YESSS

Pokoli a hőség? Így éld túl a kánikulát!

Nagy melegben teljesen másra vágysz, mint a megszokott ételek és italok? Nem csoda, a szervezeted jelez, hallgass rá!

Pokoli hőségben nagyon fontos mit eszel és mit iszol. Ebben igyekszünk most segíteni!

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Fotó: Shutterstock

Mit igyál?

A legfontosabb, hogy ilyenkor bőségesen fogyassz folyadékot, így kerülheted el a kánikula okozta rosszullétet, szédülést.

  • Alakítsd ki tudatosan a folyadékfogyasztási szokásaidat. Ha dolgozol, legyen nálad egy teljes üveg víz, amiből folyamatosan ihatsz. Időnként helyettesítheted gyümölccsel is.
  • Ne fogyassz túl hideget italt! A vízbe tegyél friss citromot, lime-ot. A limonádét, ha lehet ne cukrozd.
  • Gyümölcstea is tökéletes, ha van benne friss gyümölcsdarabka, akkor az is szuper. Ilyenkor idénygyümölcsből és zöldségből érdemes italt készíteni. Szuper megoldás az uborkalé, paradicsomlé.
  • Felejtsd el a cukros üdítőitalokat!
  • Ne feküdj le szomjasan este, dehidratáltan nehéz úgy elaludni. Helyezz egy pohár vizet az éjjeliszekrényedre.
  • Alkoholt csak mértékkel fogyassz!

Ezeket az ételeket válaszd

Nem csoda, ha nincs étvágyad a nagy forróságban, nyugi, nem vagy egyedül. Pontosan ezért fontos, hogy nagyon odafigyelj rá, mit eszel, hogy így is hozzájuss a fontos tápanyagokhoz.

  • Kerüld azokat az ételeket, melynek emésztése nagyobb erőfeszítést igényel: a magas fehérje, cukor és rosttartalmú élelmiszererek egyaránt képesek megemelni a testhőmérsékletet. Ezt a hatást a húsoknál például citromos páccal tudod ellensúlyozni.
  • Egyél naponta többször keveset! Ez általában is jó megoldás, de kánikulában főleg!
  • Ahogy ital formájában, úgy ételnek is nagyon hasznos a friss gyümölcs és zöldség.
  • A füstölt húsokat, szalonnát, amelyekben általában jelentős mennyiségű só van, cseréld le zöldségekre és grillhúsokra.
  • A fehérjében gazdag nyersanyagok kiválasztásakor szintén nagy mozgástered van; a tojásból készült ételek mellett a halak és a tenger gyümölcsei is 65-80 százalék vizet tartalmaznak.
  • Leveseket is bátran fogyaszthatsz. Ilyenkor persze az ember kívánja a hideg gyümölcslevest, de nyugodtan ehetsz meleg leveseket is. Ne legyen egyik sem túl hideg és túl meleg sem!
  • Kekszeket, süteményeket ha lehet, cseréld le joghurtra, ha nagyon édességre vágysz.
  • Fagylaltot is ehetsz, de azt is mértékkel.

Pokoli hőségben való aktív mozgás esetén fontos a sópótlás!

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?