Magyar Péter számára egy nő "zsákmányállat"

POLITIK
Létrehozva: 2022.09.07.

Három óra parkolásért már 6000 forintot akar Budapesten a baloldal

A határ a csillagos ég?

Szerző Ripost

Karácsonyék titokban még brutálisabb parkolási tarifákat készítenek elő?

Ferenczi István, az LMP budapesti elnöke, Kispest egyik önkormányzati képviselője a drasztikusan megdrágult budapesti parkolást még tovább emelné, javaslata szerint 3 óra parkolásért 6000 forintot kérne el – írta az Origo.

Karácsony Gergely baloldali főpolgármester és szakértő csapata hétfőtől drágította meg brutálisan a budapesti parkolást. Egyes helyeken a korábbi ár háromszorosát kell fizetni, de a baloldal újabb drágítást javasol. Nyilvánvaló: nem véletlenül beszél erről egy baloldali politikus, saját pártjában ezt egészen biztosan egyeztette Karácsonyékkal, és feltehetően az LMP feladata lesz az új, brutális emelés bejelentése.

Az A zónában máris egységesen 600 forintba kerül egy óra parkolás, ráadásul este 10-ig kell fizetni. De a B zóna is brutális, itt 450 forintot kell fizetni reggel nyolc és este nyolc között. 

Ferenczi István, az LMP budapesti elnöke, Kispest egyik önkormányzati képviselője a Spirit FM műsorában Ónody-Molnár Dórával beszélgetve már be is jelentette, további drágításokat szeretne. 

Az Origo álláspontja szerint a megmosolyogtatóan elfogult műsorvezető először arról elmélkedett, hogy „A »kormánymédia« azt harsogja, hogy sokkal drágább lett, és hosszabb ideig kell az autósoknak fizetniük a parkolásért".

Ferenczi István erre azt válaszolta: 

„Így van, ezt én is tudom, illetve a négy parkolási zónát vagy zónatípust alakítottak ki a 27 helyett, hogyha jól értelmezem a történteket, és kezdjük szerintem azzal ami üdvözlendő, meg hasznos, meg jó, meg előrelépés ebben az egész történetben. Az, hogy a belvárosban sokkal drágább lett a parkolás, az helyes, az egy jó dolog. A Belváros nem úgy van kialakítva, nem úgy építették, hogy ilyen mennyiségű autó tárolására legyen alkalmas."

Hétfőtől drágult a parkolás Budapesten. Négy zónatípusból álló, egységes parkolási rendszert vezettek be.

A Fővárosi Közgyűlés június 29-én döntött arról, hogy a 27 féle parkolási zóna helyett átlátható, világos, négy zónatípusból álló, egységes parkolási rendszert vezetnek be, és megemelik a parkolási díjakat.

Az A jelű zónában 600 forintba kerül  óránként a parkolás, és 8 és 22 óra között kell a díjat fizetni, a B jelűben 450 forint az óradíj 8 és 20 óra között, a C zónában 300 forint, 8 és 18 óra között, a D zónában pedig 200 forint, 8 és 18 óra között. Az A-B-C zónákban legfeljebb három órát lehet parkolni, a D zónában ez nincs korlátozva.

Az új parkolási rendszer részeként egységes információs táblák is megjelennek az utcákon, amelyek egyértelművé teszik az egyes parkolási zónák jellemzőit. Emellett körülbelül 10 százalékkal nő a parkolási díjas zónák területe.

Nyár közepén a  fővárosi önkormányzat az eddig „bonyolultnak és átláthatatlannak” nevezett parkolási rendszer helyett egy újat és általuk transzparensnek tartott szisztémát vezetett be, amely hétfőtől lépett életbe. Állítólag az új zónarendszerhez illeszkedő új díjazás a közterületi parkolóhelyek esetében az autók gyorsabb cserélődését, így a parkolóhelyek jobb kihasználását célozza.

Az érintett kerületekkel azonban Karácsony Gergely nem egyeztetett, így elképzelhető, hogy a parkolási díjak drasztikus emelése nem jár sikerrel.

A belvárost amúgy is érzékenyen érintette a koronavírus majd az orosz-ukrán háború miatt kirobbant gazdasági, -és energiakrízis, ami leginkább a csökkenő vendégszámokban és a fizetőképes nyugati turisták elmaradásában látszott. Ha ehhez még hozzávesszük az új parkolási rendszert, érzékelhetően a belvárosi kis, -és középvállalkozók, fodrászok, boltok fognak rosszabbul járni, mivel a főváros belső részein hatszáz forintot kell majd fizetni óránként, 8 és 22 óra között.

Azonban a színházak, mozik is rosszabb helyzetbe kerülhetnek.

Ahogyan a Facebookon egy felháborodott lakos írta: „Mondjuk, az este 22-ig való fizetés egy remek lehetőség a színházba járók büntetésére. Idáig az ember 18:40-kor elindította a parkolást és 20:00-kor leállt. (Vagy úgy dobott be pénzt). Most 18:40-től 21:40-ig lehet parkolást fizetni, tehát egy-egy hosszabb előadás esetén lehet izgulni, hogy a 15-20 perc miatt megbüntetnek-e, vagy az előadás vége előtt elővenni a telefont és elindítani a 15-20 perc miatt egy újabb parkolást.“

Sokan azonban azzal érveltek, hogy a Karácsony Gergely-vezette önkormányzat már olyan módon és mértékben lehetetlenítette el az autósokat, hogy Budáról Pestre átjutni is komoly erőfeszítést igénylő feladat.

Az egyik kommentelő szerint, Az egész város járhatatlan. Mozdulni sem lehet a városban az autósellenes városvezetés miatt. Hiába a színház meg minden más városi jó dolog, ha nem lehet odajutni, és nem lehet parkolni. Élhetetlen lett Budapest. Aki megteheti, az elköltözik innen jobb helyre. A folyamat már beindult.”

Homályos ígéretek, kapkodás a vezetés részéről

A budapestieket már csak azért is meglephette a döntés, mivel Karácsony a legutóbbi fővárosi közgyűlésen még azt mondta, hogy „A megélhetési válságot nem tetézzük tovább azzal, hogy a budapestiek számára újabb terheket rakunk.”

A megélhetési válság ellenére Karácsonynak körülbelül 50 tanácsadója van, ráadásul a fővárosnak bőven vannak tartalékai – nyilatkozta a téma kapcsán Deák Dániel, a XXI. Század Intézet vezető elemzője.

A magyar gazdaság folyamatos növekedése miatt, Budapest rekord-mennyiségű iparűzési adóval kalkulálhat. Jelenleg 167,5–170,4 milliárd forintos sávban teljesülhet 2022-ben Budapest helyi iparűzésiadó-bevétele (ipa).

Az alsó küszöbbel a Fővárosi Önkormányzat maga számolt az idei költségvetésének tervezésekor, a felső pedig az országos prognózis alapján készült becslés. Akármelyikhez lesz is közelebb a tényleges adat, egy biztosnak látszik: az idén rekordot dönt a főváros ipabevétele, és jó néhány milliárd forinttal meghaladja majd a 2019-est.

Kétséges az is, hogy a most bevezetett új pakolási rendszer eléri-e eredeti célját, azaz több parkolóhely marad majd a kerületi lakosok számára.

A legtöbben úgy vélik hogy a közelgő őszi-téli vírusos időszakban az autós forgalom nem fog csökkeni a belvárosban, ellenben rengeteg nélkülözhetetlen szolgáltatás ára fog jelentősen emelkedni.

Valószínűsíthető, hogy a villanyszerelők, asztalosok és egyéb helyi kiszállással foglalkozó cégek és vállalkozók beépítik az árakba az új parkolási díjakat, amelyet végső soron megint a fővárosi lakosok fognak megfizetni. Miközben parkolóhely valószínűleg ugyanúgy kevés lesz.

Karácsony: Borzasztó nehéz időszak következik

Karácsony Gergely főpolgármester azzal indokolta a parkolási díjak emelését és a zónák bővítését, hogy a fővárosnak óriási kiadásai keletkeztek, amit valamiből elő kell teremteni.

A parkolási díjak emelése rendkívül nehéz helyzetbe hozza a vendéglátóhelyeket, és azokat is, akik a fővárosban vállalnak munkát.

Alkotmányellenes a parkolási díjak emelése

– mondta a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke az M1-nek. Kovács Kázmér szerint nem készültek hatástanulmányok, vagyis a parkolási díjszabás változtatása a Fővárosi Önkormányzat részéről pénzbeszedésnek minősül.

Kellene, hogy legyenek hatástanulmányok, amelyek azt igazolják, hogy ha nem emelkedett volna a parkolási díjak összege olyan mértékben, mint ahogy most emelkedett, akkor nem lehetett volna a parkolás rendjét rendben szabályozni. Ha ilyen hivatkozási alap nincs, akkor ez egy pénzbevételi forrásként kezelt tényező, ami viszont nem egyezik az alkotmányban írt, az Alkotmánybíróság által elfogadott célokkal” – fogalmazott Kovács Kázmér.

A parkolási bírság összege is emelkedett Budapesten. Lipótvárosban például a pótdíj mértéke 10 200 forint 15 napon belül, azon túl pedig 30 600 forintra módosult.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek