kulcsár edina
Itt a tavasz, ilyenkor egyre többen ülnek autóba, pattannak motorra és veszik nyakukba az országot.
A Magyar Autóklubnál tudják, hogy mostanság olyanok is autóba ülnek, akik máskor nem szoktak, ezért felhívják a figyelmet arra, hogy a pandémia alatt például a mobilitási szokások is megváltoztak. A cikkünkből az is kiderül, hogy mit tapasztalnak hazánk hírességei az utakon a járványidőszak alatt.
„A járvány miatti lezárások, és a tömegközlekedés elkerülése érdekében sokkal többen ültek autóba, köztük olyanok is, akik nem rendelkeztek túl nagy vezetési tapasztalattal, így nem tudják mi a teendő, ha lerobban alattuk az autó. A sofőrök másik fele pedig ebben az időszakban igyekezett csökkenteni az autózást, ezért rutinjuk megkopott. Ennek tudatában nagyon fontos, hogy óvatosabban és felkészülten üljünk a volán mögé” – figyelmeztetett dr. Hatala József, a Magyar Autóklub elnöke.
A több mint 120 éves Magyar Autóklub a megalakulásakor azt a célt kívánta szolgálni, hogy a lehető legnagyobb biztonságot nyújtsa az autósoknak, és minden közlekedőnek. Ezért ma már többféle elméleti és gyakorlati oktatás közül választhat az, aki vezetési tudásának felfrissítésén gondolkodik. Az autóklub erre a célra kialakított budapesti, pontosabban újpesti és zalaegerszegi pályáján imitálni tud szinte minden útviszonyt, a megtervezett tréningek pedig segítenek megtanulni a gazdaságos, és környezettudatos vezetést is, amihez azonban elengedhetetlen az autó megfelelő műszaki állapota.
„Nagyon fontos, hogy mielőtt elindulunk az autónkkal egy pillanat erejéig gondoljuk végig, hogy ha most lenne a gépkocsi műszaki vizsgáztatása, akkor vajon átmennénk-e rajta? Ha a válasz igen, akkor indulhatunk, de ha ez kétséges,- főleg így tavasszal,- nem árt felméretni, hogy milyen állapotban is van a motor, a futómű vagy fékek” – mondta az elnök. Ebben pedig segítséget nyújthat a Magyar Autóklub, ami országszerte több mint 44 szervizével és vizsgapontjával áll az autósok rendelkezésére.
Mint dr. Hatala József mondta, a veszélyhelyzet alatt ugyan meghosszabbodott a műszaki okmányok érvényessége, de baleset esetén az üzembentartóé a felelősség.
„Szinte az összes Magyarországon futó autótípushoz rendelkezünk szakemberrel és a partnereink között a legtöbb márkaszerviz szerepel. Ezen túlmenően pedig, ha már beütött a baj és lerobban az ügyfél, akkor a 188-as számon kezdeményezett segélyhívástól számított 30 percen belül érkezik hozzá a sárga angyal. A szervizautóinkban megtalálható minden szerszám és számítógépes diagnosztikai program, ami a segítségnyújtáshoz szükséges” – árulta el Hatala József. Ráadásul az autóklub tagoknak már napi 38 forintért rendelkezésére áll a teljes szolgáltatási csomag, valamint nekik, a piaci árnál 15% olcsóbban javítják meg a kocsit a partnerszervizeknél és az alkatrészek áraiból is kedvezményt kapnak.
Napközben szuper a közlekedés
Király Viktor nap, mint nap, autó vezet, így bőven van tapasztalata a jelenlegi közlekedési helyzetről. Az énekes érdekes dolgokat figyelt meg a Covid alatt. „Szerintem nincs több autós az utakon, de az esti órákban sietősebbre vették a tempót, ami veszélyes volt. Szerintem a szabályozásnak megfelelően, haza akartak érni este 8 óráig, vagy csak a büntetéstől tartottak” – mondta Viktor, akinek mostantól este sem kell majd aggódnia, hiszen az új szabályozás értelmében, csak este 10 óráig kell hazaérni.
Több a türelmetlen autós
Détár Enikő alkalmazkodik a közlekedéshez, így sokkal kevesebbet bosszankodik mostanában. „Szerintem a Covid alatt több lett a türelmetlen, káromkodó sofőr, de alapvetően nem lett több autós az utakon. Parkolni nehéz, de amikor fizetni kellett érte, az volt a baj, most, hogy ingyenes, az okoz bonyodalmat. A lényeg, hogy mindenhová inkább hamarabb indulok el, ezzel is elkerülve a kapkodást, idegeskedést. Útközben zenét hallgatok, vagy szöveget tanulok, értelmesen használom ki az időt” – árulta el Détár Enikő.