RETRO RÁDIÓ

Fiatalok özönlöttek a veteránok randijára

Piréz
Szerző
Piréz
Létrehozva2023. 07. 25. 15:30

Igazi különlegességekkel is találkozhattak.

Szépkorú Ikarus buszok, Csepel teherautók és Pannonia motorkerékpárok adtak egymásnak randevút Valkón, ahol idén rendezték meg negyedszer a veteránjármű találkozót. 

Fiatal csajok fényképezkednek egy Csajkával (Fotó: Wolf Géza)

Volt itt retrófelvonulás, és természetesen utazni is lehetett a veteránok fedélzetén, amit a legjobban azok a fiatalok díjaztak, akiknek ez már valóban egy más világ, nem is születtek még meg akkor, amikorra ezeknek a legendás hazai márkáknak a csillaga már leáldozott

A legendás faros Ikarus modernebb társai ölelésében (Fotó: Wolf Géza)

A rendezvény leginkább várt fellépője alighanem Örsi Ferenc volt, aki az Ikarus vezető formatervezőjeként dolgozott akkor, amikor a világ egyik legnagyobb autóbuszgyárában még évi 13 ezer jármű gördült le a futószalagról, és a Föld minden szegletébe jutott belőlük. 

A Vörös Csillag Traktorgyár nagyvasa is saját „lábán” jött (Fotó: Wolf Géza)

Az általa megálmodott 300-as típuscsalád az 1985-ös frankfurti nemzetközi kiállításon debütált, ahol az Ikarus standját az összes nagy világcég vezetése felkereste, amire korábban nem volt példa. A busz sikerét jellemzi, hogy ez az egyetlen magyar jármű, amit még a Matchbox is megcsinált kicsiben, a csapat pedig formatervezői nívódíjat kapott érte.

A Matchbox első kelet-európai típusa (Fotó: Wolf Géza)

Az Ikarus 300-asok mégsem lehettek túl hosszú életűek, mivel a rendszerváltás elsodorta a gyártó céget. Örsi Ferenc életében ez egy hatalmas törés volt, de túlélte, nem is akárhogy! Egyiptomba hívták a Scania ottani gyárába még az itthoninál is magasabb pozícióba, ahol a Nílus egyik szigetén az amerikai nagykövet rezidenciája mellett kapott lakást, így a Vörös-tenger is mindennapi közelségbe került. 

Gyermekkori álmom vált valóra, a cég pedig mindent megadott, nyugati színvonalú top fizetést és évi négy repülőjegyet

- mesélte el a Ripostnak Örsi Ferenc, aki Egyiptomban vált a búvárkodás rabjává. 

Örsi Ferenc kettős életet élt (Fotó: Wolf Géza)

Cápák és ceruzák címmel most megjelent könyve is e kettős szerelemről szól: a formatervezésről és a víz alatti világról. Merthogy a buszok után a cápák lettek megszokott társai, egészen elképesztő kalandokat élt át merülések közben. 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.