RETRO RÁDIÓ

Közel 4.000 látogatóval aratott óriási sikert a 10. jubileumi Fashion Week

Közel 4.000 látogatóval aratott óriási sikert a 10. jubileumi Fashion Week
D.K.
Szerző
D.K.
Létrehozva2022. 09. 10. 20:25
Frissítve2022. 09. 11. 22:48

A Magyar Divat & Design Ügynökség szervezésében idén ősszel 10. jubileumát ünneplő Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) központi eseményét több mint 2000-en látogatták meg a Szépművészeti Múzeum falai között, ahol az impozáns művészeti alkotások mellett vonultak fel a jövő tavasz-nyár divattrendjei.

 

Összesen 24 márka küldte kifutóra legújabb darabjait, a magyarok mellett két lengyel és hét ukrán tervező is képviseltette magát a budapesti divathéten. A stiláris körkép nagyon vegyes volt, a klasszikus stílustól a streetwear márkákig láthattak kollekciókat az érdeklődők, városszerte pedig közel 30 kiegészítő esemény pezsdítette fel a budapesti divatéletet, így összesen közel 4 000 érdeklődőt fogadott a rendezvénysorozat. 

Nagyvonalú és elegáns volt a Fashion Show idei helyszíne (fotó: BCEFW)

Számos kiegészítő program színesítette a divathetet

Augusztus 29. és szeptember 4. között a divatrajongók és divatipari szakemberek közel 30 kísérőrendezvényen vehettek részt a Budapest Central European Fashion Week alatt, amelyek között voltak kerekasztal-beszélgetések, workshopok, divatbemutatók, sőt még jógaóra is, de egyedi kedvezményekkel is készültek a tervezők showroomjaiban az arra kíváncsiaknak. Az egyhetes, gazdag programkínálat megkoronázása a hétvége volt, ahol több mint 2.000 helyszíni látogató sorakozott a Szépművészeti Múzeum előtt, hogy megtekintse a legfrissebb tavasz-nyári trendeket. 

Virágminták, flitterek, elegáns szatén

 

Óránként követték egymást a bemutatók, teljes telház mellett (fotó: BCEFW)

A BCEFW minden szezonban legjobban várt programeleme az idén ősszel közel 600 fős stáb által szervezett kétnapos divatbemutató-sorozat. A kép vegyes volt: akadt, aki hagyományosan, virágmintákkal és élénk színekkel képzelte el a tavaszt, más már a nyárnak hódolt a keleti utazások inspirálta modelljeivel. Az elegáns darabok sem hiányozhattak, flitteres kosztümökben, szatén estélyikben is gyönyörködhetett a közönség. Kiemelt érdeklődés övezte az ukrán show-kat, ugyanakkor a lengyel tervezők is hatalmas közönségsikert arattak. A múzeum reneszánsz csarnokában a bemutatók között a vendégeknek lehetőségük nyílt a kiállított kiegészítőtervezők darabjainak megvásárlására is.

Nem csak a nők, de az esemény szervezői is pontosan tudják, hogy ha divatról van szó, a lényeg a részletekben rejlik (fotó: BCEFW)

 

Nemzetközi szaktekintélyek voltak kíváncsiak Budapestre

Közép-Európa legnagyobb divat seregszemléje a hazai hírességeket és a külföldi szaktekintélyeket is vonzotta. Utóbbiak között említhetjük az olasz L’OFFICIEL, a brit Forbes, a New York-i The Cut vagy az ukrán VOGUE szerkesztőit. 

Ahogy azt sejteni lehetett, a Nananushka showra voltak legtöbben kíváncsiak. (fotó: Ripost)

 

A divatbemutatók első soraiban olyan nemzetközi influencerek foglaltak helyet, mint az indiai származású Farhana Bodi vagy a világsztárokat öltöztető francia stylist, Loicka Grace. Az eseményt ismét tudatosan a nagy nemzetközi divathetek előtt rendezték meg, így a résztvevők között magas számban fogadták a szervezők a legnagyobb forgalmazók buyereit, akiknek a számára adott volt a lehetőség, hiszen még a teljes vásárlási keretükkel rendelkezve tekinthették meg az új kollekciókat, köztük az ukrán márkák legfrissebb modelljeit, a magyar-ukrán összefogás eredményeként. 

 

Kiemelt figyelem az ukrán divattervezőknek

Rengetegen voltak kíváncsiak az ukrán tervezők divatkreációira (fotó: BCEFW)

A Magyar Divat & Design Ügynökség csatlakozott a Support Ukrainian Fashion kezdeményezéshez, amely az ukrán tervezők megsegítésére jött létre. A kijevi divathét szervezőivel több éves partneri viszonyban állunk, idén pedig ők is fontos évfordulót ünnepelnek: 25 éve rendezik meg az eseményt az ukrán fővárosban. Az ukrán divathét viszont a háborús helyzet miatt idén elmarad, így felajánlottuk, hogy Budapest adhasson helyszínt a legfrissebb ukrán kollekciók prezentálásának, több más európai divathét előtt

– avat be az együttműködés részleteibe Forintos-Szűcs Anita, az MDDÜ általános vezérigazgató-helyettese.

 

Legyen Budapest a régió divatfővárosa!

Az eseményen a jövő nyári szezon kollekcióit vonultatták fel a tervezők Fotó: Holecz Endre

Az idén négyéves Magyar Divat & Design Ügynökség egyik stratégiai célja, hogy Budapestet a régió divatfővárosává tegye, egyúttal vonzó desztinációvá a divat és design iránt fogékony utazók számára, akik célzottan keresik a magyar kreatívipar termékeit. Ennek egyik kiemelt eszköze az idén ősszel 10. alkalommal megrendezett BCEFW, amely immár tíz szezon óta támogatja a magyar és régiós tervezők eladásainak és láthatóságának növelését. A promóciós és kereskedelmi aspektus mellett a rendezvény idén is jó ügyet szolgált, a jegyértékesítésből származó teljes bevétellel, közel 2,3 millió forinttal ezúttal is az Ökumenikus Segélyszervezet munkáját támogatja az MDDÜ, akik a befolyó összeget az ukránokat segítő programjukra fordítják. Jelentős volt az esemény online nézettsége is, a divatbemutatókat élőben követhették az érdeklődők az Ügynökség Facebook és TikTok felületein, utóbbin a legnézettebb bemutató több mint 66.000 embert vonzott a telefonok képernyői elé. A BCEFW közösségi média tartalmai a két nap alatt több mint 600.000 felhasználót értek el.

 

A tervezők kollekciói már megtalálhatóak a BCEFW honlapján!

 

A Magyar Divat & Design Ügynökségről

A Magyar Divat & Design Ügynökség azzal a céllal alakult meg 2018-ban, hogy előre meghatározott stratégiai pillérek mentén – szakmai koordináció, hazai termékek elérhetőségének és kereskedelmi lehetőségeinek javítása, oktatásfejlesztés, valamint gyártásfejlesztés – hatékony és strukturált támogatást nyújtson a divat és a design ágazat minden szereplője számára. A célkitűzések megvalósításának érdekében olyan hazai rendezvényeket valósítanak meg évről-évre, mint a régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week vagy a nemzetközi díjakat nyert 360 Design Budapest kiállítás. Emellett olyan külföldi szakmai rendezvényeken biztosítanak megjelenési és bemutatkozási lehetőséget a magyar alkotók számára, mint a Milano Fashion Week vagy a Maison&Objet designvásár. Kiemelt feladataik közé tartozik a szakmai szervezetekkel való stratégiai együttműködés, az export növelése, továbbá mentorprogramjaik megvalósításával a hazai márkák szakmai fejlődésének támogatása.

 

Budapest Central European Fashion Week

A következő jelentős divatesemény tavasszal lesz (fotó: BCEFW)

A Magyar Divat & Design Ügynökség 2018-as megalakulása óta rendezi meg évente két alkalommal a közép-európai régió központi divateseményének számító Budapest Central European Fashion Week-et. Az esemény évek óta a nagyközönség, a buyerek, a tervezők, az influencerek, valamint a hazai és nemzetközi média találkozásának első számú állomását jelenti a térségben. A hazai divat- és designipari rendezvények hozzájárulnak Magyarország turisztikai vonzerejének és a nemzetgazdaság növekedéséhez, láthatóságot biztosítanak a magyar márkáknak, továbbá nemzetközi megrendeléseket eredményezhetnek. Az Ügynökség kiemelt célja, hogy bekapcsolja a hazai divat- és designipart a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, hosszabb távon pedig régiós központtá alakítsa Budapestet, ezen keresztül is erősítve az országimázst.


 

 


 


 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.