RETRO RÁDIÓ

A Magyar Autóklub másképpen látja, mint Karácsony

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2023. 08. 11. 20:23

Ne legyen autómentes a Lánchíd...

A Magyar Autóklub fenntartja eddigi álláspontját, és nem támogatja a személyautó-forgalom teljes kizárását a Lánchídról – erről a szervezet szakjogásza beszélt a Magyar Nemzetnek, cáfolva a főpolgármester kijelentéseit. Karácsony Gergely a felújított Lánchíd átadásán jelentette ki, hogy nincs olyan szakmai szervezet, még a Magyar Autóklub sem, amely visszaállította volna a Lánchíd felújítás előtti forgalmi rendjét. Az autóklub szerint a Lánchíd forgalmi rendjének kialakításához szakmai pályázatot kellene kiírni.

A szelíd közlekedésnek biztosítunk lehetőséget a Lánchídon – így fogalmazta meg Karácsony Gergely a Lánchíd átadó ünnepségén, hogy mostantól a főváros kitiltja az autósokat Budapest egyik központi átkelőhelyéről. A Lánchidat néhány hónapja csak a gyalogosok, a kerékpárosok, a buszok és a taxisok használhatják. A döntést Karácsony Gergely a budapesti lakógyűlésnek nevezett kérdőív eredményével indokolta.

Vagyis egy olyan kutatáséval, amelyről még a kormánykritikus portálok is megjegyezték, hogy bár már a 14 év fölötti budapestiek is részt vehettek rajta,

 

a kibővített válaszadói körnek is mindössze csak a 9 százaléka töltötte ki.

A Lánchíd autómentes forgalmi rendjével még ennek a kis számú válaszadónak is csak a 80 százaléka értett egyet, ami a Telex szerint a budapesti lakcímmel rendelkezők 8 százalékát sem éri el.

Karácsony Gergely a Lánchíd átadásán mégis kijelentette: nincs olyan szakmai szervezet – szerinte még a Magyar Autóklub sem –, amely visszaállította volna a Lánchíd felújítás előtti forgalmi rendjét.

A minden elemében manipulatív lakógyűlés döntését nem tartjuk legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben” – Karácsony Gergely állításával ellentétben viszont ezt nyilatkozta a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke a Magyar Nemzetnek pénteken.

Gyulainé Tóth Zsuzsa közlekedési szakjogász hangsúlyozta: a Lánchíd forgalmi rendjének kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetésére lett volna szükség. A Lánchíd kiesésével ugyanis

Buda és Pest belvárosa három kilométer hosszúságban van elvágva egymástól, miközben a kívánatos hídtávolság 600–800 méter.

Karácsony Gergely és a főváros baloldali vezetése a kezdetektől fogva egy sor olyan döntést hozott, amelyek jelentősen megnehezítik az autós közlekedést. A főpolgármester egyik első intézkedése az volt, hogy kerékpársávokat festetett fel Budapest főbb útvonalaira, amitől a belváros közlekedése szinte azonnal összeomlott.

Július óta a biciklisávok az Üllői úton is állandósultak. Ezeket Budapest vezetése az aszfaltba fúrt oszlopokkal különítette el.

Az Üllői úti karók azonban ezúttal nem csak az autózók életét keserítették meg: az Országos Mentőszolgálat arra hívta fel a figyelmet, hogy

a rögzített oszlopok miatt a betegekhez és a bajban lévőkhöz érkező mentőautóknak rendkívül nehéz gyorsan haladni a környéken, megállni pedig szinte lehetetlen.

Karácsony Gergely helyettese, Balogh Samu válaszul hétfőn burkoltan politikai elfogultsággal vádolta az Országos Mentőszolgálatot, bár azt megjegyezte – utólag ugyan –, egyeztetést kezdeményeznek a mentősökkel.

Az Országos Mentőszolgálathoz csak a fővárosból naponta mintegy ezer hívás érkezik, ennek jó része közvetlen életveszélyes helyzetből – fogalmazott Győrfi Pál a Kossuth Rádióban pénteken.

Az OMSZ szóvivője hangsúlyozta: a kerékpárosok védelme közös cél, ám nem járhat a mentősök életmentő munkájának akadályozásával. Hozzátette: bíznak a főváros belátásában, és a mielőbbi jó megoldás megtalálásában, hiszen

ha a Karácsony Gergely-féle oszlopok már nyáron fennakadást okoznak, szeptembertől a helyzet tarthatatlanná válik.

A Lánchíd felújítása két év öt hónapig tartott, és bruttó 26,7 milliárd forintba került.

Mint ismert,

a Tarlós István korábbi főpolgármester alatt született terveket Karácsony Gergelyék visszadobták és új megállapodást kötöttek, amelyben a Lánchíd felújítása már ötmilliárd forinttal nagyobb tétel volt, mint az előző ajánlatban.

A korábbi, 2019-es tervekben egyébként nemcsak a Lánchíd, de a Széchenyi István téri villamosalagút felújítása is szerepelt.

A Magyar Nemzet pénteken arról írt, hogy

Karácsony Gergely főpolgármester ugyan továbbra is ragaszkodik hozzá, hogy az autósok ne használhassák a Lánchidat, mégis követeli, hogy a kormány hatmilliárd forinttal járuljon hozzá a felújítás költségeihez.

Ugyanakkor a Fővárosi Önkormányzat korábban megállapodott a kormánnyal: a hatmilliárdos támogatás feltétele, hogy a gépjárműforgalom teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18 hónapot – emlékeztetett a lap.

Emlékezetes, Mesterházy Attila korábban azt a kérdést boncolgatta,

volt-e értelme egyáltalán milliárdokat elkölteni a felújításra, ha autósok nem használhatják a hidat.

„Akkor felesleges volt elkölteni harmincmilliárd forintot, lehet érdemesebb lett volna százmillió forintért zöld festéket venni, és azzal lefesteni” – fogalmazott az MSZP egykori elnöke még májusban, mintha ráérzett volna, mi lesz 2023 nyarának egyik legnépszerűbb politikai témája.

Karácsony Gergely főpolgármester négy év alatt bizonyította alkalmatlanságát és csődbe vitte Budapestet – írta az Alapjogokért Központ az MTI-hez pénteken eljuttatott elemzésében.

A közlemény szerint Margaret Thatcher volt konzervatív brit miniszterelnök annak idején azt mondta: „az a baj a szocialista kormányzással, hogy mindig kifogynak mások pénzéből”.

„Ezt a megállapítást a 2019-ben megválasztott budapesti városvezetés sem tudta megcáfolni, hiszen évek óta azt hallgatjuk, hogy mindössze azért nem tudnak bizonyos problémákat megoldani, mert a kormánytól nem kapnak rá elegendő forrást. Ezzel szemben az igazság az, hogy a korábbi, Tarlós István vezette fővárosi önkormányzat 214 milliárd forintos tartalékot hagyott hátra: rövid lejáratú államkötvényben 82 milliárd forint, hosszú lejáratú államkötvényben 77 milliárd forint, pénzeszközállományban 48 milliárd forint, továbbá a főváros intézményeinél hétmilliárd forint volt” – olvasható az elemzésben.

Ráadásul Budapest iparűzési adóbevételei a 2019-es 164 milliárd forintról 2023-ra 271 milliárd forint fölé emelkednek, jövőre pedig elérhetik a 316 milliárd forintot – tették hozzá.

A központ szerint mégis bejelentették, hogy elfogyott a főváros pénze, és a gazdasági csődjüket politikai csatározással próbálták meg leplezni.

Karácsony Gergely megrettenhetett Gyurcsány Ferenc alig burkolt fenyegetőzésétől, és nekiment a kormánynak: bejelentette, hogy Budapest nem hajlandó befizetni a szolidaritási hozzájárulást – fogalmaz az Alapjogokért Központ.

Ez – az elemzés szerint – azért is különösen visszás, mert a főpolgármester magát egy szolidáris baloldali politikusnak tartja, ehhez képest nem akar segíteni a kevésbé fejlett, rosszabb gazdasági helyzetben lévő településeken. Magyarországon csaknem háromszáz település van, amelyik fizet szolidaritási hozzájárulást, és most a leggazdagabb önkormányzat próbált meg kibújni ez alól a kötelezettség alól (is). Budapest a jelenlegi városvezetés pazarló, felelőtlen gazdálkodásának „köszönhetően” gazdaságilag csődbe ment – írták.

Ezzel szoros összefüggésben a Karácsony vezette önkormányzat a városüzemeltetés terén is leszerepelt: szinte teljesen ellehetetlenült a közlekedés, folyamatosak a dugók a fővárosban, az értelmetlen lezárásoknak és a kihasználatlan, de mindenfelé megjelenő biciklisávnak köszönhetően – sorolta a központ.

A napokban a mentők tették szóvá, hogy a nemrég kihelyezett, a kerékpáros sávokat védeni hivatott oszlopok megnehezítik a munkavégzésüket, az életmentésben akadályozzák őket

– idézték fel. „A fővárosi vezetés nevében Karácsony Gergely kabinetfőnöke, Balogh Samu minősíthetetlen stílusú választ adott” – fogalmaztak.

Az autósok életét folyamatosan megnehezítik, de azoknak sincs könnyű dolga, akik a tömegközlekedést választják. Azon túl, hogy a korábbi ígéretek ellenére emelkednek a BKV-jegyek árai, a járművek tisztasága mellett a közbiztonság helyzete is folyamatosan romlik.

Közegészségügyi szempontból is számos jogos kritika illetheti a BKK által üzemeltetett tömegközlekedési szolgáltatásokat. Persze mindeközben a haverok ki vannak fizetve, a BKK, az FKF és más fővárosi cégek élére helyezett baloldali káderek bére növekszik, sőt, még rezsitámogatásra is futotta a költségvetésből – írták.

„Összefoglalva elmondható, hogy Karácsony Gergely minden téren csődöt mondott Budapesten. Egy politikai értelemben is sikertelen, gyengekezű vezető, akivel az ellenzék vezére, Gyurcsány Ferenc azt csinál, amit akar: miután a volt miniszterelnök beszólt neki, rögtön ugrott, és nekiment a kormánynak”

– olvasható az elemzésben.

„A DK elnökének keze azonban akkor is szabad lenne, ha Karácsony nem félne tőle, hiszen emberei megkerülhetetlenek a Városházán, és a Fővárosi Közgyűlésben is övé a legnagyobb baloldali frakció – no, nem választások útján, hanem az azokat követően bemutatott trükkök százainak köszönhetően. Karácsony Gergely mozgástere minden nappal egyre szűkebb, hiszen egymás után látnak napvilágot az érintettségét igazoló hírek a guruló dollárok botrányban. A jelenleg betöltött pozíciójában sem lehet már sokáig biztos: Gyurcsánynak már mindegy, hogy végül Karácsony indul-e jövőre a főpolgármesterségért, vagy más jelölt, hiszen Budapest vezetése a markában van” – írta az Alapjogokért Központ.


 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.