tóth gabi
Ne legyen autómentes a Lánchíd...
A Magyar Autóklub fenntartja eddigi álláspontját, és nem támogatja a személyautó-forgalom teljes kizárását a Lánchídról – erről a szervezet szakjogásza beszélt a Magyar Nemzetnek, cáfolva a főpolgármester kijelentéseit. Karácsony Gergely a felújított Lánchíd átadásán jelentette ki, hogy nincs olyan szakmai szervezet, még a Magyar Autóklub sem, amely visszaállította volna a Lánchíd felújítás előtti forgalmi rendjét. Az autóklub szerint a Lánchíd forgalmi rendjének kialakításához szakmai pályázatot kellene kiírni.
A szelíd közlekedésnek biztosítunk lehetőséget a Lánchídon – így fogalmazta meg Karácsony Gergely a Lánchíd átadó ünnepségén, hogy mostantól a főváros kitiltja az autósokat Budapest egyik központi átkelőhelyéről. A Lánchidat néhány hónapja csak a gyalogosok, a kerékpárosok, a buszok és a taxisok használhatják. A döntést Karácsony Gergely a budapesti lakógyűlésnek nevezett kérdőív eredményével indokolta.
Vagyis egy olyan kutatáséval, amelyről még a kormánykritikus portálok is megjegyezték, hogy bár már a 14 év fölötti budapestiek is részt vehettek rajta,
A Lánchíd autómentes forgalmi rendjével még ennek a kis számú válaszadónak is csak a 80 százaléka értett egyet, ami a Telex szerint a budapesti lakcímmel rendelkezők 8 százalékát sem éri el.
Karácsony Gergely a Lánchíd átadásán mégis kijelentette: nincs olyan szakmai szervezet – szerinte még a Magyar Autóklub sem –, amely visszaállította volna a Lánchíd felújítás előtti forgalmi rendjét.
„A minden elemében manipulatív lakógyűlés döntését nem tartjuk legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben” – Karácsony Gergely állításával ellentétben viszont ezt nyilatkozta a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke a Magyar Nemzetnek pénteken.
Gyulainé Tóth Zsuzsa közlekedési szakjogász hangsúlyozta: a Lánchíd forgalmi rendjének kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetésére lett volna szükség. A Lánchíd kiesésével ugyanis
Karácsony Gergely és a főváros baloldali vezetése a kezdetektől fogva egy sor olyan döntést hozott, amelyek jelentősen megnehezítik az autós közlekedést. A főpolgármester egyik első intézkedése az volt, hogy kerékpársávokat festetett fel Budapest főbb útvonalaira, amitől a belváros közlekedése szinte azonnal összeomlott.
Július óta a biciklisávok az Üllői úton is állandósultak. Ezeket Budapest vezetése az aszfaltba fúrt oszlopokkal különítette el.
Az Üllői úti karók azonban ezúttal nem csak az autózók életét keserítették meg: az Országos Mentőszolgálat arra hívta fel a figyelmet, hogy
Karácsony Gergely helyettese, Balogh Samu válaszul hétfőn burkoltan politikai elfogultsággal vádolta az Országos Mentőszolgálatot, bár azt megjegyezte – utólag ugyan –, egyeztetést kezdeményeznek a mentősökkel.
Az Országos Mentőszolgálathoz csak a fővárosból naponta mintegy ezer hívás érkezik, ennek jó része közvetlen életveszélyes helyzetből – fogalmazott Győrfi Pál a Kossuth Rádióban pénteken.
Az OMSZ szóvivője hangsúlyozta: a kerékpárosok védelme közös cél, ám nem járhat a mentősök életmentő munkájának akadályozásával. Hozzátette: bíznak a főváros belátásában, és a mielőbbi jó megoldás megtalálásában, hiszen
A Lánchíd felújítása két év öt hónapig tartott, és bruttó 26,7 milliárd forintba került.
Mint ismert,
A korábbi, 2019-es tervekben egyébként nemcsak a Lánchíd, de a Széchenyi István téri villamosalagút felújítása is szerepelt.
A Magyar Nemzet pénteken arról írt, hogy
Ugyanakkor a Fővárosi Önkormányzat korábban megállapodott a kormánnyal: a hatmilliárdos támogatás feltétele, hogy a gépjárműforgalom teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18 hónapot – emlékeztetett a lap.
Emlékezetes, Mesterházy Attila korábban azt a kérdést boncolgatta,
„Akkor felesleges volt elkölteni harmincmilliárd forintot, lehet érdemesebb lett volna százmillió forintért zöld festéket venni, és azzal lefesteni” – fogalmazott az MSZP egykori elnöke még májusban, mintha ráérzett volna, mi lesz 2023 nyarának egyik legnépszerűbb politikai témája.
Karácsony Gergely főpolgármester négy év alatt bizonyította alkalmatlanságát és csődbe vitte Budapestet – írta az Alapjogokért Központ az MTI-hez pénteken eljuttatott elemzésében.
A közlemény szerint Margaret Thatcher volt konzervatív brit miniszterelnök annak idején azt mondta: „az a baj a szocialista kormányzással, hogy mindig kifogynak mások pénzéből”.
„Ezt a megállapítást a 2019-ben megválasztott budapesti városvezetés sem tudta megcáfolni, hiszen évek óta azt hallgatjuk, hogy mindössze azért nem tudnak bizonyos problémákat megoldani, mert a kormánytól nem kapnak rá elegendő forrást. Ezzel szemben az igazság az, hogy a korábbi, Tarlós István vezette fővárosi önkormányzat 214 milliárd forintos tartalékot hagyott hátra: rövid lejáratú államkötvényben 82 milliárd forint, hosszú lejáratú államkötvényben 77 milliárd forint, pénzeszközállományban 48 milliárd forint, továbbá a főváros intézményeinél hétmilliárd forint volt” – olvasható az elemzésben.
Ráadásul Budapest iparűzési adóbevételei a 2019-es 164 milliárd forintról 2023-ra 271 milliárd forint fölé emelkednek, jövőre pedig elérhetik a 316 milliárd forintot – tették hozzá.
Karácsony Gergely megrettenhetett Gyurcsány Ferenc alig burkolt fenyegetőzésétől, és nekiment a kormánynak: bejelentette, hogy Budapest nem hajlandó befizetni a szolidaritási hozzájárulást – fogalmaz az Alapjogokért Központ.
Ez – az elemzés szerint – azért is különösen visszás, mert a főpolgármester magát egy szolidáris baloldali politikusnak tartja, ehhez képest nem akar segíteni a kevésbé fejlett, rosszabb gazdasági helyzetben lévő településeken. Magyarországon csaknem háromszáz település van, amelyik fizet szolidaritási hozzájárulást, és most a leggazdagabb önkormányzat próbált meg kibújni ez alól a kötelezettség alól (is). Budapest a jelenlegi városvezetés pazarló, felelőtlen gazdálkodásának „köszönhetően” gazdaságilag csődbe ment – írták.
Ezzel szoros összefüggésben a Karácsony vezette önkormányzat a városüzemeltetés terén is leszerepelt: szinte teljesen ellehetetlenült a közlekedés, folyamatosak a dugók a fővárosban, az értelmetlen lezárásoknak és a kihasználatlan, de mindenfelé megjelenő biciklisávnak köszönhetően – sorolta a központ.
– idézték fel. „A fővárosi vezetés nevében Karácsony Gergely kabinetfőnöke, Balogh Samu minősíthetetlen stílusú választ adott” – fogalmaztak.
Az autósok életét folyamatosan megnehezítik, de azoknak sincs könnyű dolga, akik a tömegközlekedést választják. Azon túl, hogy a korábbi ígéretek ellenére emelkednek a BKV-jegyek árai, a járművek tisztasága mellett a közbiztonság helyzete is folyamatosan romlik.
Közegészségügyi szempontból is számos jogos kritika illetheti a BKK által üzemeltetett tömegközlekedési szolgáltatásokat. Persze mindeközben a haverok ki vannak fizetve, a BKK, az FKF és más fővárosi cégek élére helyezett baloldali káderek bére növekszik, sőt, még rezsitámogatásra is futotta a költségvetésből – írták.
– olvasható az elemzésben.
„A DK elnökének keze azonban akkor is szabad lenne, ha Karácsony nem félne tőle, hiszen emberei megkerülhetetlenek a Városházán, és a Fővárosi Közgyűlésben is övé a legnagyobb baloldali frakció – no, nem választások útján, hanem az azokat követően bemutatott trükkök százainak köszönhetően. Karácsony Gergely mozgástere minden nappal egyre szűkebb, hiszen egymás után látnak napvilágot az érintettségét igazoló hírek a guruló dollárok botrányban. A jelenleg betöltött pozíciójában sem lehet már sokáig biztos: Gyurcsánynak már mindegy, hogy végül Karácsony indul-e jövőre a főpolgármesterségért, vagy más jelölt, hiszen Budapest vezetése a markában van” – írta az Alapjogokért Központ.