Nadrágszíjas plakátokkal fogadta Debrecen Magyar Pétert

POLITIK
POLITIK

Szerző Ripost

Létrehozva: 2024.01.25.

Megkezdődött Németország leghosszabb vasutassztrájkja

Nem engednek a vasutasok sem...

Hatnapos sztrájkba kezdtek a német mozdonyvezetők, tavaly november óta ez már a negyedik, de az ország történetében a leghosszabb sztrájk. A régóta húzódó vitában jobb bérezést és a munkaidő csökkentését követelik az ország állami tulajdonú fő vasúti szolgáltatójával folytatott vitában. Közben Európa több államában is folytatódnak a gazdatüntetések, szerdán a litván traktorosok is blokád alá helyezték a főbb utakat- tudósított a hirado.hu.

Teljesen kihalt és csendes a kölni vasútállomás. Csak néhány utas reménykedik abban, hogy elindul a járata. A hirdetőtáblán arról tájékoztatnak, hogy széles körű sztrájk lépett életbe. A munkabeszüntetés előreláthatólag hétfő 18 óráig tart.

„Megértem őket, de az egy hét az túl sok” – mondta az egyik pórul járt utas.

A németországi mozdonyvezetők sztrájkja kedd este kezdődött a teherszállításban. Szerda kora reggel csatlakoztak hozzájuk a Deutsche Bahn által üzemeltetett távolsági és regionális járatok masinisztái.

A szakszervezet a béremelések mellett a munkaidő heti 38 óráról 35-re csökkentését szorgalmazza bércsökkentés nélkül, de ezt az állami vasút eddig elutasította.

Eggyel kevesebb munkaórába még beleegyeztek volna, de háromba csak 2028-tól.

„Mi hajlandóak vagyunk a kompromisszumra. Ezért küldtünk tegnap este egy ilyen javaslatot a Deutsche Bahnnak. Ez pontosan ugyanazt a bérmegállapodást tartalmazza, amelyet 18 másik vasúttársasággal kötöttünk Németországban. Most tehát a Deutsche Bahnon múlik, hogy folytatjuk-e a sztrájkot” – mondta Philipp Grams, a szakszervezet kölni szóvivője.

Parkoló vonatok a frankfurti főpályaudvaron 2024. január 24-én. A német mozdonyvezetők szakszervezete, a GDL január 24-től hatnapos sztrájkot hirdetett, mert elégtelennek ítélte az állami vasútársaság legújabb bér- és munkaidő ajánlatát. (Fotó: MTI/EPA/Ronald Wittek)

Az országos vonatleállás napi 100 millió eurójába is kerülhet a német gazdaságnak,

több nap esetén azonban ez az összeg akár a többszörösére nőhet. A teherforgalom kiesése miatt még az erőművek és finomítók ellátásában is fennakadások várhatók.

„Ez a hatnapos sztrájk, ami a Deutsche Bahn történetében a leghosszabb, az Alpokon át Skandináviába vagy a holland és belgiumi tengeri kikötőkbe tartó európai áruszállításra is hatással van” – közölte Anja Bröker, a vasúttársaság szóvivője.

A Magyarországot érintő nemzetközi járatok menetrendjét is befolyásolja a munkabeszüntetés, a müncheni járatok csak Budapest és Salzburg között közlekednek.

Közben a német kormánynak még a hetek óta tiltakozó gazdák és fuvarozók követeléseivel is meg kell küzdenie, amikre még nem sikerült válaszokat adniuk.

Hasonló gondokra keresi a megoldást a francia, a holland, a brit, a lengyel, a litván és a román kormány is, ahol kamionok és traktorok bénítják meg az utak, autópályák forgalmát.

A legtöbb helyen alacsonyabb adókat és igazságosabb támogatásokat követelnek, a francia gazdák emellett a túl sok adminisztratív feladat miatt is tiltakoznak. Követelik továbbá, hogy ne szigorítsák a növényvédő szerek használatát, állítsák le a traktorok üzemanyagának drágulását, valamint a természeti katasztrófák után gyorsabb legyen a kártalanítás.

„Elegünk van még a francia piacot elárasztó importból is, amivel nem tudunk versenyezni, mint például az ukrán csirke. Emellett a munkaerőköltségek, a környezetvédelmi előírások, és a szabványok terén sem tudunk versenyképesek lenni” – mondta egy gazda.

A francia kormány attól tart, hogy országos tiltakozássá szélesedik a gazdák akciója.

Tíz napon belül blokád alá vonhatják Párizst a tiltakozó gazdák

„Ez egy parasztfelkelés kezdete” – jelentette ki a blokádok egyik résztvevője a Valeurs Actuelles című lapnak. Egy másik, az Europe1 rádió által idézett gazdálkodó is úgy fogalmazott: „Ha forradamat akarnak, hát megkapják! ”

A mezőgazdasági termelők a kormányfővel folytatott sikertelen egyeztetetés után most már a nagyvárosokat kezdik bekeríteni.

Attal valószínűleg „utánamegy” a termelőknek

és személyesen próbál az egyik vidéki helyszínen, Occitaniában egyeztetni velük.  A kormányfő ugyanis lépéskényszerbe került, hiszen január 30-án akarja ismertetni programját, és – ahogy a rtl.fr írta – addig „túl sok tűz gyulladt ki a konyhájában”, melyeket sorban el kéne oltania.

Ilyen például az új kormány oktatási és ifjúságügyi minisztere, Amélie Oudéa-Castéra frissen kirobbant botránya a teniszszövetség élén kapott, 400 ezer eurós éves javadalmazása kapcsán.

A bordeaux-i körgyűrűt mindeközben szerdán mindkét irányban több tucat traktor zárta le,

továbbá várható a Strasbourg melletti A4-es autópálya lezárása is. A gazdák várhatóan Bayonne, Pau, Lyon, Valence és Grenoble közelében is az utakra és az autópályákra vonulnak, s a blokádok sorában Bretagne is érintett.

Kitiltották őket, tehát száguldoznak

A főváros körüli Île-de-France régióban egyelőre csak néhány blokád nélküli akcióra került sor, ám az FNSEA egyik körzeti elnöke, Cyrille Milard a France Bleu rádióban kijelentette: „Ha tíz napon belül nem kapunk válaszokat a kormánytól, blokád alá vesszük az egész párizsi régiót”. A hatóságok nem fogják megakadályozni az útlezárásokat – mondta a kormányszóvivő.

A kilátástalan helyzetük miatt elkeseredett gazdálkodók dühét növeli, hogy

kedd hajnalban egy személygépkocsi belerohant a sztájkoló gazdák járműveibe és halálra gázolt egy anyát és annak leányát.

Az édesapa és a másik gyermeke kórházba került, súlyos sérülésekkel.

(A kislány életkorával és az őt ért balesettel kapcsolatban egymásnak ellentmondó értesülések jelentek meg: egyes források szerint 12, mások szerint 14 éves; az AFP francia hírügynökség először beszámolt a lány haláláról, majd visszavonta ezt a hírt; a sajtóforrások jelentős része viszont továbbra is két halottról számol be az eset kapcsán – a szerk.)

A személygépkocsi őrizetbe vett utasai mindnyájan örmény állampolgárok voltak. Korábban a hatóságok mindannyiukat kötelezték Franciaország elhagyására, ők ennek ellenére továbbra is az országban maradtak. Azt, hogy az anyát és leányát halálra gázoló száguldozók kiutasított külföldiek voltak, csak a francia sajtó elenyésző része közölte.

Rendőr jöhet, ha árkot pucolsz

A gazdák elégedetlenségének egyik legfőbb oka, hogy az Emmanuel Macron időszakában egymást követő kormányok vakon végrehajtják a brüsszeli direktívákat, ellehetetlenítve a vidéki gazdálkodókat. Egyes esetekben hatósági,

rendőri zaklatás is sújtja a brüsszeli „mélyzöld” ideológiával szembeforduló gazdákat, öngyilkosságok is történtek már emiatt

– derül ki a Le Figaro összeállításából.

A mezőgazdasági termelőket rendkívüli módon irritálja, hogy az érvényben lévő normák és az úgynevezett „biodiverzitáshoz” kapcsolódó szabályozások csökkentik önállóságukat és a hatóságok általi, állandó zaklatáshoz vezetnek. Az egyik ilyen intézkedés, hogy a gazda a saját földjén nem pucolhatja ki úgy a vízlevezető árkokat úgy, hogy a növényzetet vagy a talajréteg egy részét is eltávolítja.

Az ilyen és ehhez hasonló „vétségek” esetén felfegyverzett környezetvédelmi rendőrök érkezhetnek előzetes engedély nélkül az üzemeltető földjeire, telektulajdonára.

Öngyilkosságba kergetve

A Vogézekben például elítéltek egy gazdát – írja a konzervatív lap –, aki ágakat távolított el egy folyó közelében. Az ítéletet azzal indokolták, hogy elpusztította egy védett faj, a hód otthonát. A gazda öngyilkosságot követett el. Szintén véget vetett életének Oise-ban 2022 októberében egy gazdálkodó, akit azzal vádoltak, hogy glifozátot használt.

A gazda nem tudta tovább elviselni azt, hogy jogsértőként kezeljék.

E két gazdálkodó öngyilkossága sajnos nem egyedi eset,

rendszeresen, szinte naponta fordulnak elő hasonlóak – írja a Le Figaro. A tüntető gazdák felhívják a figyelmet arra, hogy eddig 126 gazdálkodó lett öngyilkos az elviselhetetlenül megnövekedett terhek és a hatóságok zaklatásai miatt.

A nagy francia ugar

A francia mezőgazdaság tudatos leépítésére, tönkretételére számos újabb intézkedés szolgáltat példát: a tejért például a tejüzemek literenként körülbelül 0,40 eurót fizetnek a tenyésztőknek – ez 6 eurócenttel kevesebb, mint tavaly.

A polcokon egyébként a literes, papírdobozos UHT-tej átlagosan 1,07 euróba kerül, vagyis több mint 2,6-szor drágább, mint amikor elhagyta a gazdaságot.

Az energiaköltségek robbanásszerű növekedésével szembesülve a gazdálkodók azt követelik, hogy

a kormány vizsgálja felül a mezőgazdasági munkagépek működtetésére felhasználható, „nem közúti gázolaj” adómentességének megszüntetésére vonatkozó tervét is.

Ahhoz, hogy részesülhessenek a Közös Agrárpolitika európai támogatásából – évi 9 milliárd eurós keretből – a gazdálkodóknak bizonyos számú közösségi szabályt is be kell tartaniuk. Az ökológiai átmenetet és a mezőgazdasági termelés visszaszorítását szorgalmazó, egyoldalúan meghirdetett, az európai gazdálkodók feje fölött megkötött úgynevezett „zöld alku” jegyében a termelőknek idén földterületük 4 százalékra kell növelniük az ugar, tehát a gazdálkodásba be nem volt rész területét.

Gyűlöletkeltés a parasztság ellen

Akik – gyakran gazdasági kényszer miatt – felhagynak a tejtermeléssel, a „biodiverzitás” nevében kötelesek „visszaállítani” a jószágok által legelőnek használt réteket.

Sok gazdálkodó panaszolja egyébként, hogy belefáradt abba a megbélyegzésbe, amelyek a környezetet „szennyezőként” állítják be és ostorozzák őket, mert növényvédő szerekkel kezelik a termőterületet, vagy mert műtrágyát szórnak ki szántóföldjeikre.

A paraszti gazdálkodókat lejárató zöld propaganda rendszeresen – és igaztalanul – megvádolja a gazdálkodókat állataikkal való rossz bánásmóddal.

A gazdák emlékeztetnek: küldetésük a lakosság élelmezése, és nem számolják a munkaóráikat. Gyakran jól beilleszkedve a helyi közéletbe, a zöld propaganda által támadott traktoraikkal pedig számos szolgáltatást is nyújtanak a lakosoknak, különösen az utak hótakarításában, árvíz esetén az emberek és javaik kimentésében – sorolja a Le Figaro.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Poloska Péter kalandjai - itt vannak a legjobb mémek Magyar Péterről!

mindmegette.hu

Fontos: Betétdíjas palackokra váltottak ezek az üdítőgyártó cégek!

borsonline.hu

Marco Rossi nagy hírt jelentett be; Szalai Ádám ellen fordult Szoboszlai

ripost.hu

Kőkemény helyesírási teszt: 10 emberből 9-nek nem tűnik fel a különbség

vg.hu

Az egyik legnagyobb magyarországi akkumulátorgyár: most jelentették be, máris betelt az összes állás

origo.hu

Majka kínos magyarázkodásba kezdett újabb botránya miatt

mindmegette.hu

Olyan Aldi nyílik Magyarországon, amire nem volt még példa: te se hiszel majd a szemednek

ripost.hu

Patai Anna végre elárulta születendő kisbabája nevét

ripost.hu

3 csillagjegynek májusban furcsa üzenetet küld az őrangyala

ripost.hu

Fodrozódik az őszibarack levele? Így mentsd meg a termést

ripost.hu

Dárdai kiborította a bilit; Szoboszlai is nagy gondban

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

POLITIK

Magyar Péter testőrei elfoglaltak egy teljes vasúti kocsit. Mitől fél?

POLITIK

Nadrágszíjas plakátokkal fogadta Debrecen Magyar Pétert

POLITIK

Magyar Péter üvöltve fenyegette a feladatukat végző rendőröket. Újabb részletek a hivatalos jegyzőkönyvből

POLITIK

Tűzzel játszanak a nyugati politikusok: az orosz atombombák nem állnak bevetésre készen?

POLITIK

Gyurcsány testőre vigyáz Karácsonyra is

POLITIK

Magyar Péter összeállt azzal, aki nárcisztikus idiótának tartja

POLITIK

Tüntetés Franciaországban, migránskéselés áldozata lett egy 15 éves fiú

POLITIK

Az oroszok új rakétája 18 ezer kilométerre elér