Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2019.02.09.

Miért vannak ilyen állapotok a ferihegyi repülőtéren?

Tûrhetetlen állapotok uralkodnak a budapesti Liszt Ferenc nemzetközi repülõtéren - nyilatkozta a helyettes államtitkár. Van min javítani: koszos mosdók, zsúfoltság, a tájékoztatás hiánya... Miért nincs Budapesten is olyan kiszolgálás, mint a düsseldorfi vagy a hamburgi repülõtéren?

Szerző Ripost

„Miért kell nekünk és az ide látogató turistáknak ideiglenes bádogvárosokban állni a tűző napon, miért nem kaphatják meg a magyar utasok ugyanazt a színvonalat, amit az utas megkap Düsseldorfban, Hamburgban vagy bármely más kulturált repülőtéren? Az utasoknak jelenleg egy szűk térben kell hosszan sorban állniuk a becsekkoláshoz, a biztonsági átvilágításnál is nagy a sor, viszont kevés a vécé.

 

Ezek az állapotok tűrhetetlenek”

 

– közölte Schneller Domonkos, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára az InfoRádióban.

A %Ripost% munkatársai tegnap körülnéztek Ferihegyen, és azt tapasztalták, hogy óriási a sorban állás, pedig éppen nincs is szezon, és valóban kevés és sok helyen piszkos a vécé. A reptéren azonban éppen nagy erőkkel takarítottak, így a váró tiszta volt.

Bencsik Enikő Békéscsabáról érkezett.

„Az a tapasztalatom, hogy a reptér mindig zsúfolt, lökdösődnek, türelmetlenek az emberek – mondja. – Kemények a székek, azokon üldögélve kell várni. A mosdók állapota nem is itt kint, hanem a tranzitban igazán siralmas, áll a szemét.”

Nagy Katalin szerint elég baj, hogy ilyen helyre érkezik meg a gép.

„A külföldi barátaimnak is mindig elmondom, hogy ne az első benyomásból ítéljenek, mert a városunk sokkal szebb, mint amilyen a repülőtere – teszi hozzá. - A konténeres részben hideg van, még szerencse, hogy csak húsz percet kellett ott várnom.”

Mauder Márk a felesége és a kisfia társaságában utazik, India a cél. Szerintük más országok repterei sokkal fejlettebbek és fényűzőbbek. Nekik különösen fontos a mosdók higiéniája, hogy a gyereken pelust tudjanak cserélni.

„Akárhová nem fektethetjük őt fel” – mondja gyermekére mutatva az édesanya.

A napokban jelentette be a European Best Destination, hogy szavazásukon Budapest lett 2019 legjobb európai úti célja. Ehhez az elismeréshez méltatlan a fővárosi repülőtér.

Idén eddig 43 vélemény érkezett a Budapest Airport Facebook-oldalára, amelyek közül 40 nem ajánlja a fővárosi repteret. Ezeket kifogásolják:

N. Katica: „A mosdók nagyon koszosak, szemetesek. Nincs kézmosó szappan, toalettpapír, WC-ülőke, fertőtlenítő.”
I. Giovanni: „Budapest Airport, nagyon jó tudod, hogy január 6-án tragikus volt a helyzet a 2B terminálon. Még sosem láttam ekkora káoszt és szervezetlenséget.”
B. Lóránt: „Odaúton a barátnőm bőröndjét, visszafelé az enyémet törték meg a csodálatos rakodó munkások. Úgy vágták oda a bőröndöket, mintha kötelező lenne.”
W. David: „Ha kint akarsz állni a mínuszban 20 percig, várva, hogy felszállhass a gépedre, akkor repülj Budapestről!”


Olvasónk, a kisgyermekes Judit azt panaszolja, hogy a budapesti repülőtéren a pelenkázó nem külön helyiség, hanem a női  mosdó része.

„Egy falra szerelt műanyag lap szolgál pelenkázó asztalként, egy 10 hónapos baba már lelóg róla. Nincs szék és polc, ahová pelenkázás közben lepakolhatok. Stuttgartban külön szobácska van fotellel, lábtartóval a szoptatós anyukáknak, a tisztításhoz pedig nedves törlőt is adnak. A váróban található gyereksarokban szőnyeg és játékok várják a kicsiket, míg az illemhelyen ovis méretű vécé is van” – hasonlítja a külföldi várókhoz a ferihegyit.

Kerestük az üzemeltetőt, hogy megkérdezzük, mi az álláspontjuk a kritikákkal kapcsolatban, és mit tesznek a helyzet megváltoztatásáért.

„Semmilyen formában nem kívánjuk kommentálni a helyettes államtitkár szavait”

 

– közölte a %Ripost%-tal Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója.

 

Német többségi tulajdonban van az üzemeltető
A Ferihegyi Repülőtér üzemeltetője a Budapest Airport Zrt. A cég a saját honlapján is közzéteszi tulajdonosait. Eszerint 55,44 százalékban, vagyis döntő többségben a német reptér üzemeltető, az AviAlliance kezében van, amelyik az athéni, a düsseldorfi, a hamburgi és a Puerto Rico-i San Juan repülőteret is üzemelteti.  21,23 százalékos részesedéssel rendelkezik a Budapest Airport Zrt.-ben a Malton, ami a szingapúri pénzügyi befektető, a GIC leányvállalata. A harmadik tulajdonos, a kanadai Caisse de dépôt et placement du Québec (21,23%) szintén pénzügyi befektető.
A cégnek évi 41 milliárd forintos profitja van, tavaly közel 15 millió utas fordult meg a budapesti reptéren. Ám ahogy arra Schneller Domonkos felhívja a figyelmet: az 80,7 milliárdos árbevétel közel felét teszi ki az üzemi profit – azaz itt költenek a bevételekből legkevesebbet munkabérekre, csomagátvizsgáló-berendezésre, tisztítószerekre és nem utolsósorban az utasok kényelmét szolgáló fejlesztésekre.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek