kulcsár edina
Napi szinten használunk olyan technológiákat, amelyeknek gyakran a létezéséről sem tudunk. (x)
Jellemző a mai emberre, hogy napi szinten használ olyan technológiákat, amelyeknek gyakran a létezéséről sem tud, nemhogy a működési elvéről. Nézzük meg, milyen lenne az élet akkor, ha nem lenne a legtöbb szolgáltatás mögött egy komoly informatikai rendszer!
Az internet előtt még nagyon sokan vásárolták a különféle heti- vagy havilapokat, amelyek tele voltak mindenféle promóciós ajánlattal. Mára szinte minden az interneten történik, így a repülőjegyektől kezdve a WC papírig, szinte mindenhez találunk valamilyen kedvezményes kupont, amit a rendelés leadása előtt tudunk érvényesíteni.
Például a mai utazás kupon segítségével kedvezményes áron elérhető belföldi és külföldi nyaralási lehetőségek közül tudunk válogatni, viszont érdemes ezt az oldalt naponta akár többször is nézni, hiszen hamar elkapkodják a rövid ideig érvényes promóciókat.
Ha ügyesek vagyunk, akkor akár 50%-os kedvezménnyel igényelhetünk élménycsomagokat, 30%-kal olcsóbb repülőjegyeket vásárolhatunk, illetve akár 40%-kal kevesebbért mehetünk el Magyarországon nyaralni valahová.
Egy vállalatirányítási rendszer (ERP) (Enterprise Resource Planning) nélkül rendkívül megterhelő lenne egy céget irányítani. Több hetes manuális munkával lennének lekérdezhetőek olyan adatok, mint a havi bevétel, éves elszámolás, mely árucikkekből mennyi fogyott pontosan egy bizonyos időszak alatt, mennyit költött a cég reklámokra, stb.
Viszont egy profi ERP rendszerrel az ilyen típusú irodai munkák néhány kattintást igényelnek csak, mert a beszerzés, az árképzés, a könyvelés, a szállítás vagy a garancia mind egy helyen van.
Azok, akik nem irodai munkával foglalkoznak, gyakran nem is tudják, hogy milyen robusztus informatikai háttér szükséges ahhoz, hogy egy cég gyorsan tudjon optimális döntéseket hozni, hogy mindig a piaci verseny élén járjon.
Például egy céges rendezvény lebonyolítása nem néhány telefonból és e-mailből állna. Egyesével el kellene látogatnia a szervezőknek a nyomdába a céges zászlókért, a marketing ajándékokért, a szórólapokért vagy a székekért, asztalokért és napernyőkért, hiszen országos szállítás nélkül igen nehéz lenne bármit is megszervezni, pláne úgy, ha nem lehetne használni a cégek webolalain lévő ajánlatkérő íveket.
Minden, amit most a technológia segítségével csinálunk, személyes találkozókat és rengeteg manuális munkát igényelne, nem beszélve arról, hogy mennyi időt pazarolnánk el utazással és meetingekkel.
Most viszont felmegyünk az internetre, feltöltünk egy dizájn fájlt, megadjuk a molinó vagy zászló méretét, anyagát, a minta típusát, elhelyezkedését, és csak várnunk kell, míg kiszállítják nekünk a kész terméket. Könnyű hozzászokni a jóhoz.
Lehet szeretni és utálni is az interneten lévő online hirdetéseket. Bármit is gondolunk a reklámokról, azért azt érdemes megjegyezni, hogy ezek nélkül nem szereznénk tudomást például egészségmegőrzésre szánt táplálékkiegészítőkről vagy mellékhatásoktól szinte teljesen mentes természetes fájdalomcsillapítókról, mint amilyenek a különféle CBD olajak.
Napjainkban mindig az internet kap fel valamit, legyen az egy celeb pletyka, egy új trend vagy a fitnesz és egészséges táplálkozás kapcsán a vitaminok és táplálékkiegészítők szerepe a nyugati tápanyag-szegény étrendben.
Számos biobolt nem is üzemeltet emiatt fizikai üzletet, mert elég nekik egy raktár, hiszen a virtuális üzletet a webáruház biztosítja. Így már nem meglepő, ha egyre többen próbálnak ki olyan természetes táplálékkiegészítőket, mint amilyen a CBD olaj is.
Technológia nélkül az Arany Oldalakból kellene továbbra is kiválasztani egy vízszerelőt, aztán reménykedni, hogy talán nem egy kóklert hívtunk ki, hanem egy profit.
Hogyan lett a vízóraszerelés egyszerűbb az internet segítségével? Maga a folyamat nem sokat változott, leszámítva a korszerűbb felszerelési és kivitelezési eszközöket, viszont az ügyfél szempontjából megbízhatóbbá vált ez a szolgáltatás.
Most már lehetőségünk van a különféle szakik vagy a szakembereket összesítő weboldalakon elolvasni az eddigi ügyfelek véleményét, hiszen az továbbra is igaz, hogy a szakemberek az ajánlásokból élnek meg.
Így könnyen megtudhatjuk azt, ha egy vízszerelővel elégedettek voltak-e az eddigi ügyfelei vagy valamilyen probléma merült fel a szolgáltatásával, munkavégzésével vagy akár a pontos kiérkezésével kapcsolatban.