Létrehozva: 2021.07.28.
Módosítva: 2023.06.29.

Ezért éri meg egyéni vállalkozóként székhelyszolgáltatást igénybe venni (X)

Igénybe vehető-e székhelyszolgáltatás egyéni vállalkozóként, és ha igen, milyen előnyökkel jár a saját ingatlannal vagy bérelt irodával szemben? Megmutatjuk a legfontosabb különbségeket.

Sokan úgy gondolják, hogy a székhelyszolgáltatás kizárólag a cégek kiváltsága. És való igaz, hogy a lehetőséggel többnyire azok a gazdasági társaságok szoktak élni, akik esetében egyre problémásabb a mindennapos adminisztráció kezelése. Ám ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy egyéni vállalkozóként ne lehetne élni a székhelyszolgáltatás lehetőségével.

Sőt, akadnak olyan helyzetek, amikor kifejezetten érdemes is igénybe venni. Most megmutatjuk azt, mikor érdemes egyéni vállalkozóként székhelyszolgáltatóhoz fordulnunk, és milyen előnyökkel járhat az, ha a székhellyel kapcsolatos ügyek intézését profi végre bízzuk.

Milyen ingatlan lehet az egyéni vállalkozás székhelye?

Legyen szó akár saját cég, akár egyéni vállalkozás alapításáról, egy dolog mindkét vállalkozási forma esetében megegyezik: ahhoz, hogy a választott tevékenység legális keretek közt végezhető legyen, mindenképp rendelkeznünk kell saját, bejelentett székhellyel. De mit is jelent ez egész pontosan egy egyéni vállalkozás esetében? A NAV oldalán az alábbiakat olvashatjuk a témával kapcsolatban:

„A vállalkozó székhelye a vállalkozó bejegyzett irodája. A bejegyzett iroda a vállalkozó levelezési címe, az a hely, ahol a cég üzleti és hivatalos iratainak átvétele, érkeztetése, őrzése, rendelkezésre tartása, valamint ahol a külön jogszabályban meghatározott, a székhellyel összefüggő kötelezettségek teljesítése történik.

Az egyéni vállalkozó székhelye olyan ingatlan lehet, amely az egyéni vállalkozó tulajdonát képezi, vagy amelynek használatára az egyéni vállalkozó egyébként jogosult.”

Vállalkozásunk székhelyéül tehát választhatunk saját ingatlant vagy kifejezetten erre a célra bérelt irodát is fenntarthatunk, abban az esetben, ha az tulajdonos hozzájárul ahhoz, hogy ingatlanát székhelyként használjuk. Az előbbi megoldás sokak számára nem megoldható, utóbbi pedig elérhetősége ellenére rengeteg extra kiadással jár havonta, pláne abban az esetben, ha egy kisebb profitot termelő egyéni vállalkozásról beszélünk.

Marad tehát a következő, logikus lépés, ami nem más, mint a székhelyszolgáltatás igénybevétele. De miért is lehet ez jó megoldás az egyéni vállalkozók számára? Vizsgáljuk meg egy kicsit közelebbről!

Forrás: Freepik

Miért nem éri meg a székhelyen spórolni?

A legtöbb egyéni vállalkozó szereti alacsonyan tartani havi kiadásait. Éppen ezért sokan saját otthonukat jelentik be székhelyként, ami elsőre jó ötletnek tűnhet, azonban hosszabb távon már egyértelműen problémás. Egyrészt ugyanis minden hivatalos küldeményt itt kell fogadnunk, itt kell tárolnunk a működés szempontjából fontos dokumentumokat, és az esetleges ellenőrzésekre is a székhelyként bejelentett ingatlanban kell számítanunk.

Így, ami elsőre spórolásnak tűnhet, jobban belegondolva már hosszabb távon egyértelmű teher. Sok stresszel jár, sok figyelmet és precizitást vesz igénybe. Ez pedig rendkívül megterhelő lehet, és egy idő után az adminisztráció terén jelentkező hibákat, mulasztásokat eredményezhet.

Alacsony költségek, profi megoldások: ezért éri meg a székhelyszolgáltatás

A székhelyszolgáltatás igénybevétele rengeteg olyan terhet vesz le egy vállalkozó válláról, mely az otthoni székhely esetén szakadna a nyakába.

Nem kell többé postai ügyintézéssel és adminisztrációval bajlódni, az ezáltal felszabaduló idő pedig a főtevékenységbe fektethető. Nem kell amiatt sem aggódni, hogy egy hivatalos levél nem kerül átvételre vagy épp egy esetleges ellenőrzés során a Nemzeti Adó- és Vámhivatal emberei valamit nem találnak rendben, hiszen a székhelyszolgáltató feladata az, hogy minden, a székhellyel kapcsolatos feladatot kézben tartson.

Ráadásul a székhelyszolgáltatás lehetősége mindezt jóval alacsonyabb áron kínálja, mint amennyibe egy saját iroda bérlése és fenntartása, valamint a levelek fogadásával és az adminisztrációs feladatokkal foglalkozó munkaerő alkalmazása igénybe venne. Míg ugyanis ez havonta százezres nagyságrend kiadásokat is jelenthet, addig egy minőségi székhelyszolgáltatónál már pár tízezer forintért teljes körű szolgáltatásban részesülhet egy vállalkozó, és igény szerint akár IPA-mentes székhelyet is választhat magának.

Mintha csak saját irodája lenne

Bizonyos székhelyszolgáltatók ügyfeleiknek nem csak a bejelentett székhelyet és a levelezési címet garantálják, de akár a teljes infrastruktúra használatát, a legalapvetőbb tárgyi feltételek elérhetőségét is lehetővé teszik az ügyfeleik számára. Igény esetén akár irodát is biztosítanak egy fontos tárgyalás esetére, így szinte minden olyan előny elérhető, amit egy saját, bérelt helyiség kínálna.

A különbség mindössze annyi, hogy a székhelyszolgáltatás ezt jóval alacsonyabb áron, felesleges extra kiadások nélkül és stresszmentesen teszi lehetővé a vállalkozók számára. Ezzel is lehetővé téve azt, hogy semmi másra ne kelljen koncentrálniuk, kizárólag a sikeres üzleti tevékenységre!

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek