TESTFACTOR

Be­i­ga­zo­ló­dott Ru­bint Réka el­mé­lete: El­ké­pesztő tu­do­má­nyos fel­is­me­rés

Ré­góta tud­juk, hogy a futás segít a stressz­ol­dás­ban, sőt, akár a de­pressziós tü­ne­tek eny­hí­té­sére is al­kal­mas lehet. Egy brit te­ra­peuta azon­ban most azt ál­lítja: a futás, ha jól csi­nál­juk, va­ló­sá­gos pszi­cho­te­rá­pi­a­ként hat.

Rubint Réka sokszor hangoztatja, mennyivel kiegyensúlyozottabb és hatékonyabb futás után: a sport valósággal rendbe teszi a lelkét.

Most egy brit pszichoterapeuta is igazolta mindezt.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

William Pullen eredetileg csak az erőnlétét szerette volna javítani, hiszen láncdohányosként még a busz után is nehezen futott, később azonban egyre komolyabb távokat tett meg, és futótársai is akadtak, akik meglepő módon nagyon mélyen megnyíltak előtte futás közben. Így jött létre a dinamikus futásterápia nevű módszer, amelyhez még terapeutára sincs szükségünk: egyszerű, hatékony módszer a szorongásaink, depressziós tüneteink megfékezésére.

Bárki elkezdhet futni, aki a sport fizikai hatása mellett a lelkieket is szeretné kiaknázni. A futásban éppen az a jó, hogy te döntesz arról, milyen erős edzéseket tartasz, egészen addig, amíg ez jelent egy kis fizikai kihívást. Ha eközben tudatos figyelemmel sportolsz, vagyis ahelyett,hogy a gondolataidba merülnél, inkább intenzíven megéled a pillanatot, hamar észreveheted a lelkiállapotod jobbra fordulását. A monoton sportokban éppen az a jó, hogy nem kell külön odafigyelni rájuk, a fizikai terheléstől pedig előbb-utóbb az érzelmeink is előtörnek. Ha ekkor hajlandóak vagyunk szembenézni velük, nagy felismerésekre juthatunk. A természet közelsége is segít, hiszen ilyenkor kiszakadunk a megszokott, fárasztó, városi környezetből, ami már önmagában is üdítő.

Ez a mozgásterápia segíthet döntést hozni, túljutni egy elakadáson, önbizalmat fejleszteni, megbirkózni egy veszteséggel, s a szorongást is csökkentheti.

Még jobb, ha a futás közben felmerült gondolatainkat naplóba írjuk, hogy később, immár tudatosan is végigvehessük azokat, vagy szerezzünk egy futópartnert, akivel meg tudjuk beszélni az aktuális helyzetünket. Nem kell pszichoterapeutának lennie, elég, ha csak meghallgat – mint ahogy te is meghallgatod, amikor ő nyílik meg előtted.

Eközben a címlapon