tóth gabi
Itt vannak a pontos számok...
A tavalyi, választási évben a bevételét és a profitját is megsokszorozta a guruló dollárokból finanszírozott EzaLényeg médiabirodalom kiadójának tulajdonosa, a Gyurcsány Ferenc bizalmát élvező, a Demokratikus Koalíciónak is dolgozó Páva Zoltán.
A baloldal történelmi fiaskóját hozó esztendőben ugyanis az Oraculum 2020 Kft. 25,6 millió forintos adózott nyereségre tett szert, ami ezer százaléka a 2021-ben elkönyvelt két és félmilliónak.
Eközben az értékesítésből származó bevételeik nagyjából háromszorosára nőttek egy év alatt: a 2021-ben elért 667,1 millióhoz képest tavaly már nettó 1,8 milliárd forintra rúgtak. Mindezt ráadásul úgy érték el, hogy mindösszesen két munkavállaló dolgozott a cégnél, fejenként tehát nagyjából 900 millió forintnyi bevétel jutott.
Figyelemre méltó, hogy a Nemzeti Információs Központ (NIK) jelentése szerint ugyanebben az időszakban az 1,8 milliárdos összeggel nagyjából azonos nagyságrendű utalások érkeztek Páva cégéhez az amerikai, Korányi Dávid-féle Action for Democracytól, és a vele azonos célokkal működő svájci alapítványtól. A két szervezeten keresztül érkező mintegy négymilliárd forintnyi külföldi pénzből közel ekkora rész jutott a Bajnai Gordon nevével fémjelzett DatAdat cégcsoporthoz is.
Az Oraculum 2020 Kft. mellett Páva feleségének cége is igencsak jó eredményt ért el. A Páva Hajnalka Gyöngyi tulajdonában álló, üzletviteli és egyéb vezetési tanácsadással foglalkozó MPSP Consulting 2021-ben 298,3 millió forint nettó árbevételt ért, amelyet 2022-ben, a kampányévben 443 millió forintra növelt. Ez a cég elmúlt hat évének legjobb eredményét is jelenti.
A cég nyeresége közel duplájára, 20 millió forintról 39,4 millió forintra nőtt.
Mint közismert, Páva Zoltán korábban a Gyurcsány–Bajnai-kormányoktól tanácsadóként kapott milliós megbízásokat és jelenleg is kapcsolódik a Gyurcsány-párthoz: jelenleg ügyvezetőként tevékenykedik az Eagle Eye Marketing nevű társaságban, ahova a DK parlamenti frakciójától folyamatosan érkeznek a jól fizető megrendelések, például „social media tanácsadás” elnevezésű feladatok ellátására.
Hirdetés
Amint elúszni látszottak a szivárványkoalíció mandátumszerzési esélyei több baloldali fellegvárnak tartott településen – például Pécsen és Miskolcon –, az EzaLényeg-médiabirodalom hatalmas összegekkel tolta meg a szivárványkoalíció egy-egy jelöltjének a kampányát. A 81 helyi oldalt, nagyrészt lejáratóportált működtető lapcsalád miskolci lábára például nem kevesebb mint 11,5 millió forint jutott, ebből pedig 1 463 tartalmat hirdettek. Az EzaLényeg pécsi kiadására 9,2 millió forintot szántak, ebből 1 976 tartalmukat népszerűsítették a Facebookon.
Azonban a részben külföldi eredetű tízmilliókból csak néhány mandátumot sikerült megszerezniük a csatatér-választókerületekben, azokat is csak szűk többséggel.
Így például Mellár Tamás (Párbeszéd) mindössze 1 153 szavazat különbséggel futott be 51 597 érvényes leadott voks mellett, Kunhalmi Ágnes (MSZP) győzelme Pestszentlőrincen pedig ennél is szorosabb volt. A XVIII. kerületben egyébként a helyi EzaLényeg 7,5 millió forintot meghaladó hirdetési költéssel kampányolt az elmúlt években Kunhalmi, valamint Gyurcsány Ferenc helyi embere, Szaniszló Sándor mellett.
