Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2023.08.03.

Így tömték ki pénzzel a dollármédiát

Ömlött a pénz...

A Magyar Nemzet 2019 szeptemberében elsőként számolt be az EzaLényeg-csoport baloldali kampányban játszott szerepéről. Most részletes kutatással bizonyítjuk, hogy a lejárató oldalak tulajdonosai a milliárdos, részleteiben máig homályos külföldi finanszírozásból egy sor további honlapot működtethettek. A lapcsalád kizárólagos kampányszerepét is igazoljuk, 2022. április 3., az országgyűlési választás napja után ugyanis az internetes oldalak  jórészt azonnal, vagy napokon belül felhagytak a működésükkel.

 

A Magyar Nemzet 2019 szeptemberében, a legutóbbi önkormányzati választásokat megelőzően elsőként adott hírt arról, hogy Ezalényeg.hu címen elindult egy helyi kampánytémákra fókuszáló lapcsoport. Azt is bemutattuk, hogy a lejáratómédia kiadója az a Páva Zoltán, aki korábban tanácsadóként kapott milliós megbízásokat a Gyurcsány–Bajnai-kormányoktól. Jeleztük, hogy a hírportál mögött komoly anyagi források lehetnek, erre utaltak a Facebook-hirdetések, valamint a híraggregátor oldalakon megjelenő cikkek nagy száma.

Később az is kiderült, hogy a médium Páva révén napjainkban is kapcsolódik a Gyurcsány-párthoz, ugyanis a tulajdonos a Demokratikus Koalíció parlamenti frakciója által megbízott EagleEye Marketing nevű cég ügyvezetőjeként is feltűnt. Bemutattuk, hogy mindemellett az EzaLényeg mögött álló Oraculum 2020 Kft. könyvelője ugyanúgy Szegiben található, mint a Bajnai-féle DatAdat-csoporté.

Most új információkat tárunk fel, amelyek arra utalnak, hogy az EzaLényeg-birodalom kapcsán nem annyira egy hagyományos értelemben vett sajtóról, hanem inkább egy kiterjedt kampányeszközről beszélhetünk. Az ezt igazoló bizonyítékokat lapunk cikksorozatban mutatja be a következő napokban.

Számításaink szerint a zömében lejárató jellegű EzaLényeg 81 helyi aloldalt működtetett, gyakran a választókerületi logika szerint. Mindemellett egy sor, elsőre nem közéletinek tűnő portált is megszereztek, illetve létrehoztak, amelyek a választásokhoz közeledve a balliberális propaganda harsonáiként kezdtek működni, masszív hirdetési költésekkel megtámogatva. Az EzaLényeget és ezeket a politikaivá átfordított bulvároldalakat egy közös telefonszám is összeköti, amelyet egyaránt megadtak a legnagyobb közösségi médiaoldalon.

Így például a Receptek.ma nevű oldal teljesen profilidegen módon Zelenszkij ukrán elnök Orbán Viktort kritizáló mondatait terjesztette a választások napján. A „Vicc Magazin” és a „Humor Magazin” milliós összegekkel volt hirdetve, de csak a választások napjáig költöttek az ezek mögött álló személyek közösségi médiás kampányra. Ugyanez a helyzet az Idéző, az Idézetek.ma, és a már említett Receptek.ma nevű oldalakkal is, ezeket is csak a választás napjáig népszerűsítették pénzért. A legtöbb felsorolt pszeudomédium egyébként 2022. június 15. óta egyáltalán nem közöl tartalmakat.

2021 júliusában hozták létre az EzVan nevű Facebook-oldalt, amely mögött egy azonos nevű honlap állt. Utóbbi impresszumában is az Oraculum 2020 Kft. szerepelt. A honlap ma már nem elérhető, a hozzá köthető közösségi oldalon három nappal a tavalyi választás előtt posztoltak utoljára, a bejegyzést pedig a választás napjáig hirdették. Összesen 450 Facebook-posztra egyébként közel 100 millió, számításaink szerint 95,7 millió forintot költöttek.

Egy másik példa a balliberális lejáratómédia működésmódjára, hogy a koronavírus-járványt is a kampányuk egyfajta ugródeszkájaként használták. A Covidoltás.info nevű oldalt sem hirdették 2022. április 3. óta, addig viszont nagy erőkkel, nagyjából kétezer – elsősorban egészségüggyel kapcsolatos, politikai – bejegyzést terjesztettek pénzért, méghozzá közel 26 millió forintért.

 Az oldal mögött álló honlap ma már elérhetetlen, de korábban az Oraculum 2020 Kft. szerepelt rajta adatkezelőként, adatfeldolgozóként pedig a szintén Páva Zoltánhoz köthető EMI Online Kft., és az amerikai Action Network neve is megjelent a portálon. A Covidoltás.info közösségi oldalán tavaly április 15. óta szintén nem tettek közzé tartalmat.

Már a választási hajrában, 2022 februárjában hozták létre Páváék a Véleményklub2022.hu nevű honlaphoz kötődő Facebook-oldalt, de csak 2022. március 15-ig hirdették. Addig viszont nagy erőkkel, ugyanis 526 hirdetést tettek közzé, 38,7 millió forintért. 

Az oldalon politikai kérdőíveket lehetett kitölteni, az adataikért cserébe a résztvevők három sorsoláson egyenként félmillió forintot nyerhettek.

Az is szembetűnő volt az eddig felsorolt közösségi médiás oldalak vizsgálatakor, hogy az adminisztrátoraik azonos országokban működtek, Magyarország mellett Ausztriában. Szintén tudni lehet, méghozzá a Nemzeti Információs Központ jelentéséből, hogy az Oraculum 2020 mintegy 320 millió forint értékben megbízta a Bajnai-féle DatAdat-csoportot, amelynek szintén van egy Ausztriában bejegyzett vállalkozása.

Közismert, hogy az Oraculum 2020 Kft. volt a baloldal külföldről érkező kampányfinanszírozásának egyik fő pénzcsatornája. A 2021-es 667 millióhoz képest tavaly a nettó 1,8 milliárdot is meghaladták az EzaLényeg kiadójának értékesítésből származó bevételei. 

A Nemzeti Információs Központ tájékoztatása szerint ezzel az összeggel nagyjából azonos nagyságrendű utalások érkeztek Páva cégéhez az amerikai bejegyzésű, Korányi Dávid-féle Action for Democracy-tól, és egy vele azonos célokkal működő svájci alapítványtól. A tulajdonos közel harmincmillió forintos nyereséget vett fel a baloldal számára bukást hozó kampányév után.

Bár az elhirdetett pénzek forrása ez esetben bizonytalan, de a hálózathoz több szálon kapcsolódik a Bajnai Gordon korábbi politikustársa, Juhász Péter által jegyzett Nerpédia nevű oldal is.

A 2021 nyarán létrehozott oldal adminisztrátorai magyarországi és ausztriai szereplők, az oldalra az utolsó bejegyzést a 2022-es parlamenti választás előtti napon tették ki, április 3. óta nem hirdették az oldalt.  

Addig viszont számításaink szerint 38,3 millió forintot költöttek 660 Facebook-tartalom népszerűsítésére, illetve további 28,6 millió forintot nem kevesebb, mint 2961 (!) Google-hirdetésre.

Összességében tehát 60 millió forintért hirdették a Juhász Péter-féle oldal tartalmait, de csak a választási kampányban. Azóta az oldal nem is frissült, erősen úgy tűnik tehát, hogy ez esetben is csak egy balliberális kampányprojektről volt szó. 

A Facebook-hirdetéseket, illetve Juhász Péter videóinak népszerűsítését a KözösÜgyünk Nonprofit Kft. fizette. Erről a vállalkozásról azt lehet tudni, hogy 2021. május 10-én jegyezték be, és a kampányidőszakban 11 alkalmazottal működött, hogy aztán 2022 júniusára az alkalmazotti létszám két főre csökkenjen. Az már a kampányban is kérdésként merült fel, hogy honnan van erre pénze Juhásznak, honnan kapott forrásokat a politikai tevékenységére? 

Nos, a baloldal kampányára különböző külföldi szervezeteken keresztül érkező négymilliárd forintból juthatott valamennyi pénz Juhász cégének is.

A külföldről pénzelt DatAdat-csoport bejövő és kimenő pénzforgalmat realizáló partnerei között mindenesetre feltűnt Juhász KözösÜgyünk Nonprofit Kft.-je is a parlament nemzetbiztonsági bizottsága számára készített jelentés szerint.  

Juhász cégét az is a Bajnai-körhöz köti, hogy online elérhetőségeként kezdetben az [email protected] címet adták meg, amely cím a DatAdat-csoporthoz köthető Molnár István egy másik vállalkozásánál, a FairPension Kft.-nél is megtalálható a cégadatbázisban. A tulajdonos neve onnan lehet ismerős, hogy Molnár szintén tulajdonolja az EagleEye Marketing Kft. nevű céget, ahol az EzaLényeg nevű lejáratóoldal kapcsán ismertté vált Páva Zoltán az ügyvezető. Az EagleEye Marketinget immár rendszeresen megbízza Gyurcsány Ferenc parlamenti frakciója, az idei első fél évben például 43 millió forintnál is nagyobb összegű, „social media tanácsadás” nevű feladat ellátásával. Molnár egyébiránt a Nemzeti Információs Központ legutóbbi jelentése szerint több offshore cég képviselője, illetve tulajdonosa is. 

Visszatérve Juhász Péter vállalkozásához, az eddig üzleti szempontból is elég rosszul megy. 

Már az első évében 107 millió forint adósságot halmozott fel, és jóllehet 2022-ben ebből valamennyit sikerült törleszteniük, így is mínusz 28,5 millió forinttal zártak.

Bár az értékesítés nettó árbevétele elérte a 3,3 millió forintot (2021-ben nulla forint volt), tavaly a cég adózott eredménye mínusz 107 millió forint volt. 

Amint arról a Tűzfalcsoport 2023 júniusában hírt adott, Juhásznak, aki rendszeresen azzal kérkedik, hogy szeret győztes bírósági eljárásai kapcsán végrehajtási eljárásokat indítani, úgy tűnik, a saját cége kapcsán sem ismeretlen a végrehajtási eljárás. Ugyanis 2022. június 4. és 27. között összesen tíz végrehajtási eljárás indult a KözösÜgyünk Kft. ellen. Ezek utóbb lezárultak, de a cégügyekben forró júniust tudhatott magának a Bajnai-párt egykori elnöke. 

Juhász Péter maga is aktívan igyekezett kivenni a részét a baloldal kampányából, ő volt az első, aki Márki-Zay Péter előválasztási sikere után hosszabb interjút készített a baloldali összefogás miniszterelnök-jelöltjével annak otthonában.

Később részt vett a Márki-Zay Péterhez köthető Szabadegyetem nevű programon is előadóként, amelyet a bukott kormányfőjelölt szintén a Korányi-féle külföldi forrásokból finanszírozott, már a választások után. 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek