RETRO RÁDIÓ

Meglepő, de tény: nincs garancia az iskolatáskára!

J.J.
Szerző
J.J.
Létrehozva2019. 08. 28. 13:31

A tanévkezdés egyik leghúzósabb tétele az iskolatáska. Lehet kapni pár ezer forintért, de 30-40 ezerért is. A Ripost egy olvasó panasza nyomán megtudta: a drágábbra sem kötelező garanciát adni. Igaz, ez majd csak akkor lesz gond, ha még a félév végéig sem bírja ki a táska.

Jövő héten kezdődik a suli, de sok család a végére hagyta a legdrágább tétel, az iskolatáska beszerzését. A kínálat óriási, és bár

nem mindegy az ára, a szülő szívesen kiad több pénzt érte, csak legyen tartós és szeresse a gyerek.

17 ezerért fél évet se bírt ki

Az ideális iskolatáska könnyű, mégis jól pakolható, gerinckímélő, de avállnál sem vág be, tetszik a mintája a gyereknek, és kihúzza két-

három évig.

Ennyi szempont figyelembevétele mellett fel sem tűnik, hogy kap-e hozzá garanciát az ember. Viszont, ha elszakad, tönkremegy idő előtt, megvan a baj!

„ 17 ezer forintot fizettem ki az iskolatáskáért tavaly, abban a reményben, hogy a drágább tartósabb„ – meséli egy budapesti anyuka, Tompa Judit.

„ Nem így lett! Húsvétig bírta, akkor leszakadt a kulacstartó rekesz, pedig vigyázott rá a fiam. Eltettem a blokkját, úgyhogy visszavittük, akkor derült ki, hogy a termékre nincs garancia.”

Fontos, kinek kell bizonyítania

A Ripost megkereste a Fővárosi Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályát, ahol megtudtuk: az iskolatáskára nem kötelező jótállást vállalni. „Ugyanakkor a Polgári Törvénykönyv alapján két év kellékszavatosság megilleti” – közölték vigaszként. S hogy ez mit jelent? Azt, hogy amíg jótállás, vagy más néven garancia esetén az eladónak kell bizonyítania, hogy a termék nem a gyártó hibája miatt ment tönkre, addig a szavatosság azt jelenti, hogy csak a vásárlást követő hat hónapig van ilyen kötelezettsége, azt követően azonban a vevőnek kell bizonyítania, hogy a termék gyári- vagy anyaghibás. Persze a gyártó vagy az eladó vállalhat önként szerződéses jótállást, és abban megadhatja, milyen feltételek mellett ad szélesebb körű, hosszabb idejű jótállást.-

„Számomra fontos, hogy legyen az iskolatáskára garancia, legalább egy év, inkább fizetek érte többet„

– vélekedik Tóth Edina, akinek a lánya most megy ötödikbe. „ A gyerek is tudja, hogy adok a szavára, olyat veszek, ami neki is tetszik és kényelmes, de azzal is tisztában van, hogy nincs pénz félévente új táskára, mert tönkrement a cipzár vagy leszakadt a füle. Egy minőségi termék mércéje, hogy akkor is adnak rá garanciát, ha nem kötelező ”– érvel.

A márka sem kötelez

Nyíri Zoltán reklám- és kommunikációs szakember is hasonló véleményen van. „ Az extra garancia azt sugallja, hogy az átlagosnál jobb terméket kap a vásárló a pénzéért„ – hangsúlyozza a szakember. „Az már üzletpolitikai döntés, hogy a gyártó inkább azokat a vevőket célozza meg, akik az ár alapján döntenek, vagy azokat, akiknek a minőség a fontos. A garancia ígérete meggyőző.

A Ripost körülnézett az iskolatáskák piacán, kifejezetten a garanciákat keresve, és azt tapasztaltuk, hogy a jól csengő márkák sem mindig adnak garanciát, más gyártók viszont egymásra licitálnak a jótállási idővel. Találtunk olyan iskolatáskát, amire egy év garanciát vállalnak, de olyat is, aminek a gyártója büszkén hirdeti: 3 év jótállást vállal. Vásárlás előtt érdemes firtatni a garancia részleteit: az egyik gyártó például a táskára két, a cipzárjára viszont csak fél év garanciát ad.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.