Amellett, hogy a tavaly március végi–április eleji hirdetett tartalmak a helyi baloldali jelöltek mellett kampányoltak, szinte kizárólag a fideszes jelölteket támadták. Az április 3-i választást követően szinte egyáltalán nem hirdetett az EzaLényeg-lapcsalád, így például Miskolcon és Pécsett sem.
Ahogy arról korábban már többször beszámoltunk, az EzaLényeg-médiabirodalom mögött álló Oraculum 2020 Kft. közel kétmilliárd forintot kapott külföldről, az Action for Democracy nevű Korányi-féle szervezettől és egy homályos svájci alapítványtól.
2019 és 2022. április 3. között az EzaLényeg-médiabirodalom nagyságrendileg háromnegyed milliárd forintért hirdette tartalmait a nagy amerikai technológiai vállalatoknál.
Költségvetési csalás gyanújával feljelentést tett az adóhatóságnál a Humán Platform Egyesület és a Tanítanék Mozgalom finanszírozásaival összefüggésben a közérdekű bejelentéseiről ismertté vált Tényi István. Az „ország feljelentője” azután fordult a hatósághoz, hogy a Magyar Nemzet megírta, külföldi tízmilliókból finanszírozhatták a két baloldali szervezet közös politikai kampányakcióit.
Tényi a feljelentésében – korábbi cikkünket idézve – arra hívta fel a figyelmet, hogy a megelőző esztendőkhöz képest szokatlanul sok külföldi pénz folyt be tavaly a Humán Platform Egyesülethez.
Az ellenzéki koalíció választási kampányát segítő szervezet – amelyet az elmúlt években részben Soros-pénzekből finanszíroztak – a 2022-es beszámolója szerint a tárgyévben 54,5 millió forintnyi külföldi pénzt kapott. Ez sokszorosa a megelőző esztendőkben elkönyvelt nemzetközi eredetű támogatásnak, ami 2021-ben mindössze 7,9 millió, 2020-ban pedig 1,85 millió forint volt – áll a feljelentésben, ami arra is kitér, hogy a rekordmagas összeget attól a Democracy and Pluralism nevű szervezettől kapta a Humán Platform Egyesület, amely a Gulyás Márton-féle Partizán alapítványát is tízmilliókkal támogatta.
Tényi arra is felhívta a figyelmet, hogy az egyesület ezt a pénzt különböző politikai akciókra költötte el, egy másik baloldali aktivista szervezettel, a Tanítanék Mozgalommal közösen.
A feljelentésben az is szerepel, hogy az egyesület közhasznúsági tevékenységét bemutató részben mindössze annyit írnak a Tanítanék Mozgalommal folytatott együttműködésükről, hogy hat fórumot és előadást rendeztek meg az oktatás területén dolgozók részvételével. Nehezen elképzelhető, hogy az előadások több tízmillió forintnyi költséget emésztettek volna fel.
Ide tartozik az a nem mellékes körülmény is, hogy a Humán Platform Egyesület működteti a Tanítanék Mozgalom weboldalát, az adatkezelésbe pedig besegít a Bajnai Gordon nevével fémjelzett DatAdat is – olvasható az adóhatóságnak küldött iratban, amiben az is meg van említve, hogy a Nemzeti Információs Központ (NIK) jelentése szerint 2022-ben az egyesület 18,8 millió forint értékben rendelt szolgáltatásokat az ellenzék választási csodafegyverének tartott cégcsoporttól, ami meglehetősen magas összeg a hasonló szervezetek költségvetéséhez képest.
Mint ismert, a DatAdat egyebek mellett szavazói csoportok profilozására és adatgyűjtésre szakosodott, s oroszlánrészt vállaltak a szivárványkoalíció kampányának a levezénylésében. A dollármédia másik fő erőközpontja az EzaLényeg médiabirodalom, amelynek a kiadója, a Páva Zoltán érdekeltségébe tartozó Oraculum 2020 Kft. volt – a DatAdattal együtt – a külföldről érkező pénzek fő recipiense. Az említett NIK-jelentés megállapította, hogy a Korányi Dávid-féle Action for Democracyn és egy svájci alapítványon keresztül több, mint négymilliárd forint érkezett külföldről a baloldal kampányának finanszírozására, ezen összegnek pedig jó része a DatAdatnál és az Oraculum 2020 Kft.-nél landolt. Az ügyben pénzmosás, költségvetési csalás és személyes adattal való visszaélés gyanúja miatt nyomozások vannak folyamatban a NAV-nál, illetve a rendőrségnél.
A megelőző esztendőkhöz képest szokatlanul sok külföldi pénz folyt be tavaly a Humán Platform Egyesülethez.
A szivárványkoalíció választási kampányát segítő szervezet – amelyet az elmúlt években részben Soros-pénzekből finanszíroztak – a 2022-es beszámolója szerint a tárgyévben 54,5 millió forintnyi külföldi pénzt kapott.
Ez sokszorosa a megelőző esztendőkben elkönyvelt nemzetközi eredetű támogatásnak, ami 2021-ben mindössze 7,9 millió, 2020-ban pedig 1,85 millió forint volt.
A rekordmagas összeget attól a Democracy and Pluralism nevű szervezettől kapta a Humán Platform Egyesület, amely a Gulyás Márton-féle Partizán alapítványát is tízmilliókkal támogatta.
A beszámolóból az is kiderül, hogy az egyesület ezt a pénzt különböző politikai akciókra költötte el, egy másik baloldali aktivista szervezettel közösen. Az 54,5 millió forintból a „Tanítanék Mozgalom facilitálásának a keretében annak működése során felmerült szervezői munkát, demonstrációk, kommunikációs, szociális médiában és közterületen történő hirdetések költségeit” biztosították.
Érdekesség, hogy az egyesület közhasznúsági tevékenységét bemutató részben mindössze annyit írnak a Tanítanék Mozgalommal folytatott együttműködésükről, hogy hat fórumot és előadást rendeztek meg az oktatás területén dolgozók részvételével. Nehezen elképzelhető, hogy az előadások – amelyek a leírás alapján egyfajta liberális eszmék iránti érzékenyítésnek tűnnek – több tízmillió forintnyi költséget emésztettek volna fel.
Az azonban tény, hogy
a Humán Platform Egyesület működteti a Tanítanék Mozgalom weboldalát, az adatkezelésbe pedig besegít a Bajnai Gordon nevével fémjelzett DatAdat is.
A Nemzeti Információs Központ (NIK) jelentése szerint 2022-ben az egyesület 18,8 millió forint értékben rendelt szolgáltatásokat az ellenzék választási csodafegyverének tartott cégcsoporttól, ami meglehetősen magas összeg a hasonló szervezetek költségvetéséhez képest.
Mint ismert,
a DatAdat egyebek mellett szavazói csoportok profilozására és adatgyűjtésre szakosodott, s oroszlánrészt vállaltak a szivárványkoalíció kampányának a levezénylésében.
A dollármédia másik fő erőközpontja az EzaLényeg médiabirodalom, amelynek a kiadója, a Páva Zoltán érdekeltségébe tartozó Oraculum 2020 Kft. volt – a DatAdattal együtt – a külföldről érkező pénzek fő recipiense. Az említett NIK-jelentés megállapította, hogy a Korányi Dávid-féle Action for Democracyn és egy svájci alapítványon keresztül több, mint négymilliárd forint érkezett külföldről a baloldal kampányának finanszírozására, ezen összegnek pedig közel kilencven százaléka, 3,55 milliárd forint landolt a DatAdatnál és az Oraculum 2020 Kft.-nél.