5°C
9°C

Miklós névnapja

RETRO RÁDIÓ

Brutálisan rozsdásodik a Sziget bevezető hídja

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2023. 08. 15. 13:33
Frissítve2023. 08. 16. 11:11

Karácsonyék "elfelejtették" felújítani

Kiderült, miért alakult ki brutális torlódás a Sziget fő bejáratát jelentő K-hídnál. Karácsonyék évek óta tudnak a problémáról, mégsem tettek semmit.

Hirdetés

Leszűkítették a Sziget fő bejáratát jelentő K-hidat annak borzalmas állapota miatt, ezért hatalmas torlódás alakult ki szombat éjszaka.

A kormány már évekkel ezelőtt szerette volna kicserélni az elrozsdásodott, kiöregedett hídszerkezetet, minden meg is volt hozzá, de a baloldali városvezetés ezt elutasította.

Most akár másfél órát is várhatott a kijutásra, aki haza akart menni a Szigetről.

Már a tartószerkezetet is elrozsdásodott. Fotó: Metropol/NZ

 

Több mint egy órát is várni kellett a kijutásra

A Metropol olvasói és kollégái is több mint egy órát álltak a Sziget Fesztivál fő átjárását biztosító K-híd előtt, mire át tudtak jutni a korábban vasúti hídnak épült, de mára teljesen lepusztult szerkezeten. Ivettől megtudták, mi okozta a fennakadást:

A péntek esti Imagine Dragons-koncert után körülbelül másfél órába telt kijutni a Szigetről. Hatalmas volt a tömeg, és lépésben haladtunk kifelé. Először nem is értettük, hogy mi ennek az oka, hiszen a korábbi években erre nem volt példa. A híd előtt közvetlenül jöttünk rá, mi okozta a »dugót«: a K-hidat belülről elkordonozták, nagyjából három egyemberes résen lehetett átmenni a város felé.

A biztonsági őrök a kérdésükre elmondták: biztonsági okokból, a túlterhelés megakadályozása miatt vezették be ezt a fajta korlátozást. Nagyon helyesen egyébként: első a biztonság.

A rozsdahídra ráférne a felújítás. Fotó: Metropol/NZ

 

Évek óta tudnak a problémáról Karácsonyék

Az óbudai K-híd állapota egyre romlik, és aggodalomra ad okot, meddig üzemeltethető biztonságosan. Bár a jelenlegi állapota egyre aggasztóbb, a fővárosi önkormányzat azt állítja, hogy a híd nincs rossz állapotban. Ennek ellentmond, hogy tegnap

a BKK mégis döntött a híd forgalmának szűkítéséről a Közúttal és a fővárosi önkormányzattal való egyeztetés után. 

Tavaly még azt mondták, hogy a Budapest Közút mérnökei szerint a híd teherbírása megfelelő, és hangsúlyozták, hogy a látható felületi problémák nem veszélyeztetik a szerkezet integritását. Úgy tűnik, azóta megváltozott a véleményük. A helyiek, beleértve Óbuda korábbi polgármesterét, Bús Balázst, régóta szorgalmazzák a híd felújítását.

 

Megvolt minden, pénz, paripa, fegyver

Valójában 2021-ben lehetőség nyílt a K-híd lecserélésére, amikor a Budapest Fejlesztési Központ javaslata alapján a lebontott, de jó állapotú Déli vasúti híd darabjaiból egy új hidat állítottak volna az öreg K (és a H) -híd helyére. A kormány ajánlatát azonban a híd újjáépítésének támogatására pénzzel és erőforrásokkal, elutasította a III. kerület baloldali vezetése.

Ezen fejlemények fényében Bús Balázs kiemelte, hogy a helyzet sürgős cselekvést követel a város vezetésétől. Hangsúlyozta, hogy a Sziget Fesztivál szervezőivel kötött tízéves megállapodás keretében évente mintegy 150 millió forint pluszforrást kapnak, amiből finanszírozható lenne a híd felújítása.

Az elbontott déli vasúti híd egy darabját felhasználhatták volna a K-híd felújításához. Forrás: Facebook

 

Meddig kell még várni?

Hiába volt lehetőség a cserére, hiába vannak százmilliós pluszbevételek a fesztiválból, sem Karácsony Gergely, sem Óbuda baloldali vezetése nem tesz semmit.

Ne felejtsük el, hogy a Szigetre látogatók mindössze egy hétig használják csak ezt a hidat, de az itt élők egész évben biztonságosan szeretnének átmenni a Hajógyári-szigetre – hangsúlyozták a Metropol cikkében.

A taxisok is megszólaltak Karácsony Üllői úti karói ügyében

Metál Zoltán, az Országos Taxisszövetség elnöke szerint az intézkedés tovább fokozza a közúti járműforgalmi dugók kialakulását.

Ha a valódi szándéka a fővárosnak arra irányult, hogy jól elkülönítse a kerékpárosokat, rollereseket a közúti forgalmi sávok szűkítésével, és úgy, hogy emellett minden egyéb jármű számára megakadályozza azok használatát, akkor ezt sikernek könyvelhetik el, de ezzel az intézkedéssel csak tovább fokozzák a közúti járműforgalmi dugók kialakulását – nyilatkozta a Magyar Nemzetnek Metál Zoltán, az Országos Taxisszövetség elnöke. Kiemelte:

minél több forgalmi sávot alakítanak át, annál több és állandó lesz a dugó. 

Véleménye szerint ez már most látható és tapasztalható Budapesten, amit persze nem mindenki fogad nagy ovációval. 

Korábban írtunk arról, hogy Budapest baloldali vezetése az Üllői úton a korábbi buszsávot bicikliúttá alakította át, ami rendkívüli módon három és fél méter széles. A sávot zöld, hajlékony műanyag cölöpökkel szegélyezték, amelyek nem nyújtanak megfelelő védelmet a bicikliseknek.

A környéken rengeteg egészségügyi intézmény található, így a mentők sűrűn járnak az úton, akik eddig a buszsávban gyorsan tudtak közlekedni. Többen „Geri-karóknak” hívják a cölöpöket. Az esetről a napokban az Országos Mentőszolgálat és Balogh Samu, Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke között élénk vita bontakozott ki, mivel a mentők kifogásolták, hogy a kihelyezett karók gátolják őket a mozgásban.

Bár a mentők is támogatják a biztonságos kerékpározást a fővárosban,

az újonnan kialakított biciklisávok azonban nagyban megnehezítik a mentőautók közlekedését – írják az Országos Mentőszolgálat Facebook-bejegyzésében.

A buszsávokból kialakított kerékpárutak ahhoz ugyanis keskenyek, hogy a mentőautó biztonságosan haladjon rajta, az oszlopok ráadásul még a parkolást is megnehezíthetik egy-egy helyszínen.

Az életmentők próbálnak alkalmazkodni az új helyzethez, ez azonban nem mindig egyszerű, ezért a közlekedők megértését kérik! – olvasható az Országos Mentőszolgálat Facebook-bejegyzésében.

A Magyar Nemzet korábban beszámolt arról is, hogy az Üllői úton júliusban kialakított biciklisávok nagy dugókat okoznak és egyúttal meglehetősen balesetveszélyesek is.

Hiába fejeződött be a 3-as metró felújítása, az autósok nem kapják vissza az Üllői út két külső sávját, amelyeket eddig a metrópótló busz használt. Karácsony Gergely főpolgármester ugyanis biciklisávvá alakíttatta, amivel nem is lenne probléma, ha nem az egyik legforgalmasabb út jelentős részét jelölte volna ki erre a célra – írja a Metropol.

A portál információi szerint a három és fél méteres biciklisávot már csak biciklisztrádának csúfolják az emberek, akik nem értik, miért van ekkora sávra szükségük a kerékpárosoknak egy sűrű autóforgalmú úton. A forgalom teljes ellehetetlenítése érdekében zöld, hajlékony műanyag cölöpökkel szegélyezték a biciklisávot, ami nem védi a bicikliseket, inkább csak nehezíti a mentők, kereskedők dolgát vagy a lerobbant autók félreállását. 

A Metropol felvételén is jól látható, hogy az Üllői úton jelentősen kevesebb kerékpáros közlekedik, mint amennyi autó. Mérésük alapján, 12 perc alatt nagyjából 250 autót és csak hét biciklit számoltak. 

A kerékpárosok fele pedig a számukra kialakított sáv ellenére is a járdán közlekedik. 


Merkely Béla professzor, a Semmelweis Egyetem rektora is nyilatkozott a Metropolnak, aki szintén kifejezte nemtetszését. Az emberek többsége nála jóval sarkosabban fogalmazott:

„Az egy kalap sz…r. Ekkora biciklisávot? Itt elférne egy autó” – háborodott fel egy férfi.

„Én múltkor jöttem errefelé, és majdnem belementem, nem láttam. Nagyon veszélyes. Balesetveszélyes” – vélekedett egy másik járókelő.


 

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.