RETRO RÁDIÓ

Új koronavírus-divat: mindenki Király Gábor szürke mackónadrágját akarja

Király Gábor
vav
Szerző
vav
Létrehozva2020. 05. 27. 07:20

Kapusunk megelőzte a korát. Felpörgött a tréningalsó-biznisz a home office és a karantén időszakában. Külföldön, még a Távol-Keleten is kelendő az ikonikus ruhadarab.

A koronavírus-járvány okozta otthoni munkavégzés divatba hozta a mackónadrágot. Király Gábor üzletére is jó hatással van a kereslet fellendülése: mostanában a korábbinál is többen rendelnek legendás futballkapusunk világszerte ismert, saját márkás szürke melegítőalsójából.

Fotó: MTI

Király Gábor tavaly nyáron fejezte be profi sportpályafutását, amelyet több mint két évtizeden át végigkísért a szürke mackónadrág. 108-szoros válogatottként, az Európa-bajnokságok történetének legidősebb kapusaként, német és angol klubok remek légiósaként világszerte ismertté tette a ruhadarabot, ami most, a home office elterjedése miatt a virágkorát éli. A koronavírus miatt újabban a megszokottnál is több fogy belőle a K1RALYSPORT webáruházában.

Gábortól megtudtuk: nem csak itthonról és Németországból – ahol a Hertha, majd a Leverkusen és az 1860 München kapusaként is nevet szerzett magának –, de Európa számos országából, sőt más kontinensekről is rendelnek tőle.

„Elsősorban ott népszerű a szürke mackó, ahol kiemelt figyelemmel követik a német bajnokságot. Igaz ez többek között a skandináv államokra, de a sok ázsiai Bundesliga-légiós miatt például a Távol-Keletre is, így még Japánból és Kínából is rendelnek belőle”

– mondta a RIPOST-nak Király, akinek ázsiai ismertségét bizonyítja: pár hete a kínai állami sporttévén Ruud Gullit és Jorgosz Karagunisz (a hollandok 1988-as és a görögök 2004-es Európa-bajnokai) mellett az ő karrierjét mutatták be a jövőre halasztott foci-Eb kapcsán.

Azzal, hogy milliók kényszerültek otthoni munkavégzésre, a kényelmes mackónadrág nem csak házi munkaruhaként, de utcai viseletként is divatba jött. Király évtizedekkel megelőzte a korát, méghozzá egy véletlen miatt: fiatalon azért védett először ilyenben, mert a szertáros megfeledkezett az akkoriban használt nadrágjáról. A pótmegoldás bevált, a Haladás győzelmi sorozatba kezdett, így Gábor kitartott a szürke mackó mellett.

„Kapusként a huszonhat évemből huszonhármat ilyenben védtem végig”

– mondta a német Spox sportoldalnak Király Gábor, aki 40 éves kora óta már saját márkanév alatt árulja sok más termék mellett a webshopjában (az ára 9000 forint).

A logóban az 1-es természetesen a mezszámára utal, az ünneplő alak pedig az örömfutását idézi, amikor a magyar válogatott a norvégok elleni pótselejtezőn kivívta az Eb-szereplés jogát.

„Az anyagát és a szabását is magam választottam”

– hangsúlyozta, ugyanakkor azt is elárulta: az edzések és meccsek kivételével ő sohasem hordja a szürke mackót.

„Ez számomra munkaruha, otthon csak rövidnadrágot hordok.”

 

Forradalom a divatban

A százéves múltra visszatekintő melegítőnadrág elterjedése most, a home office miatt igazi forradalmat okozott a divatvilágban. Karl Lagerfeld anno azt mondta, hogy aki ilyet hord, elvesztette az irányítást az élete fölött. Most viszont még a Tűsarkas Sztálinként emlegetett, hűvös eleganciájáról híres Vogue-főszerkesztőnő, Anna Wintour is macinaciban fotózkodva sokkolt mindenkit. A forwardist.hu minapi cikke szerint az egyik legnagyobb nemzetközi webshopban a vészhelyzet első hetében közel felével nőtt a tréningnadrágok eladása. Utcai viseletként akár az örök sláger farmert is háttérbe szoríthatja. A magyar tervezők közül a Nana's villámgyorsan reagált a helyzetre: napok alatt sportos kollekciót dobott piacra, amivel a márka történetének legjobb áprilisát produkálta.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.