kulcsár edina
Több magyar utas is Tunéziában ragadt, volt, aki 18 órás késéssel ért haza, de egy csoport 26 órával késõbb landolt hazánkban, mint tervezte.
Vasárnap éjjel, 26 órás késéssel ért Budapestre a második magyar csoport, amelyik Tunéziában ragadt a nyaralása végén. Egy másik, valamivel szerencsésebb csapat „csak" 18 órát várt a tunéziai reptéren, mire szombaton végre felszállt a gép – írja a Híradó.hu.
A több mint 26 órás késéssel érkezett gép utasai vasárnap hajnalban, fél 1-kor érkeztek meg a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtérre. Nekik menetrend szerint több mint egy nappal korábban, még péntek este kellett volna leszállniuk.
A Tunisair tunéziai légitársaság szerint műszaki hiba miatt nem tudott időben felszállni a gép. A csúszás miatt azonban azok az utasok sem tudtak elindulni a befizetett nyaralásra, akik ugyanezzel a géppel repültek volna Tunéziába. Közben szombaton a Tunisair újra és újra későbbre tolta az indulás időpontját. Sokan egész éjjel a reptéren várakoztak.
Volt, aki már ott érdeklődött, hogy milyen kárpótlást kaphatnak. "Mi az irodától várunk kártérítést, hisz rengeteg ember volt kint. Tunéziában a csapvíz nem fogyasztható. Az, hogy 4 óránként kaptunk egy fél liternyi vizet inni, az elég kevés. Három szendvicset és négy vizet kaptunk egész kint tartózkodásunk alatt, ami a becsekkolástól az indulásig 18 és fél óra" – mondta az egyik károsult.
Az utazást szervező iroda vezetője azt mondta: mindent megtesznek, hogy képviseljék az utasok érdekeit. "Amennyiben kárigény érkezik be hozzánk, akkor továbbítani fogjuk a légitársaság felé és, amint megkapjuk a választ, akkor természetesen tájékoztatjuk az utasokat" – mondta Füri Mihályné, a Kartago Tours cégvezetője.
Borbély Zoltán, közlekedési szakjogász az M1-en arról beszélt, hogy a légitársaságnak kellene kártérítést fizetni az utasoknak, de nem uniós ország esetében ennek behajtása nem egyszerű.
Baranovszky György, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének elnöke azt mondta: kiáll a magyar fogyasztókért és, ha kell, akkor bíróság elé is viszik az ügyet. A Szövetség arra kéri a károsultakat, hogy akik érintettek, e-mailben jelezzék fogyasztóvédelmi problémájukat.