"Időben szóltam, hogy elmebeteg" - Gulyás Gergely keményen beleszállt Magyar Péterbe

INSIDER
Létrehozva: 2016.08.15.

Dúl a háború: kié lesz a Bartók Béla út?

Senki sem tudja pontosan, hogy mi lesz, miután felújítják a villamosperonokat a Bartók Béla úton. A gyalogosok, a biciklisek és az autósok is akarják az õket megilletõ területet. De mi lesz a megoldás?

Folyamatosan építik a Bartók Béla úti villamosperonokat - a munkák jelentős forgalomkorlátozással is járnak. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen lesz a végeredmény, de a peronok miatt az út biztosan nem maradhat úgy, ahogy eddig.

Lehet, hogy irányonként csak egy sáv marad az autósoknak,

de a járdát mindenképpen csonkítani kell. Ugyanis a peronok miatt a mostani kettő helyett csak másfél sávnyi hely lesz. Ezen elférne az egy-egy autós, és a kerékpáros sáv.

Csak akkor maradhat a járda olyan széles, mint most,

ha a Bartók Béla utat így építik át. A civilek kerékpárossávot szeretnének, ezzel már a főpolgármestert is megkeresték, és nemrég egy tüntetést is tartottak. A kerület pedig a járda szélességéhez  ragaszkodik, vagyis nem akarja annak rovására szélesíteni az autóutat.

A %Ripost% az üggyel kapcsolatban felkereste a Kerékpárosklubot . Kürti Gábor, a klub elnöke elmondta, hogy ugyan a Főpolgármesteri Hivatalnál van a labda, de már enyhült a helyzet, akár meg is épülhet a biciklis sáv. Az ügyről Tarlós Istvánnal, a főpolgármesterrel is egyeztetni fog a hónap végén, vagy szeptember elején - mint ismert, Tarlós nemrég bírálta a kerékpáros társadalom egy részét.

Az önkormányzat előtt két terv van, az egyik arról szól, hogy legyen biciklis sáv, a másik pedig arról, hogy ne. - A XI. kerületi lakosok szeretnék, hiszen már most is rengeteg biciklis jár a Bartók Béla úton. Az önkormányzat is azt akarja, hogy legyen egy klassz út - mondta  Kürti Gábor, aki szerint

nem okozna túl nagy problémát, ha kétszer egysávosra szűkülne az út,

hiszen a közlekedési fejlesztéseknek általában az az iránya, hogy ne legyen annyi autós az úton - például úgy, mint a Móricz Zsigmond körtéren, ahol a metrónak, a fonódó villamosnak és a Kelenföldi metróállomásnál található parkolónak, valamint a majd villamossíneken közlekedő buszoknak köszönhetően csökkent az autósforgalom. - Egyébként a Gellért térnél már most is csak egy sáv, van, és ott sincs probléma. A buszok sem fognak dugót okozni, hiszen mindenképpen a villamossíneken fognak közlekedni - tette hozzá. Feltéve persze, ha megmarad a járda, lesz biciklis sáv és tényleg kétszer egysávossá válik az út.

A háború ősszel folytatódik

A Kerékpárosklub elnöke szerint  a járdát a nyáron már biztos nem szűkítik le az engedélyeztetési eljárások miatt. Vagyis ősztől megint lezárhatják az utat. A BKK július 11-i közleménye szerint hamarosan, a következő hetekben megszületik a döntés a Bartók Béla úton "kialakítandó keresztmetszetről, a forgalomtechnikai megoldásokról, beleértve a kerékpáros közlekedés feltételeinek kialakítását is". A lakóknak és a közlekedés szereplőinek addig türelemmel kell lenniük - aztán ha előállnak a tervekkel, és az nem tetszik valamelyik félnek, folytatódhat a csata a Bartók Béla út körül...

Június 16-án zárták le részlegesen a 11. kerületi Bartók Béla utat, mert az új villamosok miatt át kell építeni a peronokat. Egy-egy szakaszon lezártak egy sávot a Móricz Zsigmond körtér és Szent Gellért tér között, a Gellért tér felé vezető oldalon. Hétvégén a munka érinti a Műegyetem rakpart – Szabadság híd budai hídfő – Szent Gellért rakpart környezetét is, ahol szintén sávlezárások vannak.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-