Magyar Péter nem az első a Tisza pártban aki újságírókra támadna

INSIDER
Létrehozva: 2022.07.09.
Módosítva: 2022.07.09.

Ő lett a "Dugókirály", Brutálisan visszaesett Karácsony támogatottsága

A többség már ellene fordult.

A budapestiek kevesebb mint egyharmada (31 százaléka) támogatná Karácsony Gergelyt egy most vasárnap esedékes önkormányzati választáson, míg 66 százalékuk egy új főpolgármestert látna szívesen a főváros élén – derül ki a Századvég júliusi felméréséből. A közvélemény-kutatás utánajárt annak, hogy a fővárosiak hogyan vélekednek a jelenlegi főpolgármester, illetve a budapesti városvezetés munkájáról, eredményeiről.

10-ből 6 budapesti elégedetlen Karácsony városvezetői teljesítményével

A kutatás rávilágít, hogy a megkérdezettek 62 százaléka úgy látja, hogy ma Budapesten inkább rossz irányba mennek a dolgok, ezzel szemben 32 százalékuk pozitív véleményt fogalmazott meg ebben a kérdésben.

Ezzel összefüggésben negatív kép rajzolódik ki a főpolgármester munkájának megítéléséről is. A felmérés szerint a válaszadók 60 százaléka elégedetlen Karácsony Gergely főpolgármesteri tevékenységével, míg 38 százalékuk megfelelőnek tartja a politikus munkáját.

A megkérdezettek jelentős többsége változást szeretne a főváros vezetésében

Megállapítható továbbá, hogy a budapestiek közel kétharmada (64 százaléka) úgy gondolja, hogy Karácsony Gergely az elmúlt időszakban összességében inkább csalódást okozott az embereknek. A főpolgármesterből való választói kiábrándulás hátterében egyebek mellett a – nem megfelelően összehangolt felújítások következtében állandósult – közlekedési káosz, a fővárosi köztisztasági állapotok látványos romlása, valamint a budapesti közszolgáltatások színvonalának esése állhat, mely problémák érezhetően nehezítik a fővárosi polgárok mindennapjait.

Az előbbiek fényében nem meglepő, hogy a közvélemény-kutatás szerint a budapestiek kétharmada (66 százaléka) egy új jelöltet látna szívesen a főváros élén, amennyiben most vasárnap lennének az önkormányzati választások, míg a Karácsony újraválasztását támogatók aránya 31 százalékra tehető.

Elfogadta a 

 

 Forrás: Budapest.hu 

A képviselőknek arról kellett dönteniük, hogy ősztől a fővárosban közlekedők összesen négy zónában,

a legtöbb helyen a mostaninál jóval magasabb áron várakozhassanak autóikkal.

A Belvárost is magában foglaló A zónában például egységesen 600 forint lesz egy óra parkolás, de az autósoknak nem csak a díjemelés fájhat: a módosítás több helyen kitolja a fizetős időszak végét, és szinte mindenhol háromórás parkolási limitet vezet be.

Bár a főváros egyes részein a díjemelés akár két és félszeres drágulást jelent, a baloldali pártok szerdán kevesellték a sarcot.Fővárosi Közgyűlés a budapesti parkolási díjak drasztikus emelését. A Karácsony Gergely főpolgármester által előterjesztett javaslat szerint szeptember 1-jétől 4 zónára oszlik majd a főváros: a Belvárost is magában foglaló A zónában óránként 600 forintba kerül majd a parkolás. Vannak olyan utcák, amelyekben ez két és félszeres drágulást jelent. A Fidesz hiába nyújtott be módosító indítványt, hogy a gyermeküket iskolába, óvodába szállító családok érdekében reggel 8:00 helyett csak 8:30-tól kelljen fizetni a parkolásért, a baloldali többség ezt lesöpörte az asztalról.

Az LMP-s Gál József már a közgyűlés előtt azt hangoztatta, hogy a tervezettnél jóval szigorúbb díjemelést kellene bevezetni Budapesten, és a fővárosi lakókra kevesebb kedvezményt, a városban autózókra pedig magasabb árakat kellene kiszabni.

Az MSZP-s Horváth Csaba, Zugló polgármestere az M1-nek arról beszélt:

az emelés célja az autósok kiszorítása.

Ugyanezt mondta a Gyurcsány-párti Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere is, hozzátéve, hogy szerinte az emberek a megemelt díjakat is könnyedén kifizetik.

Az autósok elleni újabb intézkedésnek nevezte a Magyar Autóklub jog- és érdekvédelmi bizottságának elnöke az új parkolási rendszer bevezetését. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára szerint sem jó irány a díjak emelése, Tarlós István korábbi főpolgármester pedig egyenesen sarcolásnak nevezte a szabályozást.

Az intézkedés tulajdonképpen az autósok a fővárosból és az agglomerációból való kitiltásának újabb kísérlete – emelte ki a Magyar Nemzet megkeresésére a parkolódíjak emelésével kapcsolatban a Magyar Autó­klub jog- és érdekvédelmi bizottságának elnöke.

Kovács Kázmér ügyvéd szerint bár az előterjesztő különböző szakmai érvekre próbált hivatkozni, azonban ha végigtekintjük az autósok elleni intézkedéseket – a kerékpársávok erőszakos megvalósítása, a rakpart lezárása –, a parkolási rendszer megváltoztatása is ebbe a sorba illeszkedik.

Kovács Kázmér kifejtette: ha a részleteket nézzük, nemcsak arról van szó, hogy az 525-ről 600 forintra emelik a díjakat, hanem a területi zónahatárok bővítésével kapcsolatban is vannak aggályok. Az elnök emlékeztetett: az Alkotmánybíróság néhány éve foglalkozott a díjak felszámításának jogszerűségével, és állást foglaltak arról, hogy a parkolási díjak akkor jogszerűek, ha forgalomszervezési célokat szolgálnak.

Az ügyvéd szerint viszont a 22 óráig tartó díjköteles parkolás és a szabadabban lévő helyeken a díjak bevezetése nem jogszerű, és az nem alkotmányos célt szolgál, hanem az önkormányzati bevétel szaporítását.

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára, Csókay Ákos a Magyar Nemzetnek kiemelte: üdvözlik az egységesítést, mivel szerinte a négy zónába való besorolás a könnyebb eligazodást segíti. Ugyanakkor a díjak emelésével kapcsolatban kifejtette, hogy az semmiféleképpen nem a jó irányba tett lépés.

Mint mondta, alapvetően a parkolási díjból további parkolóhelyek kellenének, mivel például többek között a belváros vagy a korábban virágzó kis- és nagykörút mentén égbekiáltó a parkolási lehetőségek hiánya. Szerinte az új rendszer a nagyobb bevásárlóközpontokat hozza előnyös helyzetbe, ugyanakkor a kiskereskedők életét tovább nehezíti.

Hangsúlyozta: több kisiparostól kapnak visszajelzést, hogy például a VI. kerületben nem tudnak munkát vállalni, mert nem tudnak parkolni. Kerékpárral és villamossal nem lehet iparosfeladatokat ellátni – tette hozzá a főtitkár.

A parkolódíjak emeléséről Tarlós István is nyilatkozott: „Ezek horrordíjak, erre szokták azt mondani, hogy ez már sarcolás.

Szerinte ez nem fogja megoldani a problémát.

„Nem tudom, hogy milyen megfontolások alapján jelölték ki a zónákat, egyébként 2019 őszén még kilenc kerületben a 23 közül egyáltalán nem volt fizetős parkolás”

– tette hozzá Tarlós István.

A döntést követően

Gyurcsány Ferenc párttársa, Niedermüller Péter arról beszélt az M1 Híradónak, ha az emberek jobban keresnek, akkor fizessenek is többet.

A DK-s politikussal ellentétben Budapest korábbi főpolgármesterének nem nyerte el a tetszését a parkolási díjak emelése.

Tarlós István a Kossuth Rádióban arra hívta fel a figyelmet, hogy nem csak drágul a fővárosi parkolás, hanem jóval több környék válik fizetőssé szeptembertől. Hozzátette, ez az intézkedés nem fogja megoldani a parkolási problémákat.

Én megértem, hogy kevés a parkolóhely, én is tudok róla. Fizetős P+R parkoló 2019 óta nem tudom, hogy épült volna egyetlen egy is” – fogalmazott Tarlós István.

A baloldali politikusok nem csak a megemelt parkolási díjakkal sarcolnák meg az autósokat. Újra terítéken van a dugódíj bevezetése is.

Az LMP társelnöke az országgyűlés keddi ülésén beszélt arról, hogy

Budapesten, és a vidéki városokban is bevezetnék a dugódíjat az autósok kiszorítása érdekében.

A megemelt parkolási díj, és a dugódíj esetleges bevezetése is tökéletesen illeszkedik a baloldal megszorító politikájába. Erről a XXI. Század Intézet vezető elemzője beszélt az M1-en. Deák Dániel hozzátette, többek között a forgalmi dugókra hivatkozva vezetnék be a dugódíjat, holott ezek többségét Karácsony Gergelyék intézkedései idézték elő.

„Mesterségesen előállítanak egy helyzetet, mesterségesen növelik a dugót, erre hivatkozva akarják majd megsarcolni rengeteg pénzzel a budapestieket.

Ez a napnál is világosabb, a főpolgármesternek a helyettese egy TV-műsorban nem is olyan régen beszélt arról, hogy igenis akarnak dugódíjat bevezetni, de Karácsony Gergelytől sem állnak messze az ilyen elképzelések” – fogalmazott az elemző.

Deák Dániel hozzátette, a legutóbbi időközi választás eredményéből egyértelműen kiderül, hogy már nem csak a fideszes választók nem kedvelik Karácsony Gergelyt Budapesten, a baloldali választók is elégedetlenek a főpolgármester munkájával.

Karácsony Gergelyék kiszorítanák az autósokat Budapestről és behoznák a birkákat. A fővárosi vezetés mellett már a főtájépítész, Bardóczi Sándor is az autósok kiszorítását sürgeti. Egy francia nagyváros mintájára birkalegelőket is létrehozna a budapesti lakótelepeken. Brüsszeli mintára a fővárosi vezetés a budapestiek energiafogyasztását is csökkentené.

Karácsonyék kiszorítanák az autósokat Budapestről, és behoznák a birkákat – ezzel a címmel közölt cikket az Origo. Az írásban a fővárosi főtájépítész egyik interjúját szemlézik. Bardóczi Sándor egy francia példával szemléltette, hogy szerinte hogyan kell megváltoztatni a nagyvárosi emberek szemléletét.

A főtájépítész szerint „Budapesten gyilkos vita megy a pesti alsó rakpart autómentesítéséről, míg például Lyon ezen húsz éve túlesett,

az emberek birtokba vették a partot, a lakótelepeken pedig birkákkal legeltetnek”.

Bardóczi Sándor hozzátette: a lakótelepi legeltetést egyszerűen meg lehet oldani, például a gyerekek játszóterének összehangolásával, miszerint a birkákat nem viszik a homokozóba.

Néhány napja maga Karácsony Gergely főpolgármester is arról értekezett egy interjúban, hogy miként formálnák a Budapestiek szemléletét.

Fűtsenek kevesebbet, és elégedjenek meg a hűvösebb otthonokkal – ezt várja el az emberektől Budapest főpolgármestere. Tüttő Kata, Karácsony Gergely helyettese pedig hétfőn arról beszélt: a városvezetésnek olyan tervei vannak, amik megvalósulásához az embereknek változniuk kell.

Karácsony Gergely főpolgármester a fűtés lecsavarását kérte az emberektől, szerinte így meg lehet büntetni a háborút kezdeményező Oroszországot.

Az Origo szerint a városvezetés nemcsak a fővárosiak szemléletét akarja megváltoztatni, de az autósok ellen is összehangolt támadást indított. A portál azt írja, hogy

a fővárosi főtájépítész arról is beszélt egy interjúban, hogy ki kell szorítani a gépjárműveket Budapestről.

Ennek az autósellenes politikának a része az is, hogy a főváros évek óta próbálja ellehetetleníteni a belvárosi autózást lezárásokkal és sávelhúzásokkal. Szeptembertől pedig brutális módon megemelik a parkolási díjakat is.

Négy zónára osztják a fővárost: az A zónában például egységesen 600 forint lesz 1 óra parkolás és este 10-ig kell majd fizetni. Vannak olyan területek – például Józsefváros egy része –, ahol jelenleg 265 forint az óradíj, de szeptembertől ott is 600 forint lesz. A Gyurcsány Ferenc vezette DK-s Niedermüller Péter a döntés után a híradónak arról beszélt,

ha az emberek jobban keresnek, akkor fizessenek is többet.

„Én folyamatosan azt hallom mindenhonnan, hogy egyre jobban és jobban működik a gazdaság, egyre jobban és jobban élnek az emberek, hát akkor ezzel párhuzamosan azt gondolom, hogy egy kicsit magasabb parkolási díjat is meg tudják fizetni” – fogalmazott a Gyurcsány-párt politikusa.

A baloldali politikusok ráadásul nemcsak a megemelt parkolási díjakkal sarcolnák meg az autósokat, de terítéken van a dugódíj bevezetése is.

 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek