RETRO RÁDIÓ

Drasztikus változások Monacóban, megmenekül a Forma-1?

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2025. 05. 23. 11:45

Hétvégén a Monacói Nagydíjjal folytatódik a 2025-ös Forma-1-es idény. A második európai futam már hosszú ideje unalomba fullad, ezért az FIA komoly változtatásokat eszközöl a hétvége során.

Hétvégén a Forma-1-es mezőny a legikonikusabb helyszínre, Monacóba látogat. Évtizedek óta probléma, hogy a városi pálya nem alkalmas a versenyzésre, ezért jobbára csak egymást követik az autók, nulla előzéssel. Az FIA ezért drasztikus változtatást vezetett be a 2031-ig biztos a naptárban maradó Monacói Nagydíj kapcsán.

A legikonikusabb kanyar a Monacói Nagydíjon
A legikonikusabb kanyar a Monacói Nagydíjon   Fotó: NurPhoto via AFP

Charles Leclerc nem vár sokat a Monacói Nagydíjtól

Egy éve, 2024-ben a Ferrari pilótája, Charles Leclerc megnyerte a hazai futamát a hercegségben. A monacói hosszú évek óta várt már erre, korábban volt, hogy a szombati időmérőt megnyerte, de végül a futamán nem tudott elindulni technikai okok miatt. Most viszont Leclerc és a Ferrari sem pozitív: a maranellói istálló a McLaren, a Red Bull és a Mercedes mögött csak negyedik erő, s a legutóbbi, imolai futamon megszerzett hatodik hely után is bosszús volt. A monacói szerint az elfogadhatatlan, hogy a Ferrarival a 11. helyről kell nekivágnia a versenynek, s ez alapján most hétvégén, Monacóban sem remél sok jót. 

Ha őszinte akarok lenni, akkor kevés az esélyünk. Sajnos az autónk nem túl erős a lassú kanyarokban, Monacóban pedig csak ilyenek vannak. Elvileg tehát nem nekünk kedvező pálya. Ugyanakkor Monaco annyira különleges, eltér az többi pályától, hogy akár kellemes meglepetés is érhet itt minket. Remélhetőleg szombaton jó helyen végzek, mert az időmérő a legfontosabb része az itteni hétvégének

– idézte a Magyar Nemzet Leclerc szavait. 

Ezzel megoldódik minden probléma?

Az FIA tavaly végérvényesen megunta a vonatozást, így idéntől új, speciális szabály lép életbe Monacóban. Minden pilótának legalább kétszer ki kell állnia a versenyen, függetlenül attól, hogy száraz vagy esős körülmények vannak. 

A hétvégén minden csapatnak legalább kétszer kell a bokszba hajtania
A hétvégén minden csapatnak legalább kétszer kell a bokszba hajtania   Fotó: NurPhoto via AFP

A döntés mögött az állhat, hogy a hercegségben főként a kerékcseréknél, az eltérő stratégiák okán lehet izgulni 71 körön keresztül. Vélhetően ettől sem lesz több előzés, de a bokszkiállások okozta hibafaktor megnő, ezáltal a pozíció cserére is gyarapodik az esély. Ugyanakkor az így sem változik, hogy az időmérő különösen nagy figyelmet fog kapni, miután a pole pozíció megszerzése továbbra is fél győzelmet jelent az adott pilótának. 

Sokatmondó statisztika, hogy 1996 óta nem volt olyan, hogy valaki a harmadik helynél hátrébb indult, s megnyerte a futamot...

A hétvége menetrendje

péntek: 1. szabadedzés 13.30, 2. szabadedzés 17.00

szombat: 3. szabadedzés 12.30, időmérő 16.00

vasárnap: Monacói Nagydíj 15.00

A 2024-es monacói futamot ide kattintva lehet megnézni!

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.