tóth gabi
Sokunkkal fordult már elõ, hogy olyan karácsonyi ajándékot kaptunk, amire egyáltalán nem volt szükségünk, vagy nem tetszett. De az is gyakori, amikor az ajándékozó elnézi a méretünket. Íme, néhány dolog, amire érdemes odafigyelni az ajándékok visszacserélésénél!
Sokszor azért maradnak a nyakunkon a felesleges ajándékok, mert nem vagyunk tisztában eléggé a jogainkkal és a visszaváltás lehetőségeivel.
Talán a leggyakoribb eset, hogy olyan holmit kapunk, ami méretben nem jó vagy csak egyszerűen nem tetszik az adott darab. Nem kell kétségbeesni, javíthatunk a Jézuska teljesítményén. De azért bizonyos esetekben nem köteles a bolt cserélni az ajándékot.
"Minőségileg kifogástalan terméket (csak azért, mert nem tetszik a színe, vagy nem megfelelő a méret) a kereskedő nem köteles kicserélni. Természetesen önként dönthet úgy a vállalkozás, hogy ezeknek a kéréseknek is eleget tesz, de erről a lehetőségről érdemes már előre tájékozódni" - írja honlapján a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
Hibás termék esetén is több lehetősége van a vásárlóknak. Ilyen helyzetekben a javítás vagy a cserélés lehetősége adott, de erről alapvetően már a kereskedő dönt. A vásárlók minden esetben kérhetnek tehát cserét, de az eladó üzlet nem köteles erre abban az esetben:
Az ajándék visszacserélés másik buktatója a blokkok és a jótállási jegyek hiánya, de a fogyasztóvédők ezekre az esetekre is remek tippeket adnak a vásárlóknak.