MANI

Be­je­len­tette a Go­ogle: Bün­tetni fog

Azo­kat az ol­da­la­kat fogja ke­mé­nyen bün­tetni a Go­ogle, ame­lyek ide­ge­sí­tik az ol­va­só­kat.
  • Szerző: Ripost

Nagy bejelentést tett a Google: ezentúl büntetni fogják azokat az oldalakat, amelyek az egész képernyőt beborító, felugró reklámokat használnak.

Először csak a mobilon alkalmazott pop-up reklámokat tiltják le, a Google szerint ugyanis azok gátolják a felhasználókat, hogy elolvassák az adott oldal tartalmát, és ezért idegesítik az embereket.

EZT OLVASTAD MÁR?

Éppen ezért a Google 2017. január 10-én új algoritmust vezet be, amely hátrább sorolja azokat a mobiloldalakat, ahol a tartalom nem látható azonnal.

Hátrébb sorolást okoz:

1. a nagy felugró ablak, amelyek a tartalom fő részét kitakarja, függetlenül attól, hogy azonnal jelenik-e meg, vagy az oldal nézése közben.

2. Olyanappok letöltésére ösztönző ablak, amelyet a felhasználónak be kell zárnia ahhoz, hogy a tartalomhoz hozzáférjen.

3. Olyan megjelenítési mód, ahol az érdemi tartalom lapozás alatti részre szorul le, mert a felugró tartalom a gördítés feletti részen jelenik meg.

Eközben a címlapon

Nem tiltják azonban az olyan felugró ablakokat, amelyek valamilyen törvényi előírás miatt jelennek meg, például a korhatár vagy a cookie-szabályozás miatt.

A Google hivatalos blogján most egyértelműen nevesítette a felugró ablakokat, és utalt arra is, hogy nem csak az azonnal megjelenő felugró ablakok, hanem az oldalon való görgetés során megjelenő felugró ablakok is büntetést eredményezhetnek.

Az új szabályozás most a mobiloldalakat érinti - de valószínűleg a többiek is felkészülhetnek a nagyobb szigorra...