kulcsár edina
Magyarország mellett még Csehország lehet a legnagyobb vesztese a nemrégiben kirobbant VW-ügynek. Ez a két ország van ugyanis leginkább kiszolgáltatva az autóipar teljesítményének.
Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter pár napja már nyilatkozott, akkor azt mondta, hogy még sok kérdés tisztázatlan a VW-ügyben, egyelőre annyi tűnik biztosnak, hogy
kétmillió, a botrányban érintett dízelmotort gyártottak Magyarországon.
Most viszont a Bank of America adott ki egy tanulmányt, amiben azt írják, hogy vészforgatókönyv esetén akár 1-1,5 %-kal is visszafoghatja a magyar és cseh gazdasági növekedést a Volkswagen-ügy – írja az index.
Kisebb lesz a növekedés
Egyértelmű, hogy a közeljövőben kevesebb dízelmotoros autót fognak eladni a világon, ami egyben a globális autóipar visszaesését is jelenti. Innen pedig egyenes út vezet majd oda, hogy azok az országok érzik meg leginkább a kiesést, amelyek gazdasága legnagyobb mértékben függ ettől.
Persze sok még a nyitott kérdés, hiszen nem lehet előre megmondani, hogy mennyivel csökkenhet a dízelmotorok eladása, mint ahogy azt sem, hogy a Volkswagen csoportnak mennyi kártérítést kell majd fizetnie. Spanyolország és Franciaország azonban már kijelentette, hogy ők 890 millió eurót követelnek a VW-tól, hiszen összesen ennyivel támogatta a spanyol állam az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek vásárlását.