kulcsár edina
Már nem csak attól kell tartani, hogy menet közben kigyullad alattunk egy-egy metrókocsi. Súlyos problémák akadtak a 3-as metró alagútjaival.
A 3-as metróra évek óta ráférne a felújítás. A pálya állapotfelmérésére 2013-ban ki is írták a pályázatot, de csak tavaly nyáron rendelte meg a munkákat a BKK a Főmtervtől. A cégnek viszont most rendesen át kell gondolni a felújítási munkákat, ugyanis több kritikus probléma is akad a metróalagutakkal.
Az első költségvetés 160 milliárdra rúgott, amit a városvezetés sokallt is. A Főmterv becsléseit átdolgoztatták, de így is 120 milliárdnál állt meg a projekt ára, de ebből az összegből kihúzták az összes, nem kötelező műszaki elem elkészítését.
A Népszabadság értesülései szerint az alagutak nagyon rossz állapotban vannak. A beszivárgó víz miatt a most cserélt sínek alatt porlad a beton, az újpesti szakaszon pedig kivitelezési hiba miatt gyakrabban kell cserélni a sínlekötő elemeket. A Kálvin tér és Határ út között az alagút süllyed, és az sem elképzelhetetlen, hogy az Üllői út alatt áthaladó szakaszon felülről meg kell nyitni az alagutat, hogy megerősíthessék a födémet.
A Főmtervnek idén év végére kell elkészítenie a felújítás terveit, engedélyekkel együtt, és a tervezett költségvetést is. Ennek alapján írhatják ki jövőre a kivitelezőknek szánt tendert.