RETRO RÁDIÓ

Ő lett a "Dugókirály", Brutálisan visszaesett Karácsony támogatottsága

Ő lett a "Dugókirály", Brutálisan visszaesett Karácsony támogatottsága
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2022. 07. 09. 11:41
Frissítve2022. 07. 09. 11:41

A többség már ellene fordult.

A budapestiek kevesebb mint egyharmada (31 százaléka) támogatná Karácsony Gergelyt egy most vasárnap esedékes önkormányzati választáson, míg 66 százalékuk egy új főpolgármestert látna szívesen a főváros élén – derül ki a Századvég júliusi felméréséből. A közvélemény-kutatás utánajárt annak, hogy a fővárosiak hogyan vélekednek a jelenlegi főpolgármester, illetve a budapesti városvezetés munkájáról, eredményeiről.

10-ből 6 budapesti elégedetlen Karácsony városvezetői teljesítményével

A kutatás rávilágít, hogy a megkérdezettek 62 százaléka úgy látja, hogy ma Budapesten inkább rossz irányba mennek a dolgok, ezzel szemben 32 százalékuk pozitív véleményt fogalmazott meg ebben a kérdésben.

Ezzel összefüggésben negatív kép rajzolódik ki a főpolgármester munkájának megítéléséről is. A felmérés szerint a válaszadók 60 százaléka elégedetlen Karácsony Gergely főpolgármesteri tevékenységével, míg 38 százalékuk megfelelőnek tartja a politikus munkáját.

A megkérdezettek jelentős többsége változást szeretne a főváros vezetésében

Megállapítható továbbá, hogy a budapestiek közel kétharmada (64 százaléka) úgy gondolja, hogy Karácsony Gergely az elmúlt időszakban összességében inkább csalódást okozott az embereknek. A főpolgármesterből való választói kiábrándulás hátterében egyebek mellett a – nem megfelelően összehangolt felújítások következtében állandósult – közlekedési káosz, a fővárosi köztisztasági állapotok látványos romlása, valamint a budapesti közszolgáltatások színvonalának esése állhat, mely problémák érezhetően nehezítik a fővárosi polgárok mindennapjait.

Az előbbiek fényében nem meglepő, hogy a közvélemény-kutatás szerint a budapestiek kétharmada (66 százaléka) egy új jelöltet látna szívesen a főváros élén, amennyiben most vasárnap lennének az önkormányzati választások, míg a Karácsony újraválasztását támogatók aránya 31 százalékra tehető.

Elfogadta a 

 

 Forrás: Budapest.hu 

A képviselőknek arról kellett dönteniük, hogy ősztől a fővárosban közlekedők összesen négy zónában,

a legtöbb helyen a mostaninál jóval magasabb áron várakozhassanak autóikkal.

A Belvárost is magában foglaló A zónában például egységesen 600 forint lesz egy óra parkolás, de az autósoknak nem csak a díjemelés fájhat: a módosítás több helyen kitolja a fizetős időszak végét, és szinte mindenhol háromórás parkolási limitet vezet be.

Bár a főváros egyes részein a díjemelés akár két és félszeres drágulást jelent, a baloldali pártok szerdán kevesellték a sarcot.Fővárosi Közgyűlés a budapesti parkolási díjak drasztikus emelését. A Karácsony Gergely főpolgármester által előterjesztett javaslat szerint szeptember 1-jétől 4 zónára oszlik majd a főváros: a Belvárost is magában foglaló A zónában óránként 600 forintba kerül majd a parkolás. Vannak olyan utcák, amelyekben ez két és félszeres drágulást jelent. A Fidesz hiába nyújtott be módosító indítványt, hogy a gyermeküket iskolába, óvodába szállító családok érdekében reggel 8:00 helyett csak 8:30-tól kelljen fizetni a parkolásért, a baloldali többség ezt lesöpörte az asztalról.

Az LMP-s Gál József már a közgyűlés előtt azt hangoztatta, hogy a tervezettnél jóval szigorúbb díjemelést kellene bevezetni Budapesten, és a fővárosi lakókra kevesebb kedvezményt, a városban autózókra pedig magasabb árakat kellene kiszabni.

Az MSZP-s Horváth Csaba, Zugló polgármestere az M1-nek arról beszélt:

az emelés célja az autósok kiszorítása.

Ugyanezt mondta a Gyurcsány-párti Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere is, hozzátéve, hogy szerinte az emberek a megemelt díjakat is könnyedén kifizetik.

Az autósok elleni újabb intézkedésnek nevezte a Magyar Autóklub jog- és érdekvédelmi bizottságának elnöke az új parkolási rendszer bevezetését. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára szerint sem jó irány a díjak emelése, Tarlós István korábbi főpolgármester pedig egyenesen sarcolásnak nevezte a szabályozást.

Az intézkedés tulajdonképpen az autósok a fővárosból és az agglomerációból való kitiltásának újabb kísérlete – emelte ki a Magyar Nemzet megkeresésére a parkolódíjak emelésével kapcsolatban a Magyar Autó­klub jog- és érdekvédelmi bizottságának elnöke.

Kovács Kázmér ügyvéd szerint bár az előterjesztő különböző szakmai érvekre próbált hivatkozni, azonban ha végigtekintjük az autósok elleni intézkedéseket – a kerékpársávok erőszakos megvalósítása, a rakpart lezárása –, a parkolási rendszer megváltoztatása is ebbe a sorba illeszkedik.

Kovács Kázmér kifejtette: ha a részleteket nézzük, nemcsak arról van szó, hogy az 525-ről 600 forintra emelik a díjakat, hanem a területi zónahatárok bővítésével kapcsolatban is vannak aggályok. Az elnök emlékeztetett: az Alkotmánybíróság néhány éve foglalkozott a díjak felszámításának jogszerűségével, és állást foglaltak arról, hogy a parkolási díjak akkor jogszerűek, ha forgalomszervezési célokat szolgálnak.

Az ügyvéd szerint viszont a 22 óráig tartó díjköteles parkolás és a szabadabban lévő helyeken a díjak bevezetése nem jogszerű, és az nem alkotmányos célt szolgál, hanem az önkormányzati bevétel szaporítását.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára, Csókay Ákos a Magyar Nemzetnek kiemelte: üdvözlik az egységesítést, mivel szerinte a négy zónába való besorolás a könnyebb eligazodást segíti. Ugyanakkor a díjak emelésével kapcsolatban kifejtette, hogy az semmiféleképpen nem a jó irányba tett lépés.

Mint mondta, alapvetően a parkolási díjból további parkolóhelyek kellenének, mivel például többek között a belváros vagy a korábban virágzó kis- és nagykörút mentén égbekiáltó a parkolási lehetőségek hiánya. Szerinte az új rendszer a nagyobb bevásárlóközpontokat hozza előnyös helyzetbe, ugyanakkor a kiskereskedők életét tovább nehezíti.

Hangsúlyozta: több kisiparostól kapnak visszajelzést, hogy például a VI. kerületben nem tudnak munkát vállalni, mert nem tudnak parkolni. Kerékpárral és villamossal nem lehet iparosfeladatokat ellátni – tette hozzá a főtitkár.

A parkolódíjak emeléséről Tarlós István is nyilatkozott: „Ezek horrordíjak, erre szokták azt mondani, hogy ez már sarcolás.

Szerinte ez nem fogja megoldani a problémát.

„Nem tudom, hogy milyen megfontolások alapján jelölték ki a zónákat, egyébként 2019 őszén még kilenc kerületben a 23 közül egyáltalán nem volt fizetős parkolás”

– tette hozzá Tarlós István.

A döntést követően

Gyurcsány Ferenc párttársa, Niedermüller Péter arról beszélt az M1 Híradónak, ha az emberek jobban keresnek, akkor fizessenek is többet.

A DK-s politikussal ellentétben Budapest korábbi főpolgármesterének nem nyerte el a tetszését a parkolási díjak emelése.

Tarlós István a Kossuth Rádióban arra hívta fel a figyelmet, hogy nem csak drágul a fővárosi parkolás, hanem jóval több környék válik fizetőssé szeptembertől. Hozzátette, ez az intézkedés nem fogja megoldani a parkolási problémákat.

Én megértem, hogy kevés a parkolóhely, én is tudok róla. Fizetős P+R parkoló 2019 óta nem tudom, hogy épült volna egyetlen egy is” – fogalmazott Tarlós István.

A baloldali politikusok nem csak a megemelt parkolási díjakkal sarcolnák meg az autósokat. Újra terítéken van a dugódíj bevezetése is.

Az LMP társelnöke az országgyűlés keddi ülésén beszélt arról, hogy

Budapesten, és a vidéki városokban is bevezetnék a dugódíjat az autósok kiszorítása érdekében.

A megemelt parkolási díj, és a dugódíj esetleges bevezetése is tökéletesen illeszkedik a baloldal megszorító politikájába. Erről a XXI. Század Intézet vezető elemzője beszélt az M1-en. Deák Dániel hozzátette, többek között a forgalmi dugókra hivatkozva vezetnék be a dugódíjat, holott ezek többségét Karácsony Gergelyék intézkedései idézték elő.

„Mesterségesen előállítanak egy helyzetet, mesterségesen növelik a dugót, erre hivatkozva akarják majd megsarcolni rengeteg pénzzel a budapestieket.

Ez a napnál is világosabb, a főpolgármesternek a helyettese egy TV-műsorban nem is olyan régen beszélt arról, hogy igenis akarnak dugódíjat bevezetni, de Karácsony Gergelytől sem állnak messze az ilyen elképzelések” – fogalmazott az elemző.

Deák Dániel hozzátette, a legutóbbi időközi választás eredményéből egyértelműen kiderül, hogy már nem csak a fideszes választók nem kedvelik Karácsony Gergelyt Budapesten, a baloldali választók is elégedetlenek a főpolgármester munkájával.

Karácsony Gergelyék kiszorítanák az autósokat Budapestről és behoznák a birkákat. A fővárosi vezetés mellett már a főtájépítész, Bardóczi Sándor is az autósok kiszorítását sürgeti. Egy francia nagyváros mintájára birkalegelőket is létrehozna a budapesti lakótelepeken. Brüsszeli mintára a fővárosi vezetés a budapestiek energiafogyasztását is csökkentené.

Karácsonyék kiszorítanák az autósokat Budapestről, és behoznák a birkákat – ezzel a címmel közölt cikket az Origo. Az írásban a fővárosi főtájépítész egyik interjúját szemlézik. Bardóczi Sándor egy francia példával szemléltette, hogy szerinte hogyan kell megváltoztatni a nagyvárosi emberek szemléletét.

A főtájépítész szerint „Budapesten gyilkos vita megy a pesti alsó rakpart autómentesítéséről, míg például Lyon ezen húsz éve túlesett,

az emberek birtokba vették a partot, a lakótelepeken pedig birkákkal legeltetnek”.

Bardóczi Sándor hozzátette: a lakótelepi legeltetést egyszerűen meg lehet oldani, például a gyerekek játszóterének összehangolásával, miszerint a birkákat nem viszik a homokozóba.

Néhány napja maga Karácsony Gergely főpolgármester is arról értekezett egy interjúban, hogy miként formálnák a Budapestiek szemléletét.

Fűtsenek kevesebbet, és elégedjenek meg a hűvösebb otthonokkal – ezt várja el az emberektől Budapest főpolgármestere. Tüttő Kata, Karácsony Gergely helyettese pedig hétfőn arról beszélt: a városvezetésnek olyan tervei vannak, amik megvalósulásához az embereknek változniuk kell.

Karácsony Gergely főpolgármester a fűtés lecsavarását kérte az emberektől, szerinte így meg lehet büntetni a háborút kezdeményező Oroszországot.

Az Origo szerint a városvezetés nemcsak a fővárosiak szemléletét akarja megváltoztatni, de az autósok ellen is összehangolt támadást indított. A portál azt írja, hogy

a fővárosi főtájépítész arról is beszélt egy interjúban, hogy ki kell szorítani a gépjárműveket Budapestről.

Ennek az autósellenes politikának a része az is, hogy a főváros évek óta próbálja ellehetetleníteni a belvárosi autózást lezárásokkal és sávelhúzásokkal. Szeptembertől pedig brutális módon megemelik a parkolási díjakat is.

Négy zónára osztják a fővárost: az A zónában például egységesen 600 forint lesz 1 óra parkolás és este 10-ig kell majd fizetni. Vannak olyan területek – például Józsefváros egy része –, ahol jelenleg 265 forint az óradíj, de szeptembertől ott is 600 forint lesz. A Gyurcsány Ferenc vezette DK-s Niedermüller Péter a döntés után a híradónak arról beszélt,

ha az emberek jobban keresnek, akkor fizessenek is többet.

„Én folyamatosan azt hallom mindenhonnan, hogy egyre jobban és jobban működik a gazdaság, egyre jobban és jobban élnek az emberek, hát akkor ezzel párhuzamosan azt gondolom, hogy egy kicsit magasabb parkolási díjat is meg tudják fizetni” – fogalmazott a Gyurcsány-párt politikusa.

A baloldali politikusok ráadásul nemcsak a megemelt parkolási díjakkal sarcolnák meg az autósokat, de terítéken van a dugódíj bevezetése is.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.