kulcsár edina
Az intézmény igazgatója kiállt a dolgozói védelmében.
Aggasztó hírek érkeztek a Kispesti Egészségügyi Intézményből: kiderült, hogy az elmúlt hetekben megnőtt a száma az olyan trágár stílusú betegeknek, akik a fusztrációikat a rajtuk segíteni próbáló dolgozókon vezették le. Ráadásul az egészségügyi munkatársakat érő sérelmek nem elszigetelt esetek, az intézet igazgató főorvosa Dr. Kumin Marianna szerint már annyi ilyen incidens történt az elmúlt időszakban, hogy lépnie kellett. A főorvos nyilvános bejegyzésben hívta fel rá a figyelmet, hogy gátat kell szabni a minősíthetetlen stílusú viselkedésnek, még mielőtt késő lenne.
Dr. Kumin Mariann az intézet hivatalos weboldalán egy terjedelmes bejegyzésben rántotta le a leplet az elharapódzó helyzetről:
Aggodalommal tölt el, hogy erősödik egyes Betegek agresszív fellépése. Minősíthetetlen, durva hangnemben írnak vagy fenyegetően lépnek fel személyesen munkatársainkkal szemben, védelmezve vélt vagy valós érdeküket. Előfordul, hogy a folyosón durva szavakkal ordítozva követelik vélt jogaikat, zavart, félelmet keltve a várakozó Betegek körében; megalázva, emberi méltóságukban sértve munkatársainkat. Ez a magatartás egyetlen munkahelyen sem engedhető meg, betegellenes és gyógyítás ellenes, megzavarja a normális munkavégzést, károsan hat a munka menetére, hatékonyságára
- fogalmazott az intézményvezető.
A Ripost felkereste a főorvost, hogy megtudjuk pontosan milyen esetek történtek az egészségügyi intézet falain belül. Ijesztő incidensekről mesélt Dr. Kumin Mariann a lapunknak, kiderült, hogy durva fenyegetéseket vágtak a betegek az ápolóik fejéhez, illetve gyakran ordítozó betegek beszélnek minősíthetetlen stílusban az intézet folyosóján az ellátóikkal.
„Az elmúlt két hétben is történt két eset. A legutolsó incidens során az egyik itt dolgozó hölgynek azt mondta a betege, hogy "kuss legyen!". Nem sokkal ezután pedig pedig úgy köszöntek el egy kollégánktól, hogy "pusztulj meg"- mondta el az igazgató.
Az intézményvezető kifejtette nekünk, hogy ő a nyilatkozatával arra akarja ösztönözni a lakosságot, hogy a feszültségüket ne a munkatársaikon vezessék le. Véleménye szerint minden fórumon gátat kell szabni az ilyen megnyilvánulásoknak, különben úgy eldurvul a világ, hogy vállalhatatlanná válhat az egymással szembeni hangnem.
„Itt már nem nagyon lehet várni, meg kell állítani az agresszív stílust. Világos, hogy a várólista és a fájdalom mértéke miatt idegesebbé váltak a betegek. De ettől a fájdalom nem lesz kevesebb, a várólista pedig nem lesz rövidebb. Mi igyekszünk mindent megtenni, hogy a lakosság megkapja a megfelelő- és minőségi ellátást. Bár én nem vagyok fent a Facebook-oldalon, ott is mutatták nekem, hogy egyre durvábbak a reakciók, és keresetlen szavakkal vádaskodnak az emberek. Úgy döntöttem, hogy ezekre én majd személyesen reagálni fogok, miután egy-két írásban a személyemet meg is jelölték. Az építő kritikákat és a jobbító szándékú kommenteket természetesen mindig szívesen elfogadjuk" - tette hozzá Dr. Kumin Mariann.
Kiderült, hogy pont egy olyan emberrel szemben történt az egyik atrocitás, aki már évtizedek óta az intézetben dolgozik és arról híres, hogy végtelen kulturált, türelmes, és halkszavu dolgozó. A főorvos szerint ebben az esetben 100%, hogy egyirányú kommunikációs probléma történhetett.
Nyilván az itt dolgozók is tudnak nagyon fáradtak lenni egy nehéz hét után és ha jön egy ilyen kekeckedő hang, lehet hogy van egy-egy keményebb visszaszólás. De összességében én kezeskedem róla, hogy a legtöbben itt kulturáltan és segítőkészen állnak a betegek ügyeihez. A várólista meg olyan amilyen
- foglalta össze gondolatait Dr. Kumin Mariann főorvos-igazgató a Ripostnak.