5°C
9°C

Miklós névnapja

RETRO RÁDIÓ

Dúl a háború: kié lesz a Bartók Béla út?

Dúl a háború: kié lesz a Bartók Béla út?
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2016. 08. 15. 13:12

Senki sem tudja pontosan, hogy mi lesz, miután felújítják a villamosperonokat a Bartók Béla úton. A gyalogosok, a biciklisek és az autósok is akarják az õket megilletõ területet. De mi lesz a megoldás?

Folyamatosan építik a Bartók Béla úti villamosperonokat - a munkák jelentős forgalomkorlátozással is járnak. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen lesz a végeredmény, de a peronok miatt az út biztosan nem maradhat úgy, ahogy eddig.

Lehet, hogy irányonként csak egy sáv marad az autósoknak,

de a járdát mindenképpen csonkítani kell. Ugyanis a peronok miatt a mostani kettő helyett csak másfél sávnyi hely lesz. Ezen elférne az egy-egy autós, és a kerékpáros sáv.

Csak akkor maradhat a járda olyan széles, mint most,

ha a Bartók Béla utat így építik át. A civilek kerékpárossávot szeretnének, ezzel már a főpolgármestert is megkeresték, és nemrég egy tüntetést is tartottak. A kerület pedig a járda szélességéhez  ragaszkodik, vagyis nem akarja annak rovására szélesíteni az autóutat.

A %Ripost% az üggyel kapcsolatban felkereste a Kerékpárosklubot . Kürti Gábor, a klub elnöke elmondta, hogy ugyan a Főpolgármesteri Hivatalnál van a labda, de már enyhült a helyzet, akár meg is épülhet a biciklis sáv. Az ügyről Tarlós Istvánnal, a főpolgármesterrel is egyeztetni fog a hónap végén, vagy szeptember elején - mint ismert, Tarlós nemrég bírálta a kerékpáros társadalom egy részét.

Az önkormányzat előtt két terv van, az egyik arról szól, hogy legyen biciklis sáv, a másik pedig arról, hogy ne. - A XI. kerületi lakosok szeretnék, hiszen már most is rengeteg biciklis jár a Bartók Béla úton. Az önkormányzat is azt akarja, hogy legyen egy klassz út - mondta  Kürti Gábor, aki szerint

nem okozna túl nagy problémát, ha kétszer egysávosra szűkülne az út,

hiszen a közlekedési fejlesztéseknek általában az az iránya, hogy ne legyen annyi autós az úton - például úgy, mint a Móricz Zsigmond körtéren, ahol a metrónak, a fonódó villamosnak és a Kelenföldi metróállomásnál található parkolónak, valamint a majd villamossíneken közlekedő buszoknak köszönhetően csökkent az autósforgalom. - Egyébként a Gellért térnél már most is csak egy sáv, van, és ott sincs probléma. A buszok sem fognak dugót okozni, hiszen mindenképpen a villamossíneken fognak közlekedni - tette hozzá. Feltéve persze, ha megmarad a járda, lesz biciklis sáv és tényleg kétszer egysávossá válik az út.

A háború ősszel folytatódik

A Kerékpárosklub elnöke szerint  a járdát a nyáron már biztos nem szűkítik le az engedélyeztetési eljárások miatt. Vagyis ősztől megint lezárhatják az utat. A BKK július 11-i közleménye szerint hamarosan, a következő hetekben megszületik a döntés a Bartók Béla úton "kialakítandó keresztmetszetről, a forgalomtechnikai megoldásokról, beleértve a kerékpáros közlekedés feltételeinek kialakítását is". A lakóknak és a közlekedés szereplőinek addig türelemmel kell lenniük - aztán ha előállnak a tervekkel, és az nem tetszik valamelyik félnek, folytatódhat a csata a Bartók Béla út körül...

Június 16-án zárták le részlegesen a 11. kerületi Bartók Béla utat, mert az új villamosok miatt át kell építeni a peronokat. Egy-egy szakaszon lezártak egy sávot a Móricz Zsigmond körtér és Szent Gellért tér között, a Gellért tér felé vezető oldalon. Hétvégén a munka érinti a Műegyetem rakpart – Szabadság híd budai hídfő – Szent Gellért rakpart környezetét is, ahol szintén sávlezárások vannak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.