RETRO RÁDIÓ

Karácsony nem enged: szeptemberben is maradnak a biciklisávok

Karácsony nem enged: szeptemberben is maradnak a biciklisávok
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2020. 07. 30. 05:50

Indulnak a forgalomcsillapítási munkaprojektek – közölték a főváros hivatalos honlapján. Vagyis Karácsony Gergely főpolgármester emberkísérlete nyomán folytatódik, sőt fokozódik a közlekedési káosz Budapesten. Mi lesz itt szeptembertől, ha megkezdődik az iskola? Téboly a köbön.

A főpolgármester minden intézkedése az autósok ellen irányul, megválasztása óta semmi mást nem csinált, csak dugókat.

Máris totális a közlekedési káosz Budapesten, ahogy arról a Ripost már többször is írt.

A Nagykörúton, az Üllői úton és a Baross utcában állandósultak a dugók a biciklisávok és a forgalmi rend megváltoztatása miatt. A Nagykörúton 30-as táblákat tettek ki, a Ripost-nak azt állították, az útpadkajavítás miatt, de most kiderült, hogy az is Karácsony „forgalomcsillapítás” nevű emberkísérletének a része.

Az összevisszaság augusztus 10-től tovább nő, amikor több egyirányú utcában megváltoztatják a haladási irányt.

Kerékpársáv a Baross utcában

Mint most a főváros honlapjáról kiderült, az emberkísérlet egészen októberig tart majd – a teljes váltás a tesztidőszak után, 2021-ben kezdődik.

A tempólassító terveket még április végén Karácsony Gergely terjesztette elő, majd egymaga el is fogadta azt.

Fotó: Ripost

A terv, ami ő forgalomszelídítésnek nevezett el, arról szól, hogy a fővárosban maximum 50 km/h-val autózhatunk majd, ott is, ahol eddig ennél nagyobb volt a megengedett sebesség, a mellékúthálózatokon általánosan 30 km/h sebességhatárt, míg a pihenőövezetekben 20 km/h sebességhatárt vezethetnek be. A „mintaprojekteket” véleményezni lehet, ennek alapján a Budapest Közút el fog készíteni egy „közlekedésbiztonsági tervet” és ez alapján ütemezik a további intézkedéseket – írja a főváros.

Erzsébetvárosban lesz a legtöbb változás

Több utcában megváltoztatják a forgalmi irányt az ellenzéki Niedermüller Péter által vezetett hetedik kerületben. Lezárások lesznek a Kazinczy utcában, egyes részein ideiglenesen csak a gyalogosok közlekedhetnek. Az a cél, hogy a főutcákat használják az emberek a kisebb utcák helyet, csakhogy a Nagykörút, mint főútvonal, egy sávval keskenyebb lett a biciklisáv miatt és több szakaszon 30-as sebességkorlátozást vezettek be.

 

Eddig is anyáztak az autósok a körúti dugók miatt, ez most csak fokozódik, különösen, amikor majd szeptemberben megkezdődik az iskola. Mindezek mellett a parkolóhelyek csökkentését is tervezik, hogy több hely legyen a bicikliseknek és biztosítani tudják a megfelelő kanyarodási ívet.

Ideiglenes kerékpársávok a Nagykörúton. (fotó: Keller Mátyás)

A parkolási díjat is jelentősen növelni akarják a kerületben, a Fővárosi Önkormányzat augusztusban dönt erről.

Ferencvárosban is folytatódik a káosz

A szintén ellenzéki Baranyi Krisztina vezette 9. kerületben három utcában változtatják meg a forgalmi irányt és parkolóhelyeket szüntetnek meg. A Ráday utca iránya megfordul, ezentúl a Boráros tér felől a Bakáts tér felé lesz egyirányú. A Bakáts-téren most amúgy is különféle lezárások akadályozzák a közlekedést a tér tervezett felújítása miatt.

50km/h lesz a sebességhatár a Szentendrei út egy részén

A Szentendrei út és az Üllői út egy-egy rövidebb szakaszán a megengedett sebességhatárt 50 km/h-ra csökkentik.

Ezt a zaj- és légszennyezettség csökkentésével indokolják, amit a környéken élők állítólag régóta szeretnének. Arra viszont nem gondoltak, hogy reggelente és délutánonként bedugulnak ezek a bevezető szakaszok, így a sebességcsökkentés inkább dugókat és torlódásokat okozhat, ami jelentősen megnöveli az erre közlekedő emberek menetidejét, de a lég- és zajszennyezést is.

Nagy a tömeg a buszokon, villamosokon

A tömegközlekedés fejlesztéséről, esetleges járatsűrítésekről nincs szó. Azok viszont, akik a Karácsony-féle dugók miatt a tömegközlekedést választják, a járműveken zsúfoltsággal találkoznak. Főleg a reggeli és a délutáni csúcsidőszakban nem lehet betartani a járványhelyzet miatt szükséges távolságot a járatokon. Most iskolaszüneti menetrend van érvényben, így sokkal ritkábban járnak a BKK járatai, a normál menetrend visszaállításával segíthetnék a közlekedőket – de erről sem esik szó.

Nem lesz jobb ettől a levegő minősége

2013-ban a Müncheni Műszaki Egyetem egyik kísérlete bebizonyította, hogy a sebességhatár 50 km/h-ról 30 km/h-ra lassítása nem csökkenti a légszennyezettséget. Ráadásul ha nem megfelelően hangolják majd össze a lámpákat, a sebességcsökkenések miatt többet ülnek az emberek a dugóban, így még nő is a légszennyezettség.

Az emberek nem kérnek belőle

Az emberek kétharmada szükségtelennek tartja a jelentős sebességkorlátozást. A Századvég Gazdaságkutató Zrt. közvélemény-kutatást készített a felnőtt magyar lakosság körében. Kiderült: a főváros vezetésének sebességcsökkentési terve nem találkozik az emberek akaratával sem országos, sem budapesti szinten. A megkérdezettek alig több mint negyede (28 százaléka) vélekedett úgy, hogy szükség van a sebességhatárok jelentős csökkentésére, mert ezáltal megelőzhetők a súlyos közúti balesetek, ezzel szemben közel kétharmaduk (65 százalékuk) szerint nincs szükség rá, mert forgalmi dugókat okoz és növeli a légszennyezést. A budapestiek esetében az elutasítottság az országos átlag felett alakul: 68 százalékuk fogalmazott meg elutasító, és csupán 23 százalékuk támogató véleményt.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.