Napi 700, évi 182 700 ft kötelező parkolódíj minden pesti autósnak!
Évi 5000 forint vagy napi 700, azaz évi több, mint 182 000 lesz-e a kötelezõ pesti dugódíj, ez itt a kérdés. Az LMP javaslata kész õrület vagy maga a megoldás?
A Lehet Más a Politika nevében Csárdi Antal a párt fővárosi képviselője vasárnap tartott sajtótájékoztatója után az MTI-nek elmondta, hogy az LMP koncepciója szerint a pesti oldalon a Könyves Kálmán és a Hungária körút vonalán, a budai oldalon a budai körút vonalán belül kellene megfizetni dugódíjként a mindenkori vonaljegy kétszeresét.
Vagyis napi 700 forintot, ami a munkanapokra vetítve évi 182 700 forint!
Ezen a területen belül is csak hétköznap 7 és 19 óra között kellene fizetni, hiszen - mint mondta - semmilyen szakmai érv nem szól amellett, hogy hétvégén vagy hétköznap éjszaka is dugódíjat kelljen fizetni, ezzel fölöslegesen drágítva például az áruszállítást.
Kivételt képezne a budai alsó rakpart, emellett a javaslat szerint az elkerülő útként működő M0-st újra díjmentessé tennék.
Az LMP szerint így a csökkenő forgalom miatt nemcsak a Nagykörút, de a Lánchíd is biciklisbaráttá válna - fűzte hozzá.
Mást akar Tarlós
A főpolgármester múlt pénteki sajtótájékoztatóján közölte: elkerülhetetlen a dugódíj bevezetése Budapesten. Tarlós István elmondta: jelenleg kétféle javaslat van. Az egyik szerint
-a főváros teljes közigazgatási területén alkalmaznának egy "Budapest-matricát", amelynek az éves ára 5000 forint, havi ára pedig 450-500 forint lenne.
A másik javaslat egy kétlépcsős, kombinált rendszert irányoz elő, amelynek lényege, hogy
egy "szűkebben vett" belvárosi zónában egy második díjat is bevezetnének.