tóth gabi
Az Audi és Győr fejlődése szorosan összekapcsolódik egymással.
Az Audi és Győr fejlődése szorosan összekapcsolódik egymással, de a vállalat az egész magyar gazdaság sikereihez is jelentősen hozzájárult az utóbbi időszakban – jelentette ki a tárca közlése szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten.
A tárcavezető az Audi Ahead kompetenciafejlesztési projektjének bejelentésén arról számolt be, hogy a Volkswagen AG német autóipari konszern leányvállalatai számára regionális szolgáltatóközpontként működő vállalat mintegy 500 dolgozó számára biztosít képzést, ezzel segítve a felkészülést az autóipar elektromos átállására. A 1,5 milliárd forint értékű beruházáshoz a kormány 750 millió forint támogatást nyújt.
„Az új autóipari korszakra nem csak fizikailag kell felkészülni, nem csak az ahhoz szükséges gépeket kell megvásárolni, hanem a szükséges technológiai tudást is meg kell szerezni mindazoknak, akikre majd az új autóipari korszak épül” – emelte ki beszédében.
Majd úgy vélekedett, hogy ezzel biztosítható az, hogy a vállalatcsoport Győrre az autóipari átállás során is kulcsfontosságú helyszínként tekintsen.
Szijjártó Péter rámutatott, hogy német cégről van szó, amely saját globális működése szempontjából is meghatározó jelentőségű területen szavazott bizalmat hazánkban.
„A mai korszakban, amikor mindenfajta pletykák, hírek és fake newsok kelnek szárnyra, szerintem érdemes világossá tenni, hogy a német ipar, a német gazdaság és Magyarország együttműködése továbbra is rendkívül dinamikusan bővül” – mondta.
„Magyarország nagyon sokat profitál abból, hogy a német ipar egyik fő európai beruházási célpontja vagyunk, és a német ipar is nagyon sokat profitál abból, hogy itt, Magyarországon Európa egyik legversenyképesebb beruházási környezetét tudjuk számukra biztosítani” – szögezte le.
„Mi azon leszünk, hogy az elkövetkezendő időszakban is a kölcsönös tisztelet és a kölcsönös előnyök jellemezzék a német ipar és Magyarország együttműködését, mint ahogyan volt az az elmúlt több mint egy évtizedben” – összegzett.
A miniszter arról számolt be, hogy az Audi és Győr fejlődése szorosan összekapcsolódik egymással, de a vállalat a magyar gazdaság sikereihez is jelentősen hozzájárult az utóbbi időszakban öt nagyon fontos ponton.
Az Audi tevékenysége nélkül nem lett volna lehetséges a beruházási és exportrekordok megdöntése az elmúlt években, miután a cég eddig körülbelül 4500 milliárd forintnyi beruházást hajtott végre, s mára az egyik legfőbb exportőr hazánkban, aminek köszönhetően Magyarország a kivitel tekintetében a 34. helyen áll a világranglistán, miközben lakosságszámát illetően csak a 95 – tudatta.
A Győrben legyártott 1,6 millió motor és rekordszámú, 171 ezer autó nagyban hozzájárult ahhoz is, hogy tavaly az autóipar termelési értéke 31 százalékos növekedéssel áttörte a 10 ezer milliárd forintos „üvegplafont” – tette hozzá.
Arra is kitért, hogy a cég hazai üzemének tetején található Európa legnagyobb hasonló naperőműve, s ez segít abban, hogy Magyarország ma a világ azon húsz állama közé tartozhat, amelyek a károsanyag-kibocsátásuk csökkentésével párhuzamosan tudják növelni a gazdasági teljesítményüket.
Majd a foglalkoztatási csúcsot érintette, emlékeztetve, hogy az Audi a koronavírus-járvány idején sem építette le a munkavállalói létszámát, sőt a kormányzati támogatások segítségével újabb beruházások mellett döntött, így mára több mint 12 ezer embert foglalkoztat közvetlenül.
Végül rendkívül fontosnak nevezte azt is, hogy az Audi nagymértékben járul hozzá a magyar gazdaság dimenzióváltásához, vagyis ahhoz, hogy a „Made in Hungary” időszakából az „Invented in Hungary” időszakába kel át éppen az ország.
„Hogy immár a magasabb hozzáadott értéket képviselő kutatás-fejlesztés és innováció is egyre nagyobb szerepet játszik a magyar gazdaság növekedési pályán tartásában, abban az Audi is kifejezetten fontos szerepet játszik” – fogalmazott.
Mintegy 18 milliárd forintos beruházással 170 új munkahelyet hoz létre Miskolcon a járműelektronikai készülékek gyártásával foglalkozó Bosch Energy and Body Systems Kft. – jelentette be hétfőn Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be, hogy a német tulajdonú cég egyfelől tovább bővíti az elektromos hajtás fejlesztését és tesztelését 4,5 milliárd forintból, másfelől növeli a gyártási kapacitását több terméktípus esetében is 13,5 milliárd forintból. Mindezzel összesen 170 új munkahely jön létre, amihez a kormány 3 milliárd forint támogatást nyújt.
Beszédében leszögezte, hogy egy-egy nemzetgazdaság sikerében hatalmas szerepet játszik az a kérdés, hogy mennyire tudja felhasználni, meghonosítani az innovatív technológiákat, márpedig Magyarország esetében tavaly a kutatás-fejlesztési ráfordítások értéke csúcsot döntött 920 milliárd forinttal. Az ezen a téren dolgozók száma ma 95 ezer körül van, és remélhetőleg rövidesen eléri a 100 ezret – tette hozzá.
– mondta.
Kiemelte, hogy a hazai beruházásokban egyre nagyobb arányt tesznek ki a kutatás-fejlesztési projektek, ami szavai szerint segít az újabb és újabb termelési kapacitások idevonzásában.
„Egészen világos, hogy a kutatás-fejlesztési és termelési kapacitásba való beruházások egyféle körkörös mozgást írnak le. Ha elég a termelési kapacitásunk, akkor arra már biztosan hoznak kutatás-fejlesztést, aminek nyomán pedig van esélyünk arra, hogy a kifejlesztett termékek legyártásában is részt tudjunk venni” – sorolta.
Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy a hazánkban lassan húszezer embernek munkát adó Bosch nagyban segíti a gazdaság dimenzióváltását, ezen újabb beruházás pedig jól példázza, hogy Magyarország mind a kutatás-fejlesztési, mind a termelési beruházások terén továbbra is vonzó tud lenni.
– fogalmazott.
Illetve kitért arra is, hogy a német cégek alkotják a legnagyobb beruházói közösséget Magyarországon, és a kereskedelmi forgalom is újabb rekordot döntött, hiszen a tavalyi, valaha volt legmagasabb értéket ez a szám féléves összehasonlításban már tíz százalékkal meghaladta idén.
Ezután érintette azokat a kritikákat is, amelyek szerint a kormány a kis és közepes vállalkozások helyett a multikat támogatja. „Egyrészt támogatjuk a kis és közepes vállalkozásokat is, másrészt a kis és közepes vállalkozások támogatásának egyik leghatékonyabb formája az, hogy az ő termékeiket és szolgáltatásaikat nagy mennyiségben megvásárló vállalatokat hozunk Magyarországra” – közölte.
– vélekedett.
A miniszter végül arról számolt be, hogy az autóipar elektromos átállása töretlenül halad előre, minden döntés megszületett, és ez az átalakulás a klímacélok teljesítéséhez is elengedhetetlen, mivel a közúti közlekedés adja a globális károsanyag-kibocsátás 14 százalékát.
– hangoztatta.
„És mi, magyarok ebben a versenyben nemcsak tartani tudtuk a tempót, hanem mára a globális járműipari forradalomnak, vagyis az elektromobilitásnak, az elektromos alapokra történő átállásnak Magyarország az egyik globális éllovasává lépett elő” – hangsúlyozta.