Létrehozva: 2022.11.18.

Szijjártó Péter: Magyarországra a legtöbb németországi beruházás Bajorországból érkezik

Szijjártó Péter ma Münchenbe utazik, a cél, hogy minél több beruházás érkezzen Magyarországra – közölte a külgazdasági és külügyminiszter Facebook-oldalán pénteken.

Szijjártó Péter felhívta a figyelmet arra, hogy az elhibázott brüsszeli szankciós politika recesszió felé sodorja az európai gazdaságot. Magyarország célja egyértelmű: kimaradni a recesszióból.

Ez csak úgy lehetséges, ha újabb és újabb beruházásokat hozunk Magyarországra. A beruházásokból lesz munkahely, a munkahelyekből termelés, a termelésből gazdasági növekedés.

Magyarországra a legtöbb németországi beruházás Bajorországból érkezik, a bajor vállalatok kulcsszerepet játszottak eddig is a magyar gazdasági növekedésben, úgyhogy a legtöbb, amit ma tehetünk: irány München! – zárta posztját a miniszter.

Magyarországon találkozik a keleti és a nyugati autóipar, hazánk az ágazat elektromos forradalmának Európa-bajnoka – közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön Hevesen a dél-koreai Chokwang Paint üzemátadó ünnepségén.

A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be a rendezvényen, hogy a vállalat elektromos járművek akkumulátorához szükséges hőelvezető ragasztót fog előállítani Magyarországon, és a mintegy 3,8 milliárd forint értékű beruházást az állam 380 millió forinttal támogatta.

Beszédében rámutatott arra, hogy a projekt tovább erősíti hazánk szerepét az elektromos autóiparban, és lehetővé teszi az elektromosakkumulátor-gyártó kapacitás további bővítését.

Hangsúlyozta: itt találkozik a keleti és a nyugati autóipar, Magyarország fontos részét képezi a német vállalatok elektromobilitási stratégiájának, valamint a világ hat legnagyobb elektromosakkumulátor-gyártója közül három is kapacitásokat hozott itt létre.

„Magyarország az elektromos autóipari átállás Európa-bajnoka” – szögezte le, aláhúzva, hogy a szektor alapvetően meghatározza a magyar gazdaság hosszú távú jövőjét.

Kiemelte, hogy idén minden bizonnyal teljesülni fog a kormány régi célkitűzése, és az autóipari ágazat termelési értéke eléri a tízezermilliárd forintot.

Szijjártó Péter elmondta, miközben Európa az ukrajnai háború és az arra válaszul elrendelt szankciók miatt a recesszió felé halad, a kormány célja Magyarország fizikai, gazdasági és energiabiztonságának garantálása.

Mint mondta, a világ nagy nehézségekkel szembesül napjainkban, és Magyarország a szomszédban zajló fegyveres konfliktus miatt különösen nagy veszélynek van kitéve a fizikai, a gazdasági és az energiaellátási biztonság terén.

„Az európai gazdaság a háború és a szankciók miatt rece

sszió felé halad. A magyar kormány célja egyértelmű: ebből a recesszióból ki kell maradni” – hangsúlyozta.

Aláhúzta, ennek egyetlen lehetséges eszköze, ha fenntartjuk az ide érkező beruházások ütemét, ugyanis azok meghatározók a nemzetgazdasági teljesítmény szempontjából.

Közölte, a jelenlegi helyzetben felértékelődnek a megbízható partnerségek, stratégiai együttműködések, amelyekre jó példa a Magyarország és Dél-Korea közötti kapcsolat.

A miniszter ezt követően a magyar–dél-koreai gazdasági kapcsolatokat méltatta, és arról számolt be, hogy a kétoldalú kereskedelem tavaly meghaladta az ötmilliárd dollárt, és ezzel rekordot döntött, az idei év első nyolc hónapjában pedig további húszszázalékos növekedést regisztráltak.

Mint mondta, mára a dél-koreai vállalatok alkotják hazánkban a harmadik legnagyobb beruházói közösséget a német és az amerikai cégek után, amit jól példáz, hogy 2019-ben és 2021-ben is a kelet-ázsiai országból érkezett ide a legtöbb beruházás.

Magyarország egyre fontosabb szereplő az autóipari kutatás-fejlesztésben – mondta Palkovics László leköszönő technológiai és ipari miniszter a kormány képviseletében tartott beszédében az osztrák autóipari fejlesztőcég, az AVL által Zalaegerszegen, a ZalaZONE tesztpálya mellett létesített járműtechnikai központja avatásán szerdán.

Hozzátette, a hazai járműipar fejlődését jól mutatja, hogy az előző évtizedben hozzávetőleg háromezer, jelenleg pedig már több mint tízezer fejlesztőmérnök és kutató dolgozik ezen a területen. Az új központ 150 mérnöknek és tesztpilótának ad helyet, illetve egyszerre 50 jármű felkészítésére ad lehetőséget.

A magyarországi autóipar az év első hét hónapjában 13 százalékos növekedés után elérte a 6600 milliárd forintos termelési értéket, és „reális esély van arra is, hogy a recessziós környezet dacára” elérje a tízezermilliárd forintot – hangsúlyozta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterkorábban Győrben, az Audi Hungaria Zrt. bővített szerszámgyárának átadásán.

A tárcavezető rámutatott, hogy Magyarország az autóipari modernizáció egyértelmű európai fellegvárává vált.

Hozzátette: 2010-ben 3600 milliárd forint volt az ágazat termelési értéke Magyarországon, tavaly pedig 9300 milliárd forint. Az ágazatban 150 ezer ember dolgozik ma, és kilencvenszázalékos exporthányaddal rendelkezik, amellyel a világ autóipari exportranglistáján a tizenkilencedik helyen szerepel.

Németország hazánk legnagyobb kereskedelmi partnere, tavaly a kereskedelmi forgalom csaknem 60 milliárd euróra nőtt, az idei első féléves adatokat nézve pedig idén „át is léphetjük a tavalyi értéket” – mondta.

Továbbra is a német vállatok alkotják a legnagyobb beruházói közösséget Magyarországon, és mintegy 300 ezer magyar ember dolgozik német vállatoknál – fűzte hozzá.

Szijjártó Péter elmondta, hogy a magyar gazdaság növekedési üteme a második negyedévben hat százalék fölött volt, ami nagymértékben köszönhető annak, hogy a koronavírus-járvány idején jelentkezett gazdasági válság alatt a kormány amellett döntött, hogy nem a munkanélküliséget, hanem annak megelőzését támogatja.

Így a beruházástámogatási programnak köszönhetően a magyar gazdaság most is növekedni tud és a jövőbeni növekedésre is a további beruházások jelentik a garanciát – mondta.

A külgazdasági és külügyminiszter emlékeztetett arra, hogy egész Európát egy „mély gazdasági recesszió réme fenyegeti”, emellett a kontinens komoly biztonsági válsággal néz szembe.

Mi, magyarok azonban nem a koronavírus-járvány esetén szembesültünk először a kihívásokkal, mert „gyakorlatilag tíz-tizenkét éve különböző válsághelyzetekkel kellett szembenéznünk” – mondta, majd hozzátette, hogy ezeknek a közös jellemzője az, hogy Magyarország mindig megerősödve került ki ezekből a nehéz helyzetekből.

Minden egyes válság esetében „egy nemzetközi mainstreamtől mindenképpen elütő, a nemzeti érdekek érvényesítésére koncentráló, specifikus magyar választ adtunk” – emelte ki Szijjártó Péter.

Részletezte: amikor a déli határ „ostrom alá került”, kerítést építettünk, a járvány ideje alatt nem vártunk a nyugati vakcinákra, hanem vettünk keletit is, a járvány miatti gazdasági válság idején pedig elindult a magyar gazdaság történetének egyik legnagyobb beruházásösztönző programja.

Utóbbinál az volt a cél, hogy a vállalatok ne bocsássák el munkavállalóikat, hanem növeljék kapacitásaikat – hangsúlyozta, megjegyezve, hogy a járvány alatt bevezetett beruházásösztönzési program eredményei most látszanak meg igazán.

Szijjártó Péter arról is beszélt, hogy az Audi Hungaria Zrt. szerszámgyárának 3,8 milliárd forintos bővítését a kormány 1,2 milliárd forinttal támogatta a beruházásösztönzési program részeként.

A fejlesztéssel 6300 négyzetméterrel nőtt a gyártási és logisztikai kapacitás, vagyis harminc százalékkal nőtt az exkluzív szériagyártás kapacitása.

Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke arról beszélt, hogy a szerszámgyár bővítésével jelenleg 58 300 négyzetméteren szerszámgyártással, készülék- és berendezésgyártással és exkluzív szériás gyártással foglalkoznak.

A szerszámgyárat 2005-ben alapították, azóta folyamatosan bővül, jelenleg 700 embert foglalkoztatnak ott.

A fejlesztés részeként telepített gyártóberendezéseknek és robotoknak köszönhetően több Audi-, Lamborghini- és Bentley-modell karosszéria elemeit gyártják majd a csarnokban.

A győri székhelyű Audi Hungaria Zrt. az Audi-konszern tagja, az Audi- és a Volkswagen-konszern központi motorszállítója.

A vállalat tavaly 7,717 milliárd euró (3136,9 milliárd forint) árbevételt ért el, adózott eredménye 332 millió euró (134,9 milliárd forint) lett. Tavaly 1 620 767 motort gyártottak Győrben, emellett 171 015 autót készítettek.

 

Ez is érdekelhet

origo.hu

Hihetetlen, hogy milyen medencéket hozott létre a feltörő termálvíz - képek

origo.hu

Itt van Oroszország válasza az Amerikai segélyre

borsonline.hu

Elérkezett a pillanat, amire mindenki várt: óriási örömhírt jelentett be Krausz Gábor és Mikes Anna – fotó!

hirtv.hu

Deutsch Tamás figyelmeztet Magyar Péter kapcsán + videó

ripost.hu

Őrült tavaszi szerelem: 3 csillagjegyre most igazi boldogság vár

hirtv.hu

Ilaria Salis újabb nyílt levelet írt magyarországi börtönéből

origo.hu

Mikes Annát ölelgeti Krausz Gábor újabb képén, nagy hírt jelentett be

mindmegette.hu

Bezárja az összes önkiszolgáló kasszáját, visszahozza a hagyományos pénztárakat ez a bolt

she.life.hu

A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

origo.hu

A világ legjobb csapata újra Budapesten (hirdetés)

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

POLITIK

Brüsszel velünk akarja megfizettetni a háború árát. Keresik, honnan lehet elvenni a pénzt

POLITIK

Újabb bizonyítékok Bajnaiék és Magyar Péter szövetségére

POLITIK

TikTok-iszlamisták radikalizálják a fiatalokat. Kalifátust akarnak létrehozni

POLITIK

Egymásra licitálnak Európában a háborúpárti politikusok, Brüsszel a tűzzel játszik

POLITIK

CPAC- Hungary: Létrejött a nemzeti erők nemzetközi összefogása

POLITIK

Hatmilliárd dollár értékű új fegyver érkezik most Ukrajnába

POLITIK

Ezt a védelmi szövetséget Ausztria hívta életre

POLITIK

Így támadnak a migránsok a magyar rendőrautókra