Nadrágszíjas plakátokkal fogadta Debrecen Magyar Pétert

POLITIK
Létrehozva: 2023.04.23.

Hűtlen kezelés gyanúja a dollárbaloldal körül

Meg is indult a nyomozás.

Hűtlen kezelés gyanújával indult nyomozás a Gyurcsány-kormány idején a David Pressman háborúpárti kampányát irányító szakértők korábbi cégeinek megbízása kapcsán. Útfelújítások PR-kampányára kaptak megbízást a Demszky Gábor vezette fővárosi önkormányzattól, de az érintettek rendhagyó körülmények között kerülték el a közbeszerzést.

Volt mit aprítaniuk a tejbe a David Pressman budapesti amerikai nagykövet háborúpárti kampányát irányító kommunikációs szakembereknek már a Medgyessy–Gurcsány-kormányok idején is. Az amerikai pénzből fizetett „Ruszkik, haza!” plakátkampány kulcsfigurái, Szabados Krisztián és Somogyi Zoltán még az akkori SZDSZ-es irányítású fővárostól kapott vaskos megbízások révén növelték meg az általuk alapított cégcsoport tőkéjét, ami nem volt véletlen, hiszen mindketten jó káderei voltak a balliberális pártnak. 

A hozzájuk köthető Capital Group Zrt.-hez (CG) tartozó társaságokkal 2005-ben, 2006-ban és 2007-ben számos szerződést kötöttek, például a politikai elemzéseket készítő Political Capitallal, a lobbizással, érdekcsoport-építéssel foglalkozó GPS Capitallal és a Privy Councillal (PC), amely sajtókapcsolatok, stratégiai kommunikáció területén tevékenykedett, és a CG 2007-es egymilliárd forintos bevételének több mint felét hozta. 

Az így „feltőkésített” vállalkozók annyira biztos pályán mozogtak, hogy még amiatt sem aggódtak különösen, hogy a hűtlen kezelés gyanúja is felmerült egy megbízásuk miatt, amelyet a Demszky Gábor vezette főváros kommunikációs vezetője, Nyáry Krisztián gründolhatott a számukra. A fővárossal ebben az időben folyamatosan üzleti kapcsolatban álló Szabados Krisztiánhoz köthető Privy Council akkor került a sajtóérdeklődés középpontjába, amikor 2005 nyarán a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztálya körlevélben üzente meg a budapesti útfelújításokat végző társaságoknak, mely PR-cégeket preferálják a lakosság és a sajtó tájékoztatásáról szóló megbízásokhoz. Ahogyan azt a Magyar Hírlap és a Magyar Nemzet is megírta, Konyáry Zsófia vezető főtanácsos az aszfaltozó cégeknek írt levelében a következőképpen rendelkezett: „A szerződéskötéssel kapcsolatban a PR-cégek meg fogják önöket keresni. A szerződéseket az általunk felhasználható tartalékkeret terhére, kizárólag részemről szignáltan és a PR-cég által aláírtan szabad megkötni.” 

Ez alapján tehát azt lehetett feltételezni, hogy előre kiválaszthattak egyes társaságokat, amelyek felkeresik a megbízott útfelújító cégeket a szerződések megkötéséhez.

Az ilyen rendhagyó módon kiválasztott PR-cégek végül 48 millió forintot használhattak fel, ebből egy tízmillió forintos részt pedig a Privy Council kapott meg. Később bebizonyosodott, hogy a PR-cégek kiválasztásakor mellőzték a közbeszerzést, ugyanakkor felfedezhető kapcsolat a társaságok között. Az öt nyertesből négy kapcsolódott különböző módon a politikai elemző Somogyi Zoltán vezette Capital Grouphoz: a One Nation Kft., a Privy Council Kft., az Art Média Kft. és a 451 Fahrenheit Bt. A Privy ügyvezetője és Somogyi mellett CG-társ volt az a Szabados Krisztián, aki 1997 és 1998 között az SZDSZ elnöki kabinetjében dolgozott, 1998-tól 1999-ig az SZDSZ sajtófőnöke volt. Mint korábban megírtuk, Szabados jelenleg többek között annak a Plow PR Kft.-nek az ügyvezetője, amely a Pressman-féle plakátkampányt megrendelő Nyugati Pályán című platform üzemeltetője.

Az útfelújítási reklámfeladatok ügyé­ben, 2005-ben nemcsak az irányítottnak tűnő beszerzés miatt merülhetett fel a törvénysértés gyanúja, hanem azért is, mert a beruházások PR-jára fordított pénzt nem a rekonstrukciót végző cégek biztosították, hanem a főváros, így egyes vélemények szerint nem az aszfaltozókkal kellett volna szerződni. 

A főváros ugyanakkor a beszerzés értékébe nem feltétlenül számíthatta volna bele a PR-feladatok költségét is. Nyáry Krisztián, a Városháza akkori kommunikációs igazgatója ezzel szemben azt állította, hogy bárki jelentkezhetett a PR-munkára, s tagadta, hogy előírták volna, kit válasszanak a kivitelezők. A Fidesz fővárosi frakciója felkérte Deák Andrást, a fővárosi önkormányzat közbeszerzési bizottságának elnökét, hogy tegyen feljelentést hűtlen kezelés gyanúja miatt az egyes PR-cégek megbízásai miatt. A feljelentés utáni rendőrségi nyomozást azonban bűncselekmény hiányában nem követte vádemelés.

Elképesztő méreteket öltött Magyarországon az amerikai befolyásszerzési hadjárat – írta ma megjelent cikkében az Origó. A portál szerint egyre több a bizonyíték arra, hogy a dollárbaloldal mellett a dollármédiát is a demokrata amerikai kormány pénzeli annak érdekében, hogy kormányt váltsanak Magyarországon és megváltoztassák az ország békepárti politikáját. 

Mivel az Egyesült Államok számára jövedelmező üzlet a háború, így az az érdekük, hogy a konfliktus minél tovább elhúzódjon – vonták le a következtetést.

Rámutattak: a háborúpárti plakátkampány mögött is ezek az érdekek húzódnak, a törekvésekhez pedig már gyakorlatilag a teljes baloldal csatlakozott. A budapesti amerikai nagykövetség által pénzelt Nyugati Pályán nevű oldal elképesztő pénzeket költ a háborúpárti kampányra, de még a dollármédia fenntartására is jut elegendő keret – tették hozzá. A cikkből kiderült, hogy az említett oldalon – amelynek elérhetősége a plakátokon is szerepel – 2019 óta 138 millió forintot költöttek el hirdetésekre. 

Az egyik plakát. Forrás: Origó

Ennek megfelelően a Facebookon is egyre gyakrabban lehet találkozni a mostanra nyílt háborús propagandára hajazó kommunikációt folytató oldallal. 

A Nyugati Pályán nevű Facebook-, valamint Instagram-oldalak leírásából az derül ki, hogy az oldalakat a budapesti amerikai nagykövetség támogatásával a Flow PR (Splendidea Communications Kft.) kommunikációs ügynökség üzemelteti.

A Splendidea Communications Kft. tulajdonosa a Splendidea Corportations Zrt., amelynek korábbi tulajdonosai között olyan nevek bukkannak fel, mint Somogyi Zoltán, a Political Capital alapítója. Az említett cég egyébként egy meglehetősen jól menő vállalkozás, 2021-ben például 297 millió forintos nettó árbevételt ért el, az adózás előtti eredménye pedig 26 millió forint volt. Volt tehát miből támogatni a Nyugati Pályán nevű oldalt. Kiderült ugyanis, hogy a Splendidea több mint 105 millió forintnyi hirdetést intézett.

Az Origó szerint a plakátkampány újabb bizonyítékot szolgáltat arra, hogy David Pressman amerikai nagykövetet azért küldte Magyarországra Joe Biden elnök, hogy ellenőrizze és irányítsa a dollárbaloldal tevékenységét és a magyar kormány elleni kampányt. 

Pressman ideküldése csak a kezdet

Shea Bradley-Farrell, a The European Conservative szerzője, aki tavaly májusban a CPAC Hungaryn is felszólalt, tökéletesen írta le Pressmant. Szerinte Pressman nyilatkozataiból az derül ki, hogy 

szándékosan rosszul jellemzi az emberi jogok, a médiaszabadság és a jogállamiság helyzetét Magyarországon. 

Hozzátette, hogy kijelentéseivel megdöbbentő módon sérti a magyar népet és a kormányt. Aláhúzta, hogy hiába beszél arról Pressman, hogy Magyarországon diktatúra van, hazánk parlamentáris rendszerű köztársaság, ahol 2022 áprilisában zsinórban negyedszerre kapott bizalmat Orbán Viktor miniszterelnök és a Fidesz vezette pártszövetség.

Pressman Magyarországra küldése az első jele volt annak, hogy fokozódni fog az amerikai nyomás. A washingtoni demokrata vezetésnek ugyanis nem tetszik, hogy a magyarok nem akarnak belesodródni a háborúba és akadályozzák ezzel az amerikai célokat: a háború elnyújtása, a fegyverek és az energiahordozók értékesítése, egyik legnagyobb vetélytársuk, Oroszország diplomáciai, gazdasági és kulturális elszigetelése – írták.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Veszélyes túra az andalúziai El Caminito del Rey

origo.hu

Next Top Model Hungary: eljött a meztelen fotózás ideje

borsonline.hu

„Lebeg, és nem repülőgép” – ezek voltak a rejtélyes körülmények közt eltűnt pilóta utolsó szavai

magyarnemzet.hu

Indul az akció, így juthatunk garantáltan magyar szamócához kilónként ezer forint alatt

mindmegette.hu

Betétdíjas palackokra váltott a Szentkirályi, az ásványvíz és a Pepsi is érintett

vg.hu

Az egyik legnagyobb magyar bolt bejelentette: végleg csökkenti a hús árát, akár az ötödével is

origo.hu

Kondenzcsík: kell-e félnünk, ha ilyet látunk az égen?

travelo.hu

Hiszitek vagy sem, de Budapest a világ egyik legzsúfoltabb városa lett

ripost.hu

Gyűlölik a poloskák: ez a természetes anyag a legjobb ellenszer

ripost.hu

Vége: Elbúcsúzott Jákob Zoli, ennyi volt

ripost.hu

Még el sem kezdődött, máris megbukott a nézőknél a Való Világ

ripost.hu

Sorsdöntő változás köszönt be hamarosan a szerelmi életünkben, ez vár ránk Szegedi Erika főboszorkány szerint

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

POLITIK

Magyar Péter testőrei elfoglaltak egy teljes vasúti kocsit. Mitől fél?

POLITIK

Nadrágszíjas plakátokkal fogadta Debrecen Magyar Pétert

POLITIK

Magyar Péter üvöltve fenyegette a feladatukat végző rendőröket. Újabb részletek a hivatalos jegyzőkönyvből

POLITIK

Tűzzel játszanak a nyugati politikusok: az orosz atombombák nem állnak bevetésre készen?

POLITIK

Gyurcsány testőre vigyáz Karácsonyra is

POLITIK

Magyar Péter összeállt azzal, aki nárcisztikus idiótának tartja

POLITIK

Tüntetés Franciaországban, migránskéselés áldozata lett egy 15 éves fiú

POLITIK

Az oroszok új rakétája 18 ezer kilométerre elér