RETRO RÁDIÓ

5+1 dolog, ami Ibrának van, a földi halandóknak nincs

5+1 dolog, ami Ibrának van, a földi halandóknak nincs
HG
Szerző
HG
Létrehozva2015. 05. 29. 17:09

A PSG svéd csatára nem csak a tehetségében és a fizetésében különbözik a közönséges földi halandóktól. Csokorba gyûjtöttük a vele kapcsolatos különlegességeket.

Zlatan Ibrahimovic nem csak megosztó, de egyszerre gyűlölve szerethető futballista. Személyisége vonzza az extrémitásokat. Habár a Mälaren tavon található 500 hektáros saját szigete (Dävensö), és egyik stockholmi ingatlanja, egy korábbi templom sem hétköznapi, az anyagi javakat kerültük a kispályás csapatra (5+1) való lista összeállításakor.

1. A nevéből képzett ige: a Svéd Nyelvi Tanács 2012-ben, a szlengből átemelve hivatalosan is a nemzeti szókincs részévé tette a „zlatanera” szót (jelentése: dominálni, erővel uralkodni valami fölött). A szerbül aranyat jelentő keresztnevét Svédországban 2003-ban védette le márkanévként.

2. Hamburgerek: elsőként a párizsi Doddy’s Café menüjében tűnt fel a PSG-sztárról elnevezett gigantikus, félkilós marhaszeletből készült Le Zlatan burger. 30 eurót (9000 forintot) kóstált. Pár hete Barcelonában, a franciák BL-meccse apropóján a magyar tulajdonú Futbol Bar Restaurant-ban fogyott 150 Ibraburger.

3. Dalok, színdarab: több rock- és reggae-zenekart is megihletett Ibra, a legsikeresebb a svéd Elias együttes toplistavezető slágere („Who’s da Man”) volt. Róla szólt a 2004-ben bemutatott „Var är Zlatan?” (Hol van Zlatan?) című komédia is.

4. Internetes kereső: a Google-lal kapcsolt Zlaaatan.com oldalon bármit is ír a felhasználó a keresőmezőbe, kizárólag a focistával összefüggő találatokat kap.

5. Elnöki lakosztály: szülővárosában, Malmőben egy új szálloda 23. emeletén, az elnöki lakosztályt Zlatanról nevezték el, mondván, hogy a város egyetlen igazi elnöke Ibra.

+1 Bélyeg: a Svéd Posta 2014-ben bocsátotta ki a Zlatan  Ibrahimovicot ábrázoló, ötdarabos bélyegsorozatát.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.