RETRO RÁDIÓ

Tehetetlenség és káosz Budapesten

Tehetetlenség és káosz Budapesten
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2022. 07. 04. 17:08

Mit tud még elrontani a baloldali városvezetés?

A fővárosi közlekedésről, a válságkezelésről beszéltek ellenzéki képviselők az Országgyűlés hétfői ülésén, napirend előtt, de csattanós választ kaptak a kormánypárti politikusoktól.

Bakos Bernadett (LMP) arról beszélt, hogy szükség van a dugódíj bevezetésére, de a kormány mereven elzárkózik ettől, pedig a XXI. század kihívásaira nem reagálhatunk hatékonyan, ha nem változatunk az életmódunkon. Budapesten az autók miatt nem lehet haladni, ezért teljes, átfogó, az egész városra vonatkozó forgalomcsillapítási tervre van szükség - jelentette ki.  Hangsúlyozta: a város nem az autóké, hanem az embereké.

Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára úgy válaszolt, hogy az ellenzék egymás ellen hangolja az autósokat és azokat, akik más módon közlekednek, de nem attól lesz élhető a város, ha ilyen konfliktusokat generálnak, hanem ha mindenki talál számára megfelelő közlekedési módot.

Nem az a jó irány, ha újabb terheket raknak az emberek vállára, ráadásul erről a javaslatról nem kérték ki az érintettek véleményét - fogalmazott.

Azt kérte a képviselőtől, hogy ha valóban tenni akar Budapest élhetőségéért, győzze meg a főpolgármestert, hogy számolja fel a közlekedési káoszt, amely a fővárosi közlekedésben kialakult, és amely Karácsony Gergely főpolgármester cselekvőképtelenségének következménye.

A főváros mutatja, hogy a baloldal milyen teljesítményre képes: Budapestet tehetetlenség és káosz jellemzi - mondta.

Hozzáfűzte: az elmúlt három évben, ha a Városházán múlt volna, egy tapodtat sem ment volna előre a főváros.

Jámbor András (Párbeszéd) kifejtette: nincs lehetőség előrelépésre, és jön a recesszió, ezért azt kell nézni, hogyan lehetne igazságosabb a rendszer. Azt firtatta, meddig kell várni a tanároknak, a szociális munkásoknak, a tűzoltóknak, hogy az ő fizetésük is emelkedjen, miközben a miniszterelnök fizetését megemelték a válság idején. Fontos, hogy az állam egyre kevesebb pénze odajusson, ahol valóban szükség van rá - hangsúlyozta. Hozzátette: válsághelyzetben a valóban rászorulókat kell támogatni.

Jámbor András (Párbeszéd) az Országgyűlés hétfői ülésén, napirend előtt

Jámbor András (Párbeszéd) az Országgyűlés hétfői ülésén, napirend előtt

Fotó: MH/Török Péter

Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára azt kérdezte a képviselőtől, hogy nem látta-e, mit tett a baloldal az elmúlt években, kiktől vett el. Tanároktól, orvosoktól, nyugdíjasoktól vett el - sorolta. Hozzáfűzte: minderre azonban egy rossz szava sincs a képviselőnek.

Kiemelte: a kormány szerint fontos az erős középosztály, valamint a kis- és közepes vállalkozások, viszont az ellenzék megnövelné a terheiket és megszüntetné a támogatásaikat.

Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára az Országgyűlés hétfői ülésén, napirend előtt

Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára az Országgyűlés hétfői ülésén, napirend előtt

Fotó: MH/Török Péter

A baloldal nem segít az embereknek, a kormány azonban igen - jelentette ki.

Az LMP-s Kanász Nagy Máté a dugódíj minél előbbi bevezetését sürgette Budapesten az Országgyűlés múlt keddi ülésén elhangzott napirend előtti felszólalásában.

Kanász-Nagy véleménye szerint a közlekedési dugót, a túlzott autóhasználatot vissza kell szorítani az életminőség javítása érdekében. Szerinte a dugódíj nem egy sarc, hanem forgalomszabályozási eszköz.

Több érvet is megfogalmazott a dugódíj mellett: szerinte ahol bevezették, csökkent az autós forgalom, élhetőbbé, zöldebbé váltak a városok, emellett a belvárosban élőknek is joguk van a csendes, nyugodt környezethez. Hozzátette: Magyarországon évente 10-15 ezer ember hal meg környezetszennyezés miatt, a dugó pedig környezetszennyező.

Szólt arról is, hogy jelenleg az autós közlekedés költségét csak részben fizetik az autósok, érvényesíteni kell a fizessenek a szennyezők elvet. Közölte: a dugódíjjal plusz forrás jutna a közösségi közlekedésre. Jelezte, hogy a dugódíjat nem a baloldal, hanem a zöldek, az LMP szeretné bevezetni.

Fürjes: Amíg ez a kormány hivatalban van, nem lesz dugódíj

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára kijelentette: amíg ez a kormány hivatalban van, nem lesz dugódíj. Indoklásként elmondta: a kormány nem akarja nevelni az embereket, nem akarja megmondani, hogyan éljék az életüket, mivel közlekedjenek. Szerinte Karácsony Gergely főpolgármester mellett most már az LMP is a dugódíj mellett van.    

Értékelése szerint a probléma valós, de a dugódíj mint megoldás nem jó, mert nem helyes azoknak a külső kerületekben, vagy az agglomerációban élőknek a megsarcolása, akik például munkába járáshoz használják az autót. Autóval közlekedni nem deviancia - közölte.

Elmondta: a budapesti közlekedés romokban hever, a káosz mindennapos, mert nem hangolják össze a fővárosi önkormányzat által megvalósított fejlesztéseket, amelyek késnek is, holott a kormány jelentős pénzt ad rájuk. Ha Tarlós István maradt volna a főpolgármester, már rég készen lennének a budapesti fejlesztések - hangoztatta.

Hiányolta a 3-as metró klimatizálását. Úgy összegzett, a főpolgármester nem teszi, amit ígért, de teszi, amiről egy szót sem szólt: megbénítja a város közlekedését biciklisávokkal és lezárja az autóval közlekedőktől szinte a teljes rakpartot.


 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.