kulcsár edina
Kapusunk megelőzte a korát. Felpörgött a tréningalsó-biznisz a home office és a karantén időszakában. Külföldön, még a Távol-Keleten is kelendő az ikonikus ruhadarab.
A koronavírus-járvány okozta otthoni munkavégzés divatba hozta a mackónadrágot. Király Gábor üzletére is jó hatással van a kereslet fellendülése: mostanában a korábbinál is többen rendelnek legendás futballkapusunk világszerte ismert, saját márkás szürke melegítőalsójából.
Király Gábor tavaly nyáron fejezte be profi sportpályafutását, amelyet több mint két évtizeden át végigkísért a szürke mackónadrág. 108-szoros válogatottként, az Európa-bajnokságok történetének legidősebb kapusaként, német és angol klubok remek légiósaként világszerte ismertté tette a ruhadarabot, ami most, a home office elterjedése miatt a virágkorát éli. A koronavírus miatt újabban a megszokottnál is több fogy belőle a K1RALYSPORT webáruházában.
Gábortól megtudtuk: nem csak itthonról és Németországból – ahol a Hertha, majd a Leverkusen és az 1860 München kapusaként is nevet szerzett magának –, de Európa számos országából, sőt más kontinensekről is rendelnek tőle.
„Elsősorban ott népszerű a szürke mackó, ahol kiemelt figyelemmel követik a német bajnokságot. Igaz ez többek között a skandináv államokra, de a sok ázsiai Bundesliga-légiós miatt például a Távol-Keletre is, így még Japánból és Kínából is rendelnek belőle”
– mondta a RIPOST-nak Király, akinek ázsiai ismertségét bizonyítja: pár hete a kínai állami sporttévén Ruud Gullit és Jorgosz Karagunisz (a hollandok 1988-as és a görögök 2004-es Európa-bajnokai) mellett az ő karrierjét mutatták be a jövőre halasztott foci-Eb kapcsán.
Azzal, hogy milliók kényszerültek otthoni munkavégzésre, a kényelmes mackónadrág nem csak házi munkaruhaként, de utcai viseletként is divatba jött. Király évtizedekkel megelőzte a korát, méghozzá egy véletlen miatt: fiatalon azért védett először ilyenben, mert a szertáros megfeledkezett az akkoriban használt nadrágjáról. A pótmegoldás bevált, a Haladás győzelmi sorozatba kezdett, így Gábor kitartott a szürke mackó mellett.
„Kapusként a huszonhat évemből huszonhármat ilyenben védtem végig”
– mondta a német Spox sportoldalnak Király Gábor, aki 40 éves kora óta már saját márkanév alatt árulja sok más termék mellett a webshopjában (az ára 9000 forint).
A logóban az 1-es természetesen a mezszámára utal, az ünneplő alak pedig az örömfutását idézi, amikor a magyar válogatott a norvégok elleni pótselejtezőn kivívta az Eb-szereplés jogát.
„Az anyagát és a szabását is magam választottam”
– hangsúlyozta, ugyanakkor azt is elárulta: az edzések és meccsek kivételével ő sohasem hordja a szürke mackót.
„Ez számomra munkaruha, otthon csak rövidnadrágot hordok.”
Forradalom a divatban
A százéves múltra visszatekintő melegítőnadrág elterjedése most, a home office miatt igazi forradalmat okozott a divatvilágban. Karl Lagerfeld anno azt mondta, hogy aki ilyet hord, elvesztette az irányítást az élete fölött. Most viszont még a Tűsarkas Sztálinként emlegetett, hűvös eleganciájáról híres Vogue-főszerkesztőnő, Anna Wintour is macinaciban fotózkodva sokkolt mindenkit. A forwardist.hu minapi cikke szerint az egyik legnagyobb nemzetközi webshopban a vészhelyzet első hetében közel felével nőtt a tréningnadrágok eladása. Utcai viseletként akár az örök sláger farmert is háttérbe szoríthatja. A magyar tervezők közül a Nana's villámgyorsan reagált a helyzetre: napok alatt sportos kollekciót dobott piacra, amivel a márka történetének legjobb áprilisát produkálta.