SHOWBIZ

Megállíthatatlan a TV2, 2021-ben is őrzi piacvezető pozícióját

Januárban is a TV2 volt a legnézettebb csatorna mindhárom fő korcsoportban.
  • Szerző: Ripost

A TV2 Csoport erősen indított 2021-ben, így januárban a csatornák versenyében a TV2 lett a legnézettebb csatorna mind a három fő korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+). A győzelem megkérdőjelezhetetlen, hiszen a teljes napot tekintve a 18-59 évesek körében a TV2 9,4 százalékos nézői részesedést tudhatott magáénak, míg fő konkurense, az RTL Klub 1,1 százalékponttal lemaradva, 8,3 százalékot ért el. A 18-49 évesek körében is hasonlóan alakult a verseny: az első helyen végzett TV2 csatorna a nézők 9,6 százalékát nyerte meg magának, míg az RTL Klub csupán 8,0 százalékot zsebelhetett be.

EZEKET OLVASTAD MÁR?

Januárban csoportszinten az átlag nézői részesedést tekintve a teljes napon a 18-59 éves nézők 23,7 százaléka, a 18-49 éves nézők 23,3 százaléka választotta a TV2 Csoport valamelyik csatornáját, míg az RTL Magyarország portfóliójának nézői részesedése mind a két korcsoport esetén csupán 20,9 százalék volt.

Fotó: TV2

Januárban a TV2 hétköznap esti főműsoridős (18:00-22:59) győzelme is vitathatatlan a három kiemelt korcsoportban, hiszen átlagosan a 18-59 éves nézők 13,9 százaléka, a 18-49 éves nézők 14,5 százaléka és a 4 éves vagy annál idősebb nézők 16,1 százaléka a TV2-t választotta, szemben az RTL Klubot azonos sorrendben 13,7 százalék, 13,0 százalék és 13,4 százalék.

Persze a sikerhez minőségi és szórakoztató tartalomra is szükség volt, amellyel már 2020 végén megismerkedhettek a nézők, és a jó fogadtatást egy sikeres január követte. December utolsó hetén kirobbanó sikerrel debütált a TV2 új napi sorozata, a Doktor Balaton, amely januárban a stabil nézői bázisnak köszönhetően napról napra hozta a tőle elvárt nézői részesedését. Így az egész hónap átlagát tekintve – nem sokkal lemaradva a fő konkurens csatorna azonos idősávjától – a 18-59 éves nézők 13,6 százalékát, a 18-49 éves nézők 13,2 százalékát ültette le naponta a képernyők elé.

Fotó: TV2

A december végi premier után a januári hétköznap estéken az Exatlon Hungary harmadik évada lett az idősávja legnézettebb műsora, és az átlag közönségarányt tekintve is magasan nyert, hiszen a 18-59 éves nézők 14,7 százaléka, míg a 18-49 éves nézők 16,2 százaléka választotta a sport reality-t esti szórakozásként. Ezzel az eredménnyel a TV2 műsora messze felülmúlta mind a két korcsoportban az RTL Klub azonos idősávját, ami azonos sorrendben csupán 11,4 és 10,8 százalékos közönségarányt jelentett. A műsor erőssége a fiatalokban rejlik, hiszen azon túl, hogy átlagosan majdnem minden negyedik 4 és 17 év közötti néző, azaz a korcsoport 23,7 százaléka az Exatlon mellett tette le a voksát, a 18-59-es korcsoportban erősen domináló 18-29 évesek körében 19,1 százalékos közönségarányt, és a 30-39 évesek körében pedig 18,7 százalékos közönségarányt ért el.

Januárban még a hétvége tekintetében is tartogatott izgalmakat a TV2 csatorna, mivel a 2020. november 22-től vasárnap esténként műsorra kerülő Nicsak, ki vagyok – A Rejtélyek színpada című showműsor a végéhez ért. A döntő 2021. január 10-én közel 1 milliós nézettséget ért el a teljes lakosság esetén (918 ezer), és emellett magas, 17,6 százalékos közönségarányt hozott a 18-59 éves nézők körében, ezzel pedig 7,8 százalékponttal felülmúlva az RTL Klub csatorna azonos idősávját (9,8%) ebben a korcsoportban.

A TV2 hétköznap reggeli műsorai is jól indították az évet, januárban átlagosan kétszer annyi 18-59 éves néző választotta a Mokkát és a Mokkacinot, mint az RTL Klub azonos idősávját. A Mokka 14,4 százalékos közönségarányt, a Mokkacino pedig 9,2 százalékos közönségarányt ért el, míg a konkurens csatorna idősávja ebben a sorrendben 7,0 és 3,7 százalékos részesedéshez jutott csupán. Sokan választották az esti hírműsorokat is: januárban átlagosan a Tényeket a 18-59 éves nézők 14,3 százaléka, a Tények Pluszt pedig 11,5 százaléka választotta.

Ezek is érdekelhetnek
És ezeket olvastad már?