Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2023.08.11.

A Magyar Autóklub másképpen látja, mint Karácsony

Ne legyen autómentes a Lánchíd...

A Magyar Autóklub fenntartja eddigi álláspontját, és nem támogatja a személyautó-forgalom teljes kizárását a Lánchídról – erről a szervezet szakjogásza beszélt a Magyar Nemzetnek, cáfolva a főpolgármester kijelentéseit. Karácsony Gergely a felújított Lánchíd átadásán jelentette ki, hogy nincs olyan szakmai szervezet, még a Magyar Autóklub sem, amely visszaállította volna a Lánchíd felújítás előtti forgalmi rendjét. Az autóklub szerint a Lánchíd forgalmi rendjének kialakításához szakmai pályázatot kellene kiírni.

A szelíd közlekedésnek biztosítunk lehetőséget a Lánchídon – így fogalmazta meg Karácsony Gergely a Lánchíd átadó ünnepségén, hogy mostantól a főváros kitiltja az autósokat Budapest egyik központi átkelőhelyéről. A Lánchidat néhány hónapja csak a gyalogosok, a kerékpárosok, a buszok és a taxisok használhatják. A döntést Karácsony Gergely a budapesti lakógyűlésnek nevezett kérdőív eredményével indokolta.

Vagyis egy olyan kutatáséval, amelyről még a kormánykritikus portálok is megjegyezték, hogy bár már a 14 év fölötti budapestiek is részt vehettek rajta,

 

a kibővített válaszadói körnek is mindössze csak a 9 százaléka töltötte ki.

A Lánchíd autómentes forgalmi rendjével még ennek a kis számú válaszadónak is csak a 80 százaléka értett egyet, ami a Telex szerint a budapesti lakcímmel rendelkezők 8 százalékát sem éri el.

Karácsony Gergely a Lánchíd átadásán mégis kijelentette: nincs olyan szakmai szervezet – szerinte még a Magyar Autóklub sem –, amely visszaállította volna a Lánchíd felújítás előtti forgalmi rendjét.

A minden elemében manipulatív lakógyűlés döntését nem tartjuk legitimnek egy szigorúan szakmai, közlekedésszervezési kérdésben” – Karácsony Gergely állításával ellentétben viszont ezt nyilatkozta a Magyar Autóklub jogi és érdekvédelmi bizottságának alelnöke a Magyar Nemzetnek pénteken.

Gyulainé Tóth Zsuzsa közlekedési szakjogász hangsúlyozta: a Lánchíd forgalmi rendjének kialakításához nyilvános építészeti-közlekedési tervpályázat meghirdetésére lett volna szükség. A Lánchíd kiesésével ugyanis

Buda és Pest belvárosa három kilométer hosszúságban van elvágva egymástól, miközben a kívánatos hídtávolság 600–800 méter.

Karácsony Gergely és a főváros baloldali vezetése a kezdetektől fogva egy sor olyan döntést hozott, amelyek jelentősen megnehezítik az autós közlekedést. A főpolgármester egyik első intézkedése az volt, hogy kerékpársávokat festetett fel Budapest főbb útvonalaira, amitől a belváros közlekedése szinte azonnal összeomlott.

Július óta a biciklisávok az Üllői úton is állandósultak. Ezeket Budapest vezetése az aszfaltba fúrt oszlopokkal különítette el.

Az Üllői úti karók azonban ezúttal nem csak az autózók életét keserítették meg: az Országos Mentőszolgálat arra hívta fel a figyelmet, hogy

a rögzített oszlopok miatt a betegekhez és a bajban lévőkhöz érkező mentőautóknak rendkívül nehéz gyorsan haladni a környéken, megállni pedig szinte lehetetlen.

Karácsony Gergely helyettese, Balogh Samu válaszul hétfőn burkoltan politikai elfogultsággal vádolta az Országos Mentőszolgálatot, bár azt megjegyezte – utólag ugyan –, egyeztetést kezdeményeznek a mentősökkel.

Az Országos Mentőszolgálathoz csak a fővárosból naponta mintegy ezer hívás érkezik, ennek jó része közvetlen életveszélyes helyzetből – fogalmazott Győrfi Pál a Kossuth Rádióban pénteken.

Az OMSZ szóvivője hangsúlyozta: a kerékpárosok védelme közös cél, ám nem járhat a mentősök életmentő munkájának akadályozásával. Hozzátette: bíznak a főváros belátásában, és a mielőbbi jó megoldás megtalálásában, hiszen

ha a Karácsony Gergely-féle oszlopok már nyáron fennakadást okoznak, szeptembertől a helyzet tarthatatlanná válik.

A Lánchíd felújítása két év öt hónapig tartott, és bruttó 26,7 milliárd forintba került.

Mint ismert,

a Tarlós István korábbi főpolgármester alatt született terveket Karácsony Gergelyék visszadobták és új megállapodást kötöttek, amelyben a Lánchíd felújítása már ötmilliárd forinttal nagyobb tétel volt, mint az előző ajánlatban.

A korábbi, 2019-es tervekben egyébként nemcsak a Lánchíd, de a Széchenyi István téri villamosalagút felújítása is szerepelt.

A Magyar Nemzet pénteken arról írt, hogy

Karácsony Gergely főpolgármester ugyan továbbra is ragaszkodik hozzá, hogy az autósok ne használhassák a Lánchidat, mégis követeli, hogy a kormány hatmilliárd forinttal járuljon hozzá a felújítás költségeihez.

Ugyanakkor a Fővárosi Önkormányzat korábban megállapodott a kormánnyal: a hatmilliárdos támogatás feltétele, hogy a gépjárműforgalom teljes vagy részleges korlátozása ne haladja meg a 18 hónapot – emlékeztetett a lap.

Emlékezetes, Mesterházy Attila korábban azt a kérdést boncolgatta,

volt-e értelme egyáltalán milliárdokat elkölteni a felújításra, ha autósok nem használhatják a hidat.

„Akkor felesleges volt elkölteni harmincmilliárd forintot, lehet érdemesebb lett volna százmillió forintért zöld festéket venni, és azzal lefesteni” – fogalmazott az MSZP egykori elnöke még májusban, mintha ráérzett volna, mi lesz 2023 nyarának egyik legnépszerűbb politikai témája.

Karácsony Gergely főpolgármester négy év alatt bizonyította alkalmatlanságát és csődbe vitte Budapestet – írta az Alapjogokért Központ az MTI-hez pénteken eljuttatott elemzésében.

A közlemény szerint Margaret Thatcher volt konzervatív brit miniszterelnök annak idején azt mondta: „az a baj a szocialista kormányzással, hogy mindig kifogynak mások pénzéből”.

„Ezt a megállapítást a 2019-ben megválasztott budapesti városvezetés sem tudta megcáfolni, hiszen évek óta azt hallgatjuk, hogy mindössze azért nem tudnak bizonyos problémákat megoldani, mert a kormánytól nem kapnak rá elegendő forrást. Ezzel szemben az igazság az, hogy a korábbi, Tarlós István vezette fővárosi önkormányzat 214 milliárd forintos tartalékot hagyott hátra: rövid lejáratú államkötvényben 82 milliárd forint, hosszú lejáratú államkötvényben 77 milliárd forint, pénzeszközállományban 48 milliárd forint, továbbá a főváros intézményeinél hétmilliárd forint volt” – olvasható az elemzésben.

Ráadásul Budapest iparűzési adóbevételei a 2019-es 164 milliárd forintról 2023-ra 271 milliárd forint fölé emelkednek, jövőre pedig elérhetik a 316 milliárd forintot – tették hozzá.

A központ szerint mégis bejelentették, hogy elfogyott a főváros pénze, és a gazdasági csődjüket politikai csatározással próbálták meg leplezni.

Karácsony Gergely megrettenhetett Gyurcsány Ferenc alig burkolt fenyegetőzésétől, és nekiment a kormánynak: bejelentette, hogy Budapest nem hajlandó befizetni a szolidaritási hozzájárulást – fogalmaz az Alapjogokért Központ.

Ez – az elemzés szerint – azért is különösen visszás, mert a főpolgármester magát egy szolidáris baloldali politikusnak tartja, ehhez képest nem akar segíteni a kevésbé fejlett, rosszabb gazdasági helyzetben lévő településeken. Magyarországon csaknem háromszáz település van, amelyik fizet szolidaritási hozzájárulást, és most a leggazdagabb önkormányzat próbált meg kibújni ez alól a kötelezettség alól (is). Budapest a jelenlegi városvezetés pazarló, felelőtlen gazdálkodásának „köszönhetően” gazdaságilag csődbe ment – írták.

Ezzel szoros összefüggésben a Karácsony vezette önkormányzat a városüzemeltetés terén is leszerepelt: szinte teljesen ellehetetlenült a közlekedés, folyamatosak a dugók a fővárosban, az értelmetlen lezárásoknak és a kihasználatlan, de mindenfelé megjelenő biciklisávnak köszönhetően – sorolta a központ.

A napokban a mentők tették szóvá, hogy a nemrég kihelyezett, a kerékpáros sávokat védeni hivatott oszlopok megnehezítik a munkavégzésüket, az életmentésben akadályozzák őket

– idézték fel. „A fővárosi vezetés nevében Karácsony Gergely kabinetfőnöke, Balogh Samu minősíthetetlen stílusú választ adott” – fogalmaztak.

Az autósok életét folyamatosan megnehezítik, de azoknak sincs könnyű dolga, akik a tömegközlekedést választják. Azon túl, hogy a korábbi ígéretek ellenére emelkednek a BKV-jegyek árai, a járművek tisztasága mellett a közbiztonság helyzete is folyamatosan romlik.

Közegészségügyi szempontból is számos jogos kritika illetheti a BKK által üzemeltetett tömegközlekedési szolgáltatásokat. Persze mindeközben a haverok ki vannak fizetve, a BKK, az FKF és más fővárosi cégek élére helyezett baloldali káderek bére növekszik, sőt, még rezsitámogatásra is futotta a költségvetésből – írták.

„Összefoglalva elmondható, hogy Karácsony Gergely minden téren csődöt mondott Budapesten. Egy politikai értelemben is sikertelen, gyengekezű vezető, akivel az ellenzék vezére, Gyurcsány Ferenc azt csinál, amit akar: miután a volt miniszterelnök beszólt neki, rögtön ugrott, és nekiment a kormánynak”

– olvasható az elemzésben.

„A DK elnökének keze azonban akkor is szabad lenne, ha Karácsony nem félne tőle, hiszen emberei megkerülhetetlenek a Városházán, és a Fővárosi Közgyűlésben is övé a legnagyobb baloldali frakció – no, nem választások útján, hanem az azokat követően bemutatott trükkök százainak köszönhetően. Karácsony Gergely mozgástere minden nappal egyre szűkebb, hiszen egymás után látnak napvilágot az érintettségét igazoló hírek a guruló dollárok botrányban. A jelenleg betöltött pozíciójában sem lehet már sokáig biztos: Gyurcsánynak már mindegy, hogy végül Karácsony indul-e jövőre a főpolgármesterségért, vagy más jelölt, hiszen Budapest vezetése a markában van” – írta az Alapjogokért Központ.


 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek