Létrehozva: 2022.07.04.

Tehetetlenség és káosz Budapesten

Mit tud még elrontani a baloldali városvezetés?

A fővárosi közlekedésről, a válságkezelésről beszéltek ellenzéki képviselők az Országgyűlés hétfői ülésén, napirend előtt, de csattanós választ kaptak a kormánypárti politikusoktól.

Bakos Bernadett (LMP) arról beszélt, hogy szükség van a dugódíj bevezetésére, de a kormány mereven elzárkózik ettől, pedig a XXI. század kihívásaira nem reagálhatunk hatékonyan, ha nem változatunk az életmódunkon. Budapesten az autók miatt nem lehet haladni, ezért teljes, átfogó, az egész városra vonatkozó forgalomcsillapítási tervre van szükség - jelentette ki.  Hangsúlyozta: a város nem az autóké, hanem az embereké.

Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda államtitkára úgy válaszolt, hogy az ellenzék egymás ellen hangolja az autósokat és azokat, akik más módon közlekednek, de nem attól lesz élhető a város, ha ilyen konfliktusokat generálnak, hanem ha mindenki talál számára megfelelő közlekedési módot.

Nem az a jó irány, ha újabb terheket raknak az emberek vállára, ráadásul erről a javaslatról nem kérték ki az érintettek véleményét - fogalmazott.

Azt kérte a képviselőtől, hogy ha valóban tenni akar Budapest élhetőségéért, győzze meg a főpolgármestert, hogy számolja fel a közlekedési káoszt, amely a fővárosi közlekedésben kialakult, és amely Karácsony Gergely főpolgármester cselekvőképtelenségének következménye.

A főváros mutatja, hogy a baloldal milyen teljesítményre képes: Budapestet tehetetlenség és káosz jellemzi - mondta.

Hozzáfűzte: az elmúlt három évben, ha a Városházán múlt volna, egy tapodtat sem ment volna előre a főváros.

Jámbor András (Párbeszéd) kifejtette: nincs lehetőség előrelépésre, és jön a recesszió, ezért azt kell nézni, hogyan lehetne igazságosabb a rendszer. Azt firtatta, meddig kell várni a tanároknak, a szociális munkásoknak, a tűzoltóknak, hogy az ő fizetésük is emelkedjen, miközben a miniszterelnök fizetését megemelték a válság idején. Fontos, hogy az állam egyre kevesebb pénze odajusson, ahol valóban szükség van rá - hangsúlyozta. Hozzátette: válsághelyzetben a valóban rászorulókat kell támogatni.

Jámbor András (Párbeszéd) az Országgyűlés hétfői ülésén, napirend előtt

Jámbor András (Párbeszéd) az Országgyűlés hétfői ülésén, napirend előtt

Fotó: MH/Török Péter

Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára azt kérdezte a képviselőtől, hogy nem látta-e, mit tett a baloldal az elmúlt években, kiktől vett el. Tanároktól, orvosoktól, nyugdíjasoktól vett el - sorolta. Hozzáfűzte: minderre azonban egy rossz szava sincs a képviselőnek.

Kiemelte: a kormány szerint fontos az erős középosztály, valamint a kis- és közepes vállalkozások, viszont az ellenzék megnövelné a terheiket és megszüntetné a támogatásaikat.

Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára az Országgyűlés hétfői ülésén, napirend előtt

Rétvári Bence, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára az Országgyűlés hétfői ülésén, napirend előtt

Fotó: MH/Török Péter

A baloldal nem segít az embereknek, a kormány azonban igen - jelentette ki.

Az LMP-s Kanász Nagy Máté a dugódíj minél előbbi bevezetését sürgette Budapesten az Országgyűlés múlt keddi ülésén elhangzott napirend előtti felszólalásában.

Kanász-Nagy véleménye szerint a közlekedési dugót, a túlzott autóhasználatot vissza kell szorítani az életminőség javítása érdekében. Szerinte a dugódíj nem egy sarc, hanem forgalomszabályozási eszköz.

Több érvet is megfogalmazott a dugódíj mellett: szerinte ahol bevezették, csökkent az autós forgalom, élhetőbbé, zöldebbé váltak a városok, emellett a belvárosban élőknek is joguk van a csendes, nyugodt környezethez. Hozzátette: Magyarországon évente 10-15 ezer ember hal meg környezetszennyezés miatt, a dugó pedig környezetszennyező.

Szólt arról is, hogy jelenleg az autós közlekedés költségét csak részben fizetik az autósok, érvényesíteni kell a fizessenek a szennyezők elvet. Közölte: a dugódíjjal plusz forrás jutna a közösségi közlekedésre. Jelezte, hogy a dugódíjat nem a baloldal, hanem a zöldek, az LMP szeretné bevezetni.

Fürjes: Amíg ez a kormány hivatalban van, nem lesz dugódíj

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára kijelentette: amíg ez a kormány hivatalban van, nem lesz dugódíj. Indoklásként elmondta: a kormány nem akarja nevelni az embereket, nem akarja megmondani, hogyan éljék az életüket, mivel közlekedjenek. Szerinte Karácsony Gergely főpolgármester mellett most már az LMP is a dugódíj mellett van.    

Értékelése szerint a probléma valós, de a dugódíj mint megoldás nem jó, mert nem helyes azoknak a külső kerületekben, vagy az agglomerációban élőknek a megsarcolása, akik például munkába járáshoz használják az autót. Autóval közlekedni nem deviancia - közölte.

Elmondta: a budapesti közlekedés romokban hever, a káosz mindennapos, mert nem hangolják össze a fővárosi önkormányzat által megvalósított fejlesztéseket, amelyek késnek is, holott a kormány jelentős pénzt ad rájuk. Ha Tarlós István maradt volna a főpolgármester, már rég készen lennének a budapesti fejlesztések - hangoztatta.

Hiányolta a 3-as metró klimatizálását. Úgy összegzett, a főpolgármester nem teszi, amit ígért, de teszi, amiről egy szót sem szólt: megbénítja a város közlekedését biciklisávokkal és lezárja az autóval közlekedőktől szinte a teljes rakpartot.


 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek