Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2019.06.27.

Kiderült, így vernek át minket a multik az élelmiszerrel

Méghogy nincs különbség? Hiszen maga a brüsszeli Bizottság írja, hogy van! A magyar halrudacskában kevesebb a hal, mint a németben, és nálunk a mogyorós csokiban meg kevesebb a mogyoró! Elég a kettõs mércébõl!

Miért haknizta körbe a sajtót azzal Brüsszel, hogy nem bizonyított, hogy a multik rosszabb minőségű élelmiszereket árulnak Kelet-Európában, mint Nyugaton, mikor éppen az ellenkezője van benne a saját jelentésükben? Megmutatjuk, mi az igazság, a térképeket és az adatokat magából az Európai Bizottság jelentéséből vettük!

Azzal bombázza két napja az embereket az Európai Bizottság, hogy „nincs bizonyíték arra, hogy a multik hátrányosan megkülönböztetnék Kelet- és Nyugat-Európát”. Egy átfogó felmérésre hivatkoznak, amelyben 1380 mintát vettek 19 uniós országban a multik által árult élelmiszerekből. Ám ebből kiderül: van különbség!

A példa kedvéért megmutatunk a brüsszeli jelentésből egy térképet, ami a Stella Artois sörökről szól:

Az azonos színű országokban azonos minőségű Stella Artois sört árulnak. Ugye látszik, hogy Kelet-Európában mást adnak, mint nyugaton? És hogy mi a különbség? Nálunk a sörben van máshol malactápnak használt kukorica-alapanyag, nyugaton nincs – amellett, hogy ez egészségtelenebb, sok ember allergiás is rá, és az ízéből is azonnal érezhető, hogy a pocsékabb keleti vagy a jobb nyugati sört kapta valaki.

 

A termékek egyharmadánál van eltérés

Érdekes, hogy másról sem szólnak a hírek, minthogy „nincs különbség”, de eközben maga a bizottság is elismeri, hogy különbséget tesznek a multik az országok között:

Eltérő összetételről, de azonos csomagolásról az esetek 9 százalékában, míg eltérő összetételről, de hasonló csomagolásról az esetek 22 százalékában volt szó

– tehát csaknem a vizsgált 1380 minta csaknem egyharmada, több száz termék esetében mást kínálnak az egyes országokban!

 

A magyar halkonzervben kevesebb a hal

A Ripost átnézte a több száz oldalas jelenséget, és azt tapasztaltuk, hogy rengeteg népszerű terméknél azonnal tetten érhető a különbség.  Miért van az, hogy a Coca-Cola nálunk cukor helyett az állatoknak szánt, gyorsabb hízást okozó fruktóz-glüközszirupot használja édesítőnek?

A csütörtöki Ripost napilapban elképesztő példákat és részleteket talál arról, hogy milyen termékekkel vernek át minket! Az újságban láthatja a brüsszeli Bizottság térképeit is, kiderül, hogy Kelet-Európa tényleg rosszabbat kap!

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-