kulcsár edina
A Google idei toplistájából több dolog is kiderül a magyar internetezési szokásokról. Meg arról, hogy mennyire felszínesek vagyunk úgy általában.
Lassan tényleg véget ér az év, úgyhogy a YouTube után megkaptuk a legnépszerűbb kereső, a Google statisztikáit is.
A magyar internetezési szokásokról sokat mondó lista egészen megdöbbentő adatokat tartalmaz. Elsősorban azt, hogy az internetezési és a tévénézési szokásaink nincsenek különösebb összhangban: az ország az Éden Hotelre keresett rá a legtöbbször idén, ami azért meglepő, mert a műsor nézettsége nem volt túl erős. A harmadik helyre pedig a ValóVilág 7 futott be, ami szintén hasonló cipőben jár, mint a konkurencia reality-je. Az RTL II-n futó valóságshow-ért nem szervezték át a programjaikat az emberek, de valamiért a neten mégis visszanézték a történéseket.
A két elmeromboló reality közé a Pixwords nevű telefonos játék futott be a második helyre. De ezt leszámítva a tévéműsorok uralják a tízes listát, az Eurovízió a hatodik, a Rising Star a kilencedik lett. Jellemző módon egyetlen könyv tudott magasra kapaszkodni - A szürke ötven árnyalata az ötödik helyen végzett.
A leggyakrabban keresett magyarok listája is egészen meglepő eredményt mutat: a politikai pályára lépett, korábbi kvízmester, Vágó István volt valamiért a legérdekesebb a magyar internetezők számára. Rajta kívül Simicska Lajos és Göncz Árpád, valamint a tragikus sorsú focista, Fülöp Márton tudtak még a megszokott bulvárarcok közé beférkőzni. A többi név nem annyira döbbenetes: Csobot Adél, Rékasi Károly, Hajós András, Király Viktor, VV Fanni és Lagzi Lajcsi uralták a híreket is egész évben.
A legnépszerűbb kifejezések pedig szintén árulkodóak arról, hogy mi is a fontos az ország népének.
Fogyni akarok
Menő akarok lenni
Hízni akarok
Nem akarok dolgozni
Ombre hajat akarok
Jó nő akarok lenni
Celeb akarok lenni
Vámpír akarok lenni most azonnal
Ki akarok jutni Amerikába
Veled akarok élni