tóth gabi
Főzőműsorokat készítenek, takarítanak és az unokákat videózzák a nyugdíjasok TikTokon.
A magyar köztudatban az él, hogy az idősebb korosztály nem ért a social média világához, az a fiatalok terepe. Mivel mind, az Instagram, a Facebook és a TikTok viszonylag újkeletű platform, az idősebb korosztály nehezen, vagy egyáltalán nem vette a fáradtságot, hogy megtanulja működésüket. Vagy egyszerűen nem is mutatott különösebb érdeklődést iránta. Legalábbis ez az, ami az idősebb korosztály nagy részét jellemzi. Viszont erre számos „mini influencer” nyugdíjas igen csak rácáfol.
Főzős videókat készítenek, kedvenc zenés produkciójukat osztják meg, vagy unokájukkal büszkélkednek a TikTok-on. Úgy tűnik, már nekik sem jelent kihívást az online térben kifejezni érdeklődési körüket.
A like-ok és a nézettség száma egyre csak növekszik, ami valóban értelmet nyer, hiszen ki ne lenne kíváncsi arra, hogyan készül a nagyi borsópörköltje vagy a székelykáposzta!
Videóikat sokan narrációval követik, amit így kezdenek „Na sziasztok TikTok-osok!” majd folytatásként elmagyarázzák, éppen mit készítenek, hogyan készítik és nem mellesleg értékes gondolatokat osztanak meg. A tapasztalat alapján az életkor nem lehet akadály a social média platformokon való érvényesüléshez.