tóth gabi
Szijjártó Péter ma Münchenbe utazik, a cél, hogy minél több beruházás érkezzen Magyarországra – közölte a külgazdasági és külügyminiszter Facebook-oldalán pénteken.
Szijjártó Péter felhívta a figyelmet arra, hogy az elhibázott brüsszeli szankciós politika recesszió felé sodorja az európai gazdaságot. Magyarország célja egyértelmű: kimaradni a recesszióból.
Ez csak úgy lehetséges, ha újabb és újabb beruházásokat hozunk Magyarországra. A beruházásokból lesz munkahely, a munkahelyekből termelés, a termelésből gazdasági növekedés.
Magyarországra a legtöbb németországi beruházás Bajorországból érkezik, a bajor vállalatok kulcsszerepet játszottak eddig is a magyar gazdasági növekedésben, úgyhogy a legtöbb, amit ma tehetünk: irány München! – zárta posztját a miniszter.
Magyarországon találkozik a keleti és a nyugati autóipar, hazánk az ágazat elektromos forradalmának Európa-bajnoka – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Hevesen a dél-koreai Chokwang Paint üzemátadó ünnepségén.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be a rendezvényen, hogy a vállalat elektromos járművek akkumulátorához szükséges hőelvezető ragasztót fog előállítani Magyarországon, és a mintegy 3,8 milliárd forint értékű beruházást az állam 380 millió forinttal támogatta.
Beszédében rámutatott arra, hogy a projekt tovább erősíti hazánk szerepét az elektromos autóiparban, és lehetővé teszi az elektromosakkumulátor-gyártó kapacitás további bővítését.
Hangsúlyozta: itt találkozik a keleti és a nyugati autóipar, Magyarország fontos részét képezi a német vállalatok elektromobilitási stratégiájának, valamint a világ hat legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártója közül három is kapacitásokat hozott itt létre.
„Magyarország az elektromos autóipari átállás Európa-bajnoka” – szögezte le, aláhúzva, hogy a szektor alapvetően meghatározza a magyar gazdaság hosszú távú jövőjét.
Kiemelte, hogy idén minden bizonnyal teljesülni fog a kormány régi célkitűzése, és az autóipari ágazat termelési értéke eléri a tízezermilliárd forintot.
Szijjártó Péter elmondta, miközben Európa az ukrajnai háború és az arra válaszul elrendelt szankciók miatt a recesszió felé halad, a kormány célja Magyarország fizikai, gazdasági és energiabiztonságának garantálása.
Mint mondta, a világ nagy nehézségekkel szembesül napjainkban, és Magyarország a szomszédban zajló fegyveres konfliktus miatt különösen nagy veszélynek van kitéve a fizikai, a gazdasági és az energiaellátási biztonság terén.
„Az európai gazdaság a háború és a szankciók miatt rece
sszió felé halad. A magyar kormány célja egyértelmű: ebből a recesszióból ki kell maradni” – hangsúlyozta.
Aláhúzta, ennek egyetlen lehetséges eszköze, ha fenntartjuk az ide érkező beruházások ütemét, ugyanis azok meghatározók a nemzetgazdasági teljesítmény szempontjából.
Közölte, a jelenlegi helyzetben felértékelődnek a megbízható partnerségek, stratégiai együttműködések, amelyekre jó példa a Magyarország és Dél-Korea közötti kapcsolat.
A miniszter ezt követően a magyar–dél-koreai gazdasági kapcsolatokat méltatta, és arról számolt be, hogy a kétoldalú kereskedelem tavaly meghaladta az ötmilliárd dollárt, és ezzel rekordot döntött, az idei év első nyolc hónapjában pedig további húszszázalékos növekedést regisztráltak.
Mint mondta, mára a dél-koreai vállalatok alkotják hazánkban a harmadik legnagyobb beruházói közösséget a német és az amerikai cégek után, amit jól példáz, hogy 2019-ben és 2021-ben is a kelet-ázsiai országból érkezett ide a legtöbb beruházás.
Magyarország egyre fontosabb szereplő az autóipari kutatás-fejlesztésben – mondta Palkovics László leköszönő technológiai és ipari miniszter a kormány képviseletében tartott beszédében az osztrák autóipari fejlesztőcég, az AVL által Zalaegerszegen, a ZalaZONE tesztpálya mellett létesített járműtechnikai központja avatásán szerdán.
Hozzátette, a hazai járműipar fejlődését jól mutatja, hogy az előző évtizedben hozzávetőleg háromezer, jelenleg pedig már több mint tízezer fejlesztőmérnök és kutató dolgozik ezen a területen. Az új központ 150 mérnöknek és tesztpilótának ad helyet, illetve egyszerre 50 jármű felkészítésére ad lehetőséget.
A magyarországi autóipar az év első hét hónapjában 13 százalékos növekedés után elérte a 6600 milliárd forintos termelési értéket, és „reális esély van arra is, hogy a recessziós környezet dacára” elérje a tízezermilliárd forintot – hangsúlyozta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterkorábban Győrben, az Audi Hungaria Zrt. bővített szerszámgyárának átadásán.
A tárcavezető rámutatott, hogy Magyarország az autóipari modernizáció egyértelmű európai fellegvárává vált.
Hozzátette: 2010-ben 3600 milliárd forint volt az ágazat termelési értéke Magyarországon, tavaly pedig 9300 milliárd forint. Az ágazatban 150 ezer ember dolgozik ma, és kilencvenszázalékos exporthányaddal rendelkezik, amellyel a világ autóipari exportranglistáján a tizenkilencedik helyen szerepel.
Németország hazánk legnagyobb kereskedelmi partnere, tavaly a kereskedelmi forgalom csaknem 60 milliárd euróra nőtt, az idei első féléves adatokat nézve pedig idén „át is léphetjük a tavalyi értéket” – mondta.
Továbbra is a német vállatok alkotják a legnagyobb beruházói közösséget Magyarországon, és mintegy 300 ezer magyar ember dolgozik német vállatoknál – fűzte hozzá.
Szijjártó Péter elmondta, hogy a magyar gazdaság növekedési üteme a második negyedévben hat százalék fölött volt, ami nagymértékben köszönhető annak, hogy a koronavírus-járvány idején jelentkezett gazdasági válság alatt a kormány amellett döntött, hogy nem a munkanélküliséget, hanem annak megelőzését támogatja.
Így a beruházástámogatási programnak köszönhetően a magyar gazdaság most is növekedni tud és a jövőbeni növekedésre is a további beruházások jelentik a garanciát – mondta.
A külgazdasági és külügyminiszter emlékeztetett arra, hogy egész Európát egy „mély gazdasági recesszió réme fenyegeti”, emellett a kontinens komoly biztonsági válsággal néz szembe.
Mi, magyarok azonban nem a koronavírus-járvány esetén szembesültünk először a kihívásokkal, mert „gyakorlatilag tíz-tizenkét éve különböző válsághelyzetekkel kellett szembenéznünk” – mondta, majd hozzátette, hogy ezeknek a közös jellemzője az, hogy Magyarország mindig megerősödve került ki ezekből a nehéz helyzetekből.
Minden egyes válság esetében „egy nemzetközi mainstreamtől mindenképpen elütő, a nemzeti érdekek érvényesítésére koncentráló, specifikus magyar választ adtunk” – emelte ki Szijjártó Péter.
Részletezte: amikor a déli határ „ostrom alá került”, kerítést építettünk, a járvány ideje alatt nem vártunk a nyugati vakcinákra, hanem vettünk keletit is, a járvány miatti gazdasági válság idején pedig elindult a magyar gazdaság történetének egyik legnagyobb beruházásösztönző programja.
Utóbbinál az volt a cél, hogy a vállalatok ne bocsássák el munkavállalóikat, hanem növeljék kapacitásaikat – hangsúlyozta, megjegyezve, hogy a járvány alatt bevezetett beruházásösztönzési program eredményei most látszanak meg igazán.
Szijjártó Péter arról is beszélt, hogy az Audi Hungaria Zrt. szerszámgyárának 3,8 milliárd forintos bővítését a kormány 1,2 milliárd forinttal támogatta a beruházásösztönzési program részeként.
A fejlesztéssel 6300 négyzetméterrel nőtt a gyártási és logisztikai kapacitás, vagyis harminc százalékkal nőtt az exkluzív szériagyártás kapacitása.
Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke arról beszélt, hogy a szerszámgyár bővítésével jelenleg 58 300 négyzetméteren szerszámgyártással, készülék- és berendezésgyártással és exkluzív szériás gyártással foglalkoznak.
A szerszámgyárat 2005-ben alapították, azóta folyamatosan bővül, jelenleg 700 embert foglalkoztatnak ott.
A fejlesztés részeként telepített gyártóberendezéseknek és robotoknak köszönhetően több Audi-, Lamborghini- és Bentley-modell karosszéria elemeit gyártják majd a csarnokban.
A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi-konszern tagja, az Audi- és a Volkswagen-konszern központi motorszállítója.
A vállalat tavaly 7,717 milliárd euró (3136,9 milliárd forint) árbevételt ért el, adózott eredménye 332 millió euró (134,9 milliárd forint) lett. Tavaly 1 620 767 motort gyártottak Győrben, emellett 171 015 autót készítettek.