kulcsár edina
Keresni sem lehetett volna jobb idõpontot a most meghirdetett vágányzárra, ha az volt a szándék, hogy a hosszú hétvége elõtt egy kicsit trenírozzák az utazókat.
Sokan rettegnek attól, ha azt hallják, valahol felújítja vonalait a MÁV. Ilyenkor az utasok szívnak, mivel jönnek az ismerős kínok: buszpótlás, késés, macera...
Székesfehérváron javában tart az állomási vágányhálózat átépítése. Nem most kezdődött, hanem 2014 áprilisában. A kezdetben meghirdetett költség - 33 milliárd forint -, kicsit nőtt, tavaly azt mondták az illetékesek, hogy mintegy 40 milliárd forintba kerül majd. (Potom 20 százalék a különbség.)
Az elmúlt két évben a sokat próbált utasok megszokták már, hogy hóban, sárban hosszasan caplassanak az ideiglenes peronokhoz, ahol fel-, le- és átszállhattak vonataikra.
Most ezt sokan nem tehetik, mert újabb próbatétel vár rájuk. Szerda éjfél (május 11.) és péntek délelőtt (május 13.) 11 óra között teljes vágányzár lesz a pályaudvar felújítása miatt.
Íme, a közlemény:
A Budapest-Székesfehérvár-Gyékényes vonalon közlekedő valamennyi gyors- és sebesvonat Gárdonyig jár majd, Gárdony és Balatonszemes között oda-vissza vonatpótló buszok fogják szállítani az utasokat.
Székesfehérvárról indulás és oda érkezés esetén Székesfehérvár és Siófok között biztosított lesz a vasúti közlekedés, a dél-balatoni vonal felújítása miatt Siófok és Balatonszemes között kell majd vonatpótló autóbuszra szállni.
A Déli pályaudvar és Tapolca között közlekedő gyorsvonatok (oda és vissza is) kerülőúton, Szabadbattyánon és Pusztaszabolcson keresztül, Székesfehérvár érintése nélkül közlekednek majd. A Budapest-Székesfehérvár-Szombathely vonalon Gárdony és Székesfehérvár között (oda-vissza) vonatpótló autóbuszok járnak majd.
Rémdráma. Pünkösd előtt, amikor tízezrek kerekednének útra.