TESTFACTOR

Mutatjuk, hogy nem fogsz télen piszokul elhízni

A hosszú, sötét esték és a szürke idő bizony sokunk idegeit megtépázzák. De nem kell karba tett kézzel várni, hogy ránk telepedjen a depresszió, megbetegítsen a levertség, és hízni kezdjünk. Próbáljunk ki néhány egyszerű házi gyógymódot.
  • Szerző:

A tél sokak számára az év legrosszabb időszaka. Kevés a napsütés, hideg van, a lucskos, nyálkás időben nincs kedvünk semmihez, ráadásul a környezetünkben is valaki folyton beteg és az ágyat nyomja. A hőmérséklet csökkenésével együtt a motivációnk is jóval kevesebb lesz arra, hogy kimozduljunk otthonról. Ilyenkor sajnos csak a szabadtéri mozgást hanyagoljuk el, sokan edzeni, sportolni is ritkábban járnak. A bent töltött idő jó részét pedig gyakran tévézéssel töltjük, ami sokakat nassolásra csábít – kevesebb mozgás, több evés, és máris jönnek a feleslegek. Éppen ezért télen is érdemes kicsit megerőltetni magunkat, és kimenni, vagy legalábbis ragaszkodni a sportolási szokásainkhoz.

,
Fotó: 123rf

A levertség legjellemzőbb tünetei:

Megnövekedett étvágy, csokoládé és szénhidrát nassolás, nappali fáradtság és aluszékonyság. ingerlékenység. De jelentkezhet fejfájás, és gyomor és bélrendszeri panasz is.

11 ÖTLET LEVERTSÉG ELLEN

  • Figyeljünk arra, hogy ilyenkor is elég zöldséget és gyümölcsöt együnk. Fogyasszunk viszont kevesebb cukrot. A keserűcsokoládé az egyetlen megengedett nasi, hisz ez bizonyítottan növeli az endorfin szintet.
  • A friss tonhal, a lazac, a szardínia és a makréla hetente egyszer kiváló választás a szezonális depresszió ellen, hiszen az agy megfelelő működéséhez szükséges omega-3 zsírsavat tartalmazzák.
  • A komor hangulat megszüntetésében segít, ha B6-vitaminban gazdag ételeket eszünk. Ez a vitamin olyan enzimek termelődésében játszik szerepet, amelyek részt vesznek a boldogságért felelős vegyületek, a dopamin, illetve szerotonin anyagcseréjében. Kiváló természetes B6-vitamin-forrás a burgonya, a zöldborsó és a banán.

  • Keressük mások társaságát, hívjunk vendégeket, járjunk barátokkal moziba, színházba. Válasszunk olyan darabokat, amik megnevettetnek.
  • Keress ilyenkor is a sportolási lehetőségeket. Ne csak a tévé előtt heverésszünk.
  • Ha csak tehetjük, induljunk hosszú sétákra, főleg a délelőtti órákban. Szervezzünk barátokkal, családdal hétvégi kirándulásokat, hogy feltöltődjünk.
  • Télen se szürküljünk be, hordjunk színes ruhákat, kiegészítőket.
  • Az orbáncfű tea természetes antidepresszáns, a mezei katáng gyökér, a csalán, a cickafark, a zsurló, a citromfű és a levendula pedig nyugtató, kedélyállapot javító hatású
  • Szerezzünk be élénk színű lakberendezési tárgyakat, a legjobb a sárga, narancssárga, melynek már a látványa is melegít. De feldobhatjuk a lakást illatos gyertyákkal, aromaterápiás lámpával és olajokkal is. Kitűnő hangulatjavító a bazsalikom, a bergamott, a geránium, az ilang-ilang, a jázmin, a narancsvirág, a rózsa és a zsálya illata is.
  • A hiányzó napfény miatt a D-vitamin szükségletünk megnő. Pusztán táplálkozással ezt nehéz pótolni, így szedjünk inkább táplálék-kiegészítőt.
  • A szauna, a masszázs, a zenehallgatás, a tánc jó ellenszere lehet a ránk nehezedő sötét hangulatnak. Kényeztessük magunkat tudatosan!

És ezeket olvastad már?