kulcsár edina
A szállodahajó kapitánya bűnügyi felügyelet alatt van. A kishajó egyetlen túlélője bevallotta, halálfélelme volt.
Újabb részletek derültek ki a május 18-án történt verőcei hajótragédiáról. Mint azt megírtuk, egy motorcsónak és egy szállodahajó ütközött össze a Dunán. A motorcsónakban nyolcan utaztak, közülük csak egy ember élte túl a tragédiát. A balesetben érintett szállodahajó kapitányát őrizetbe vették, a bíróság elrendelte a bűnügyi felügyeletét.
A Dunai Vizitrendészeti Rendőrkapitányság sajtótájékoztatóján kiderült, hogy a kisgéphajó kapitánya nem is vezethette volna a motorcsónakot, mivel a férfinak nem volt meg a szükséges jogosítványa – írja az Origo. A Hajózási Szabályzat előírja, hogy a hajóknak biztonságos sebességgel kell haladniuk, és azok kapitányainak figyelniük kell, hogy az időjárási viszonyok megfelelőek legyenek. Természetesen mint a vezetésnél, itt is a zéró tolerancia működik, tehát hajót sem lehet ittasan kormányozni.
Az elsüllyedt hajón utazó nyolc fiatal egy fesztiválról tartott haza. Egy férfi vezetett, aki részeg volt és indokolatlan irányváltásokat eszközölt. Közben a szállodahajó automata vezérlésével haladt. Amikor a kishajó a szállodahajó orrához ért, kapitánya hirtelen jobbra kormányzott, azonban az ütközést nem tudta elkerülni és nagy sebességgel nekihajtott. A balesetet egy olasz férfi élte túl, aki aznap, a fesztiválon ismerkedett meg a baráti társasággal. Vélhetően a motorcsónak hátsó részében állt a baleset pillanatában. Kulcscsont- és arccsont sérülést szenvedett, a kórházból már kiengedték, a rendőrök pedig azóta kihallgatták. Mint azt elmondta, eleinte izgalmas volt a vízen cikázás, de aztán többen félni kezdtek és hiába kérték a vezetőt, hogy lassítson, a férfi nem hallgatott rájuk.
Mivel a jó idő miatt egyre többen hajóznak a Dunán, ezért a BRFK Dunai Vízirendészeti Rendőrkapitányság állománya fokozott ellenőrzést végez a folyón és annak mellékágaiban is. A vízi rendészet még éjszaka is ellenőrzi a folyót.