden nap megfordul a tányérunkon. Alapvető része a legtöbb salátának, de savanyúságnak is gyakran fogyasztjuk. Hitted volna, hogy az uborka ennyi mindenre jó?
címkék:
  • Szerző: Ripost

Hidratál

Az uborka 90 százalékban vízből áll, így az egész testet képes természetes módon hidratálni.

Enyhíti a napégést

Az uborka kívülről és belülről is képes enyhíteni a napégést. Borogasd be az égett területet uborkaszeletekkel, és fogyassz minél többet ebből a finom zöldségből.

Méregtelenít

Az uborka magas víztartalma segít eltávolítani a szervezetből a mérgező anyagokat, és megelőzni a vesekő képződését.

Vitaminokkal látja el a szervezetet

Az uborkában rengeteg az A-, B- és C-vitamin, amelyek erősítik az immunrendszeredet, és energiával látnak el. Ha a reggeli turmixodba egy kis spenótot és répát is teszel, még tovább erősítheted a hatását. De ne vágd le az uborka héját, mert a legtöbb vitamin épp a héj alatt található!

Ásványi anyagokban is nagyon gazdag

Sok benne a szilícium, a magnézium és a kálium, amelyek kisimítják, puhítják a bőrödet.

Serkenti az emésztést, és gyorsítja a fogyást

A fogyókúrázók egyik legjobb barátja az uborka. Rosttartalma gyorsítja az emésztési folyamatot, és segít megelőzni a krónikus székrekedést.

A szem alatti sötét karikák ellenszere

Gyulladáscsökkentő tulajdonságainál fogva segít eltüntetni a szem alatti sötét karikákat. A klasszikus recept szerint tegyél egy-egy karika uborkát a szemeid alá, és tartsd ott 10-15 percig.

Védhet a ráktól

A lignánoknak nevezett fitoösztrogének segítenek megelőzni a daganatos betegségek több típusát, például a prosztata-, a méhtest-, a petefészek- és a mellrákot.

Felveszi a harcot a cukorbetegséggel, a magas koleszterinszinttel és a magas vérnyomással

A friss uborkalé serkenti az inzulin kiválasztását, egyes vegyületei pedig segítenek a magas koleszterinszint csökkentésében. Magnézium-, kálium- és rosttartalma pedig hozzájárul a vérnyomás szabályozásához.

Frissíti a leheletet

Az uborkalé csökkenti a fogíny gyulladását, fitokemikáliái pedig felfrissítik a leheletet.

Jót tesz a körmöknek és a hajnak

Az uborka kén- és szilícium-tartalma erősíti, egészségessé és fényessé varázsolja a körmöket és a hajat.

Egészséget ad az ízületeknek

A szilícium erősíti a kötőszövetet és az ízületeket. Az uborka- és a répalé együttese segíthet az ízületi gyulladásokban és a köszvényben szenvedőknek.

Enyhíti a másnaposságot

A B-vitaminok, az elektrolitok és az uborka természetes cukortartalma enyhíti a másnapos fejfájást. Ha kicsit többet ittál a kelleténél, egyél egy kis uborkát, mielőtt lefekszel.

Támogatja a vese munkáját

Csökkenti a szervezetben a húgysav szintjét, így segíti a veseműködést.

A tökéletes uborkasaláta

Hozzávalók:

  • 2 csésze szeletelt uborka
  • Fél csésze kockára vágott paradicsom
  • Negyed csésze apróra vágott vöröshagyma
  • 2 evőkanál apróra vágott petrezselyem
  • 1 chilipaprika apróra vágva (elhagyható)
  • 4 teáskanál friss korianderlevél (elhagyható)
  • Egy összenyomott fokhagymagerezd
  • Negyed csésze görög joghurt
  • Másfél teáskanál citromlé
  • Másfél teáskanál lime-lé
  • negyed teáskanál őrölt kömény
  • Kevés tengeri só

Így készítsd el:

1. Egy tálban keverd össze a zöldségeket, a fokhagymát és a zöldfűszereket.

2. A joghurtot keverd össze a fűszerekkel, és kanalazd a salátára.

3. Teljes kiőrlésű kenyérszeletekkel is tálalhatod.

 

címkék: