Létrehozva: 2023.09.12.

Szijjártó Péter: Az Audi jelentősen járul hozzá a magyar gazdaság sikereihez

Az Audi és Győr fejlődése szorosan összekapcsolódik egymással.

Az Audi és Győr fejlődése szorosan összekapcsolódik egymással, de a vállalat az egész magyar gazdaság sikereihez is jelentősen hozzájárult az utóbbi időszakban – jelentette ki a tárca közlése szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten.

A tárcavezető az Audi Ahead kompetenciafejlesztési projektjének bejelentésén arról számolt be, hogy a Volkswagen AG német autóipari konszern leányvállalatai számára regionális szolgáltatóközpontként működő vállalat mintegy 500 dolgozó számára biztosít képzést, ezzel segítve a felkészülést az autóipar elektromos átállására. A 1,5 milliárd forint értékű beruházáshoz a kormány 750 millió forint támogatást nyújt.

Az új autóipari korszakra nem csak fizikailag kell felkészülni, nem csak az ahhoz szükséges gépeket kell megvásárolni, hanem a szükséges technológiai tudást is meg kell szerezni mindazoknak, akikre majd az új autóipari korszak épül” – emelte ki beszédében.

Majd úgy vélekedett, hogy ezzel biztosítható az, hogy a vállalatcsoport Győrre az autóipari átállás során is kulcsfontosságú helyszínként tekintsen.

Szijjártó Péter rámutatott, hogy német cégről van szó, amely saját globális működése szempontjából is meghatározó jelentőségű területen szavazott bizalmat hazánkban.

A mai korszakban, amikor mindenfajta pletykák, hírek és fake newsok kelnek szárnyra, szerintem érdemes világossá tenni, hogy a német ipar, a német gazdaság és Magyarország együttműködése továbbra is rendkívül dinamikusan bővül” – mondta.

Magyarország nagyon sokat profitál abból, hogy a német ipar egyik fő európai beruházási célpontja vagyunk, és a német ipar is nagyon sokat profitál abból, hogy itt, Magyarországon Európa egyik legversenyképesebb beruházási környezetét tudjuk számukra biztosítani” – szögezte le.

Mi azon leszünk, hogy az elkövetkezendő időszakban is a kölcsönös tisztelet és a kölcsönös előnyök jellemezzék a német ipar és Magyarország együttműködését, mint ahogyan volt az az elmúlt több mint egy évtizedben” – összegzett.

A miniszter arról számolt be, hogy az Audi és Győr fejlődése szorosan összekapcsolódik egymással, de a vállalat a magyar gazdaság sikereihez is jelentősen hozzájárult az utóbbi időszakban öt nagyon fontos ponton.

Az Audi tevékenysége nélkül nem lett volna lehetséges a beruházási és exportrekordok megdöntése az elmúlt években, miután a cég eddig körülbelül 4500 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre, s mára az egyik legfőbb exportőr hazánkban, aminek köszönhetően Magyarország a kivitel tekintetében a 34. helyen áll a világranglistán, miközben lakosságszámát illetően csak a 95 – tudatta.

A Győrben legyártott 1,6 millió motor és rekordszámú, 171 ezer autó nagyban hozzájárult ahhoz is, hogy tavaly az autóipar termelési értéke 31 százalékos növekedéssel áttörte a 10 ezer milliárd forintos „üvegplafont” – tette hozzá.

Arra is kitért, hogy a cég hazai üzemének tetején található Európa legnagyobb hasonló naperőműve, s ez segít abban, hogy Magyarország ma a világ azon húsz állama közé tartozhat, amelyek a károsanyag-kibocsátásuk csökkentésével párhuzamosan tudják növelni a gazdasági teljesítményüket.

Majd a foglalkoztatási csúcsot érintette, emlékeztetve, hogy az Audi a koronavírus-járvány idején sem építette le a munkavállalói létszámát, sőt a kormányzati támogatások segítségével újabb beruházások mellett döntött, így mára több mint 12 ezer embert foglalkoztat közvetlenül.

Végül rendkívül fontosnak nevezte azt is, hogy az Audi nagymértékben járul hozzá a magyar gazdaság dimenzióváltásához, vagyis ahhoz, hogy a „Made in Hungary” időszakából az „Invented in Hungary” időszakába kel át éppen az ország.

„Hogy immár a magasabb hozzáadott értéket képviselő kutatás-fejlesztés és innováció is egyre nagyobb szerepet játszik a magyar gazdaság növekedési pályán tartásában, abban az Audi is kifejezetten fontos szerepet játszik” – fogalmazott.

Mintegy 18 milliárd forintos beruházással 170 új munkahelyet hoz létre Miskolcon a járműelektronikai készülékek gyártásával foglalkozó Bosch Energy and Body Systems Kft. – jelentette be hétfőn Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be, hogy a német tulajdonú cég egyfelől tovább bővíti az elektromos hajtás fejlesztését és tesztelését 4,5 milliárd forintból, másfelől növeli a gyártási kapacitását több terméktípus esetében is 13,5 milliárd forintból. Mindezzel összesen 170 új munkahely jön létre, amihez a kormány 3 milliárd forint támogatást nyújt.

Beszédében leszögezte, hogy egy-egy nemzetgazdaság sikerében hatalmas szerepet játszik az a kérdés, hogy mennyire tudja felhasználni, meghonosítani az innovatív technológiákat, márpedig Magyarország esetében tavaly a kutatás-fejlesztési ráfordítások értéke csúcsot döntött 920 milliárd forinttal. Az ezen a téren dolgozók száma ma 95 ezer körül van, és remélhetőleg rövidesen eléri a 100 ezret – tette hozzá.

„Itt, Magyarországon is a válságok utáni gazdasági újra indítások során a kutatás-fejlesztés, az innováció jelentett egy olyan dinamikát, egy olyan lendületet, amely segített nekünk abban, hogy újra mozgásba, lendületbe hozzuk az ország gazdaságát”

– mondta.

Kiemelte, hogy a hazai beruházásokban egyre nagyobb arányt tesznek ki a kutatás-fejlesztési projektek, ami szavai szerint segít az újabb és újabb termelési kapacitások idevonzásában.

„Egészen világos, hogy a kutatás-fejlesztési és termelési kapacitásba való beruházások egyféle körkörös mozgást írnak le. Ha elég a termelési kapacitásunk, akkor arra már biztosan hoznak kutatás-fejlesztést, aminek nyomán pedig van esélyünk arra, hogy a kifejlesztett termékek legyártásában is részt tudjunk venni” – sorolta.

Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy a hazánkban lassan húszezer embernek munkát adó Bosch nagyban segíti a gazdaság dimenzióváltását, ezen újabb beruházás pedig jól példázza, hogy Magyarország mind a kutatás-fejlesztési, mind a termelési beruházások terén továbbra is vonzó tud lenni.

„A Bosch német vállalat, s főleg a mostani időszakban, amikor azért hallani különböző nyomásgyakorlási kísérletekről, ilyen-olyan zsarolási vagy percepcionális kísérletezgetésekről, azt mindig jó elmondani, hogy a német vállalatok továbbra is bíznak Magyarországban”

– fogalmazott.

Illetve kitért arra is, hogy a német cégek alkotják a legnagyobb beruházói közösséget Magyarországon, és a kereskedelmi forgalom is újabb rekordot döntött, hiszen a tavalyi, valaha volt legmagasabb értéket ez a szám féléves összehasonlításban már tíz százalékkal meghaladta idén.

Ezután érintette azokat a kritikákat is, amelyek szerint a kormány a kis és közepes vállalkozások helyett a multikat támogatja. „Egyrészt támogatjuk a kis és közepes vállalkozásokat is, másrészt a kis és közepes vállalkozások támogatásának egyik leghatékonyabb formája az, hogy az ő termékeiket és szolgáltatásaikat nagy mennyiségben megvásárló vállalatokat hozunk Magyarországra” – közölte.

„A Bosch Miskolcon is több száz helyi kis és közepes vállalkozás termékeit és szolgáltatásait vásárolja, a Bosch miskolci kapacitásainak növekedése a magyar kis és közepes vállalkozások számára is jó hírt jelent”

– vélekedett.

A miniszter végül arról számolt be, hogy az autóipar elektromos átállása töretlenül halad előre, minden döntés megszületett, és ez az átalakulás a klímacélok teljesítéséhez is elengedhetetlen, mivel a közúti közlekedés adja a globális károsanyag-kibocsátás 14 százalékát.

„Ma már nem kérdés, hogy az autóipar elektromos lesz-e Európában, a kérdés az, hogy melyik országok nyernek ezen, és melyik országok tartoznak majd a vesztes oldalhoz”

– hangoztatta.

„És mi, magyarok ebben a versenyben nemcsak tartani tudtuk a tempót, hanem mára a globális járműipari forradalomnak, vagyis az elektromobilitásnak, az elektromos alapokra történő átállásnak Magyarország az egyik globális éllovasává lépett elő” – hangsúlyozta.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek